Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

V8 lyden er knall, og bilen er "right up my street" :) Såg ut som en fin dag for en runde på ringen :applause:

desverre. må ha det største som er av M62 i min 7er. hehe :P

M62B46 :whistle:

paukri: Jeg tenker at det viktigste er at bilen er teknisk i god stand. Jeg ville sjekket bremser, muligens også hjulstilling, samt byttet endel væsker; bremsevæske, olje osv.

• Svar 339
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hallo. virkelig flott denna bilen har blitt! har du link til siden du kjøpte Sommerhjula fra? er det komplett med dekk? og hvordan er Supersport coilovers settet? lurer litt på det samme selv.

Mvh Mats

Skrevet
V8 lyden er knall, og bilen er "right up my street" :) Såg ut som en fin dag for en runde på ringen :applause:
desverre. må ha det største som er av M62 i min 7er. hehe :P

M62B46 :whistle:

paukri: Jeg tenker at det viktigste er at bilen er teknisk i god stand. Jeg ville sjekket bremser, muligens også hjulstilling, samt byttet endel væsker; bremsevæske, olje osv.

det største jeg får lov til å ha i bilen av biltilsynet da :P får kun sette i de motorene som kom orginalt i E38. og 4,6 literen kom ikke i E38 :(

Skrevet
vi skal ned en tur i september jeg med min 540ia og en kamerat med m3 og en 2-3-4 styk til med diverse biler... er det noe spesielt vi bør tenke på når vi skal ned dit eller? noen gode råd?

Springsteen hadde det meste med av sjekkpunkter.

Jeg skifta til Agip Racing 10W-60 olje på motor før jeg kjørte, blir litt påkjenning på det meste utpå der. Skifta også bremsevæske.

Kan sterkt anbefale Porterfield sine R4 bremseklosser, som holdt runde på runde uten fading, det hadde aldri noen originale gjort. :)

Ellers er det jo greit å balansere hjul osv. Litt irriterende med 100 mil på motorvei med vibrasjoner og ubalanse.. :P

Hallo. virkelig flott denna bilen har blitt! har du link til siden du kjøpte Sommerhjula fra? er det komplett med dekk? og hvordan er Supersport coilovers settet? lurer litt på det samme selv.

Mvh Mats

Her er link til hjula med dekk. Jeg kjøpte dekk selv på Dekkonline.com.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/19-Stagg ... ccessories

Er godt fornøyd med SuperSport-settet sålangt. Helt topp til å koste så lite som de gjør. :)

Skrevet

Hvor får man kjøpt slike Porterfield R4 klosser da? Jeg MÅ seriøst ha meg nye, mine tålte 2-3 runder med maks satsing på Våler før dem begynte å fade. Bak har jeg Ferrodo så de holder nok.

Har du AGIP Olje på jobben din du eller noen i Hgsd som selger den?

Skrevet
Hvor får man kjøpt slike Porterfield R4 klosser da? Jeg MÅ seriøst ha meg nye, mine tålte 2-3 runder med maks satsing på Våler før dem begynte å fade. Bak har jeg Ferrodo så de holder nok.

Har du AGIP Olje på jobben din du eller noen i Hgsd som selger den?

Kjøpte klossene rett fra produsenten.

Vær obs på at R4-klossene ikke er noe kjekke til vanlig bruk, skriker noe vanvittig og sliter mye på skivene. Jeg kjører R4-S klossene til vanlig, det er "sportsklossene" deres, men tror ikke de hadde overlevd ringen..

http://porterfield-brakes.com/categorie ... +Pads.html

Vi har bare Castrol på jobb nå, men den er jo grapsedyr, så gidda ikke det. Går jo 7,5 liter og på min.. ;)

Kjøpte olja av Einar på Haugesund Lakksenter, han hadde fått tak i endel.

Skrevet

Ok, må ha meg noen klosser som duger til vanlig bruk også. Lurer på å bare kjøpe Red Stuff, hadde det på 540en og de funka bra til vanlig kjøring og ingen skrik. De funka også bra til aktiv kjøring fra Sauda til Knapphus med den 1900kg bilen :D

7.5l ja....Jeg fyllte 8l Castrol på min nå. 1500,- i olje det! Men trenger nok ikke så mye nå neste gang. Alt var jo tomt så det gikk på litt ekstra til å fylle oljekjøleren og slikt.

Skrevet
Ok, må ha meg noen klosser som duger til vanlig bruk også. Lurer på å bare kjøpe Red Stuff, hadde det på 540en og de funka bra til vanlig kjøring og ingen skrik. De funka også bra til aktiv kjøring fra Sauda til Knapphus med den 1900kg bilen :D

7.5l ja....Jeg fyllte 8l Castrol på min nå. 1500,- i olje det! Men trenger nok ikke så mye nå neste gang. Alt var jo tomt så det gikk på litt ekstra til å fylle oljekjøleren og slikt.

Oki, har aldri prøvd EBC sine, for synes alle klager over at belegget løsner fra klossene osv.

Men er i oppfatning at det meste duger til aktiv kjøring på vei, men på bane blir det alltid noe helt annet. Og spesielt på ringen, der en holder høyere fart enn på mindre baner.

Ser man det ja, koster å være kar.. :P

Agip sin er under halv pris av Castrol, og gjør samme nytten, så da tenkte jeg ikke så mye på hva BMW anbefaler.. :)

Skrevet

Hmmm, kan være avvik i produksjonen må alt slags ting. EBC er ganske store så... Sende en mail til Brakes nå så får se hva det blir til. Må ha noen klosser som duger til jeg får satt på E36M3 bremsene en gang i fremtiden.

Er mange som skryter over Agip sin. Motoren går finere og mindre lyd fra VANOS om du har det. Så jeg skal ha Agip neste gang, bør egentlig bytte igjen før jeg reiser nedover men får se hva det blir til. Har bare kjørt 850mil på denne jeg har nå.

Skrevet
Hmmm, kan være avvik i produksjonen må alt slags ting. EBC er ganske store så... Sende en mail til Brakes nå så får se hva det blir til. Må ha noen klosser som duger til jeg får satt på E36M3 bremsene en gang i fremtiden.

Er mange som skryter over Agip sin. Motoren går finere og mindre lyd fra VANOS om du har det. Så jeg skal ha Agip neste gang, bør egentlig bytte igjen før jeg reiser nedover men får se hva det blir til. Har bare kjørt 850mil på denne jeg har nå.

Jepp, det kan jo alltid skje.

Er bare en måte å finne ut om de duger.. :)

Ahh, har ikke merka noe forskjell på min egentlig, men tenkte det som er anbefalt på min (0W-30 og 5W-30) ble litt for tynt ved pisking på bane. Har ikke vanos på min.

Motoren har null oljeforbruk både før og etter viskositetsbyttet, så merka ikke noe her heller.

Skrevet

Råå bil! Heelt riktige mods hele veien! ;) Og kul lyd ikke minst! :) Skal følge med vidre her :P

Skrevet

Når du satte på 3M DI-NOC Carbon Vinylen, var de ferdig skjert ut til listene dine eller skjerte du til alt selv? :) Lett og sette på? Vurderer det et par steder i bilen min også :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...