fredrik22 Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 Som overskriften sier lurer jeg rett og slett på om noen har erfaringer med dette? Vet det ikke er noe ultimat motor og montere turbo på men vurderer kanskje og kjøpe et turbo kit til min bil. Legg igjen gjerne bilder av deres prosjekter og linker til nyttige sider. Hvor er det lurt og kjøpe deler feks. Ønsker ikke og tyne ut den siste hk'n av bilen, bare øke effekten sånn så bilen er kjørbar mere enn til butikken og tilbake
takaasen Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 Finnes ikke turbo manifoil til disse motorene. Holder på å bygge turbo på m43 1,9 motor selv. Skal prøve å lage et rør som går fra org manifoil og inn i turbo. Men dette er ikke optimalt Men jeg skal ha det i en e34. Så jeg har mer plass en i en e36 eller e46. Noe i denne duren. Vet at det er mangen som har turbo matet z3 me denne motoren. usikker på hvordan di har gjor det på disse bilene. Grunne til at det ikke lages noe gøy til disse bilene er at di ikke finnes i fex usa. og at et er low tec motorer. Hadde du hatt m42 eller m44 så hadde det vært enklere. Går an å bruke m42/m44 men må lage ny flens som går mot motoren. Har samme cilynder avstand som m40/m43 men andre eksos porter og bolt plasering. Du sliter også med dysene. di er tykkere en standar bosch dyser.
fredrik22 Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Skrevet Januar 14, 2010 Skjønner men kan ikke du du informere meg under veis i din bygging hvis du gidder og ta deg tid selvfølgelig. Men sjekk ut denne linken for deler jeg har sett på http://www.motorviagra.no/index.php?pag ... t&Itemid=1
takaasen Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 Joda, kan fikkse bilder og info under veis. leverte veiv til sliping i dag. Det svarer seg ikke å kjøpe deler i norge. får samme delene i usa etc ebay for halve prisen eller billigere. Tror også at det er lit viktig å velge rette turbo. en t3/t4 kan bli for stor til denne motoren, vertfall hvist du ikke skal ta ut mye hest. det beste er nok å bruke en kulelagret turbo Garrett Gt2860r samme som sitter i nissan 200sx s13. men di koster en del. ellers kan du bruke t3 av foskjellige størrelser. Jeg har kjøpt en brykt T3 Tbo363 A/R.52/.48 Skal kjøre 0,7 bar. Blir masse skruing å tilpassing finnes ikke et eneste kit som er bolt on. Ps. motorviagra kittet er kina turbo usikker på kvalitet. m42/m44 ikke m43/m40. Du får dette for slikk og ingen ting på ebay. det er gjerne en grunn tild det. Må og tenke hvordan du skal styre fueling. Jeg har mye enklere motor styring en det du har på e46. Trenger garenter ny bensin pumpe/dyser bensin trykk reg og evt fuel raiser. Linker http://atpturbo.com/ http://powerpage.dk/ http://www.titanmotorsports.com/ http://www.vacmotorsports.com/ http://www.metricmechanic.com/ http://www.millerperformancecars.com/ http://www.turbobygarrett.com/ http://www.turnermotorsport.com/ http://www.maxsilpistons.com/ http://www.turbochargingdynamics.com/contact.php
FirstPrice Skrevet Januar 14, 2010 Skrevet Januar 14, 2010 Er jo ikke værre enn å putte på sprut, annen innsug, evnt sveise og borre opp nye dysehull og lage eget grenrør. Om du ikke vil ha ett snikbygge da.
fredrik22 Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Skrevet Januar 14, 2010 Flotters Får se åssen du kommer ut av dette så får jeg bestemme meg om jeg skal ta meg tiden eller ikke:)
Eklund Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 interessant. ta bra mål og så videre så kan du kanskje selge kit til meg og
takaasen Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Testet ut noe i går. kjøpte en 318is m42 ecu, koblet til den på bilen )e34 m43) og har nå kjørt en dag med den. fyngerer bra. dette åpner mulighet for å bruke et billigt alternativ til chip/programbar innsprøytning. dette vil da bare fyngere på m43 på e36 og e34 da. tipper m43tu har nyere programvarer og andret typer ledningsnett og ecu. Detter heter W.A.R. chip og er fra miller. et veldig rimelig produkt 350usd + 50usd i frakt. Dette er en full programerbar chip med mulighet for trimming til en billi penge. http://www.millerperformancecars.com/war-chip.html Tror jeg får lage en tråd men dette turbo proskjektet.
bmw530i Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 vanskelig¨å bygge turbo manifold fra m42/44 til M43?
takaasen Skrevet Januar 25, 2010 Skrevet Januar 25, 2010 vanskelig¨å bygge turbo manifold fra m42/44 til M43? Må bare lage ny flens. Meste parten av alle turbo manifoiler som er å få kjøpt til m42/44 er beregnet på bund motering av turbo. E jo mye kjekkere å plasere turbo på oppsiden. lettere å komme til, enklere med olje retur, desuten ser det mye kulere med en turbo når man åpner panseret. er inne på tanken selv å kjøpe en av disse : http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... MEWAX%3AIT og lage ny flens, men også å prøve å vinkle den litt slik at den kan brukes topp motert. Sliter lit med å finne emne til å lage flensen av. trenger en plate på 80x335x14mm og helst SS 304
bmw530i Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 men platen mot toppen, er den så og si lik? jeg hadde ikke gjort noe av å montere turbo under på en måte
rollertoy Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Driver med samme prosjektet selv, De som sier at man ikke får tak i manifold til M43tub19.... har dere sjekket litt rundt i verden?? Jeg ble også fortalt dette, men etter mye søking i div. forumer og nettsider så kom jeg over en som har konvertert denne motoren i Nederland på 318ti.org. Han hadde satt motoren i en 318 is og konvertert denne. Kan se det her: http://www.318ti.org/forum/showthread.php?t=20867 Han satte meg på sporet av Mosselman Turbo, som hadde denne liggende på lager. Prisen kom på 475 Euro levert på døra. (Manifold og mellomstykke fra manifold til turbo) Så det går an å få tak i manifold til denne motoren, har den liggende i boden Enn så lenge hvetfall, de har sluttet å produsere den tror jeg, men det kan hende at de har flere på lager Han mente også at disse motorene egnet seg bra til konvertering, da de har oljeinnsprutning til hver sylinder. Så jeg tar sjansen hvertfall! Hold oss oppdatert på hvordan det går, kanskje vi kan utveksle noen erfaringer etterhvert i prosjektet Kommer vel ikke til å gjøre noe før til våren, men da håper jeg alt er kjøpt inn og kan monteres fortløpende :)
takaasen Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 Fant et firma som selger eksos flens til m40/m43. http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/ ... r&Visn=Std Lurer faktisk på om jeg skal kjøpe den og en m42 turbo manifoil på ebay. Kytte av flensen og vinkle den lit og sveise på. vips så har du topp mouted snurrebass på m43. Ellers kan man jo lage det av Schedule 10 rør bøyer.
bmw530i Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 er det plata som skal inn mot toppen? så man kan kjøpe som du sa foreksempel m42 turbomanifold også kutte av platen mot toppen også sveise på denne? kan man bruke rør fra turbo og ned til eksos fra m42 da eller må det lages selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå