E30 er tingen Skrevet Januar 15, 2010 Skrevet Januar 15, 2010 kan jeg bruke en 3bars bensinpumpe fra bosh på min e30 320i 85 mod bosch varenummer: 0 580 464 088 og har jeg 2 pumper på min bil en i tanken og en på utsiden og hvordan bytter du pollenfilteret på en e30?
gatebil76 Skrevet Januar 15, 2010 Skrevet Januar 15, 2010 tror ikke e30 har pollenfilter... i tank sitter en lavtrykk pumpe som leverer bensin til høytrykk pumpen under bilen.. hjelper ikke å sitte inn 3bar pumpe i tank når den under bilen stopper trykk likevel
janerik171187 Skrevet Januar 15, 2010 Skrevet Januar 15, 2010 e30 har bare en pumpe, ivaffall alle jeg har vært borti, utenfor tank prefacelift og inni tank om facelift er bensintrykkregulator på fuelrail så lenge pumpa leverer mer trykk så går det bra, tror org trykk er 2.5bar på fuelrail (regulatoren altså)
E30 er tingen Skrevet Januar 16, 2010 Forfatter Skrevet Januar 16, 2010 tror ikke e30 har pollenfilter... i tank sitter en lavtrykk pumpe som leverer bensin til høytrykk pumpen under bilen.. hjelper ikke å sitte inn 3bar pumpe i tank når den under bilen stopper trykk likevel http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 4&type=new JO e30 har det skal ikke sette inn en i tanken skal bytte den under til en som ikke "bråker" så mye + litt mere trykk
E30 er tingen Skrevet Januar 16, 2010 Forfatter Skrevet Januar 16, 2010 e30 har bare en pumpe, ivaffall alle jeg har vært borti, utenfor tank prefacelift og inni tank om facelifter bensintrykkregulator på fuelrail så lenge pumpa leverer mer trykk så går det bra, tror org trykk er 2.5bar på fuelrail (regulatoren altså) det som blir overflødig når det er høyere trykk på pumpen en på regulatoren går vell rett i retur tilbake til tanken
janerik171187 Skrevet Januar 16, 2010 Skrevet Januar 16, 2010 e30 har bare en pumpe, ivaffall alle jeg har vært borti, utenfor tank prefacelift og inni tank om facelifter bensintrykkregulator på fuelrail så lenge pumpa leverer mer trykk så går det bra, tror org trykk er 2.5bar på fuelrail (regulatoren altså) det som blir overflødig når det er høyere trykk på pumpen en på regulatoren går vell rett i retur tilbake til tanken jeppski sålenge pumpa leverer mer trykk en bensintrykk regulator er merket med så går det fint, siden btr slepper overflødig trykk tilbake
oddis Skrevet Januar 16, 2010 Skrevet Januar 16, 2010 og har jeg 2 pumper på min bil en i tanken og en på utsiden Ta opp lokket under baksetet og kikk om du har pumpe eller sil. Se svaret mitt i denne tråden for å se hva som er sil og hva som er pumpe. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=133601&highlight= Bensinpumpa foran venstre bakhjul er lett å se under bilen om du har den. Det er svært få E30r som har to bensinpumper.
E30 er tingen Skrevet Januar 19, 2010 Forfatter Skrevet Januar 19, 2010 da har jeg sil .... takk odis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå