Gå til innhold

"Ønskes kjøpt" på steder de ikke hører hjemme.

Vanilla_ninja
 Share

Anbefalte innlegg

Mye pga at vi faktisk rydder veldig mye her inne. Hadde vi latt det rusle og gå uten å gjøre noe, hadde det vært en rothull uten like innen en uke. Men vi rydder så godt vi kan, noen ganger overser vi ting, men stortsett blir ting tatt tak i så fort det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bøyer meg i støvet for folkeopinionen på forumet og skal ikke klage mer på at folk ikke kan oppføre seg :)

Jeg er enig med dere andre i at forumet er bra og ryddig, og at moderatorene gjør en god jobb med å pusse opp alt som skjer.

Likevel er det umulig å unngå det faktum at moderatorene ikke ville trengt å rydde hvis alle bare kunne forstå hvor de skulle poste sine innlegg.

Det var egentlig poenget mitt.

"Jake" klarte for eksempel nettopp å spørre etter nøyaktig de samme felgene i tre forskjellige deler av forumet, og jeg tviler på at jeg er den eneste som synes det blir litt irriterende å lese samme spørsmål om og om igjen.

LJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pr. dags dato 17657 registrerte brukere, og tro at alle disse skal skrive og oppføre seg 100% korrekt hele tiden, blir vel å tro på julenissen.. Selvsagt skal vi alle prøve å gjøre ting riktig, men vi må tåle at det er noen som glemmer seg bort/gjør feil innimellom. Hvis du så Jake sine tre poster med samme overskrift, så burde du skjønt at det var det samme som stod i de, og da får du skylde deg selv for at du leste alle sammen... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel er det umulig å unngå det faktum at moderatorene ikke ville trengt å rydde hvis alle bare kunne forstå hvor de skulle poste sine innlegg.

Det var egentlig poenget mitt.

"Jake" klarte for eksempel nettopp å spørre etter nøyaktig de samme felgene i tre forskjellige deler av forumet, og jeg tviler på at jeg er den eneste som synes det blir litt irriterende å lese samme spørsmål om og om igjen.

LJ

Dette handler like mye om forumforståelse som det handler om normal folkeskikk. Det er endel som ikke forstår forumoppbygging og generelt navigering på nettet like bra som andre (lite datakyndige f.eks) , og bruk av knapper, smilyer, IMG og URL linker. Det er bare slik det er, og man må prøve å lære de opp så godt man klarer etterhvert.

Jeg vil heller påstå vi har en mye større problem med veldig uoversiktelige overskifter og generelt rotete og uryddig tekst med mye skrivefeil. Det er endel folk som har dysleksi og liknende, og det må man akseptere. Vet av noen brukere her inne som har nettopp det, og de skriver meget bra til å ha dette handikapet. Når det sies kjenner jeg også endel som skriver veldig slurvete og uryddig, som jeg VET er helt skrive"friske". Det handler bare om å anstrenge seg litt.

Det er også unødvendig å hogge hodet av trådstarter slik som noen har gjort her. Man kjefter ikke huden full om noen har andre synspunkter, men prøver heller å overbevise dem med god argumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til oddis for å si bedre enn meg hvordan jeg tenker :)

Det er forumforståelsen som er det største problemet i slike sammenhenger. Spesielt i et så stort forum som bimmers blir det rot om folk kryssposter i huet og ræva for å få ekstra mye oppmerksomhet rundt det de skriver.

Uansett hvor lite datakyndig man er: kan man skrive, så kan man også lese. Da er det ingen problemer å se hvilke emner man bør poste under.

Skrivefeil er en helt annen ting. Jeg vet det er en del brukere som har dysleksi, og jeg synes det står respekt av hvor mye anstrengelse som ligger bak en gjennomført tekst. Derfor er det vanskelig å vite om man skal kommentere noe også, for det er ofte ikke mange forskjeller på en dyslektisk og en slurvete tekst.

Takk for forståelsen. Jeg tåler at noen hogger etter hodet mitt, men jeg liker selvfølgelig bedre når folk kan skrive litt mer ordentlig hva de er uenige i.

LJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...