toretull Skrevet Januar 13, 2010 Skrevet Januar 13, 2010 Heisan. Jeg er akkurat blitt lykkelig eier av en 323iA Touring. Dette er min først BMW og jeg kan ikke få understreket nok hvor fornøyd jeg er 170 gamp med automat føles ikke tregt ut når du har kjørt en sliten koreaner i 12 år. Vurderer å oppgradere litt her og der men jeg er godt voksen og vil att bilen skal være også, men det er kanskje mye jeg kan gjøre med bilen allikevel? Tenkte først på å kjøpe en Chip men finner ingen til min bil? er også usikker på hvordan det vil fungere med automatkasse, kanskje tune den også? Skal poste noen flere bilder senere, men først skal bilen få litt lakk på bakluka og sidedør i neste uke. Alle råd og tips mottas med stor takk. Hei så lenge.
Lars89 Skrevet Januar 16, 2010 Skrevet Januar 16, 2010 Ikke noe vits å chippe motoren så like greit at du ikke finner noe Hvis du vil holde bilen "voksen" kan du jo bare bytte ut til hvite/grå blinklys rundt om og lakke bilen helt ned. Org M-styling er heller ikke feil på E36
Tore Diesel Skrevet Januar 16, 2010 Skrevet Januar 16, 2010 Helt enig med Lars89 her Lakke helt ned, M-fanger foran, hvite blinklys, og litt større hjul Chipping hadde ikke jeg orka å bry meg med heller da dette som regel koster mer enn det smaker på en bensinbil uten turbo.
Fekzen Skrevet Januar 16, 2010 Skrevet Januar 16, 2010 Ang: chipning, så håller jag inte med ovanstående talare. Det går att få till det riktigt bra om man kör ett anpassat chip i kombination med M50 insug. Jag har kört en bil i bänk i sverige, med enbart chip, dvs innan M50 insuget kom på plats. http://www.fekzen.se/dyno_e36323ti_MS41.pdf Dock kan det vara aningen mer effekt i dessa från början än vad bmw har angivit, men man får även tänka på att denna bilen hade gått 200 000 km , så kanske inte hade alla hästar kvar heller. Som nämnts ovan, får man ju inte ut lika mycket av att chippa en sugmotor, som att chippa en turbomotor. Därför har jag också mkt bättre priser på dessa. Skicka mig ett PM för mer info kring det. Så mitt tips är: M50 insug plus chip anpassat för det. Mvh//A.Fekzen
320it Skrevet Januar 16, 2010 Skrevet Januar 16, 2010 chip koster mye mer enn det smaker på bmw uten turbo. skal du til med m50 innsug, må det vell tilpasses også. eventulet kjøpe et ferdig moddet til svinpris, og da er du oppe i ganske så mange tusen. Kjøp deg heller noen fine felger
toretull Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Skrevet Januar 20, 2010 Takk for alle svar Bilen er nå på verksted for oppretting av karoseri skader og lakkering. Hadde bilen i bare 4 dager før sideruta ble knust i ett innbrudd Rusten rundt glasset på bakluka var stygg og ett must å fikse, så jeg bestilte like godt det samtidig. Fikk kjørt en langtur i helgen og nå elsker jeg bilen enda mer Jeg må innrømme at jeg er helt grønn om alt vedrørende tuning og styling, har ikke klart å finne noen 323 Touring bilder som kan brukes som inspirasjon heller. Virker som det er obligatorisk med angle eyes, hvite glass, M-fanger og lakk helt ned. Det koster sikkert noen tusen det også Liker bilen meget godt slik den er og vil nok derfor heller putte penger under pansret først. Men det virker som de fleste av dere ikke syns det er verdt å gjøre det. Hvilke summer er det snakk om her da, for m50 innsug og chip tuning. Hva med eksos? Synes bilen låter gromt nå men jeg så og hørte noen klipp på YouTube som låt litt sintere Virker ikke helt riktig på meg å bytte potte uten å samtidig å legge til noen HK, med feks chip etc. Vel det er 1 ting jeg garantert ønsker meg og det er en, tror det var Pioner spiller med uttrekkbar LCD med GPS og en jævla masse mer. Men den er sikkert grise dyr Uannsett, jeg gleder meg sinnsykt til bilen er ferdig på verkstedet. Alt som kan tenkes å være en inspirasjon mottas med stor takk.
toretull Skrevet Januar 24, 2010 Forfatter Skrevet Januar 24, 2010 Hei igjen. Har lett litt rundt på nett og fant denne Fy f.... så rå lyd Stylingen er helt i gate med min smak og perfekt til bilen, synes nå jeg da Med tanke på mitt utgangspunkt så må jo dette være drømme bilen. Hva må til for å få en M3 motor i Touringen, og hva sier biltilsynet om sånt her hjemme Vel det er lov å drømme
Dr_S Skrevet Januar 24, 2010 Skrevet Januar 24, 2010 Velkommen til bimmers! Flott touring det der, gjør som folket sier, hiv på litt m-tech, større hjul og hvite blinklys. Det gjør underverker Treinteriøret falt ikke helt i smak, men du liker det sikkert
Rannem Skrevet Januar 24, 2010 Skrevet Januar 24, 2010 Helt rå den touringen der ja Ikke noe problem å få godkjent M3 motor i din touring. Nesten samme vekt. Det er jo det som ofte er problemet ved godkjenning. Du har rekkesekser, det er M3 motoren også. Problemet er at BT ikke ønsker å endre vekten på forstillingen og da sier det seg selv at det ikke går ann å bygge om fra rekkefirer til rekkesekser. Skal ha mye kunnskaper ivertfall.. Den M3 touringen på filmen har full m-tech styling som inkluderer bakfanger, framfanger, sideskjørt og m-speil. Dette kler touringen utrolig bra, og jeg er ivertfall veldig fornøyd med dette på min egen Er vel en 5 stk E36 Touringer her inne med m-tech styling. Så bare å lete litt for å finne inspirasjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå