Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan orginal 3-punkt være bedre?

Bilen har vært slik den er i to år nå ang bremser, skiftet orginale klosser en gang.

Bremsevæska skiftes to ganger i året, har aldri hatt fading eller noe som helst problem med bremsene.

Jeg føler at man ikke kan tenke for mye på det som kan gå galt, man sitter med sikkerhetsbelter og kjører på en bane, skulle det skje noe så går det som regel veldig bra på banen. Mye sandfeller og dekkstabler de felste steder.

• Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Nå Mr Larsen racing og Hylle er dere ute på rynn is igjen !! :^o:^o[-X[-X:wink::wink:

!

Hehe, jeg? jeg har jo ikke forsvart bruk av hverken 3 4 eller 6 punkts belter jeg.! ;) Gatebil folka driter i hvordan du er fastspent sålenge du har belter! :)

Skrevet
Nå Mr Larsen racing og Hylle er dere ute på rynn is igjen !! :^o:^o[-X[-X:wink::wink:

A rulle med en E30 uten bur, går ofte meget fint. De er meget harde i taket tenk ! Ja, jeg snakker av erfaring. :wink:

At du sitter fast i 4-6 pungt uten bur, er mye bedre det enn med vanlige belter. Om man blir kjørt på eller tar noen runder på taket, sitter man i setet og ikke blir slengt rundt.

Det med 4-6 pungt er mere viktig en bur spør du meg.!!

Enig! Bøttestolen sitter fast uansett, og når jeg er spent fast godt inntil stolen, føler jeg meg mer sikker enn med vanlig belte. Velter man, sitter man fast i stolen uansett, så jeg ender ikke opp et annet sted i bilen.

Satt på i en cosworth også, uten 4punkt, aldri følt meg så usikker. Beltet holdt ikke igjen i verken sladd eller nedbremsing. Måtte holde igjen med armer og bena planta i gulvet.

Skrevet

Jaja, det er ikke andre en deg selv og passasjer det går utover heldigvis

Spiller jo føkkhølet hvordan du "føler deg trygg". Stolen sitter fast ja, du sitter fast ja. Du kan IKKE legge hodet ned mellom bena eller legge deg til siden. Det er lite gunstig HVIS du taker slik at taket kommer nedover flere cm.

Skrevet

:shock:

Jeg holder med Larsen og Hylle når det gjelder idiotien av 4 punkt i biler uten bur.

Du knekker iallefall nakken om du ikke får hode unna og taket kommer ned... Som en grønnsak på hoggstabben. En kompis av meg reddet livet på å kjøre med vanlige seler i bøttestolen sin da han raste i en telefonstolpe med E30 og deretter flippet rundt og skle på asfalten i X-antall meter. Seteryggen var knekt rett under skulderbladene, og taket lå jevnt med belteinnfestningene i ryggsøyla. Han la seg ned mot girkassetunellen da bilen skle på taket og taket krympet inn. Det redda livet hans. Så hvordan det går ann å si at å legge seg ned er dumt er forbi min fatteevne.

Larsen og Hylle har helt rett.. Dere har ikke krasja hardt nok om dere ikke tror oss. 4 punkt uten bur er som å be om problemer. Det går som regel bra, men gjør det ikke det så finns det sjelden noen mellomting mellom liv og død.

Her er kompisen min sin bil, OPPJEKKET 10-12 cm etter ulykken. Taket lå altså adskillig lavere.

http://images.bimmers.no/files/pskplm03f7itdatspp0w.jpg

Ville du hatt nakken din her? Taket lå å hvilte på stolryggen og sjåførstolen er knekt ved beltespennene og dingler løst om du rører på den.

http://images.bimmers.no/files/gtby5t2khgi6xdkwoxwr.jpg

Skrevet

Jojo, men det der skal voldsomt mye til for å klare på banen... Han som kjørte den bilen der har jo kjørt idiot på offentlig vei, kan på en måte ikke sammenlignes med banekjøring. Ting kan gå galt der også selvfølgelig. Må si du skal være ganske så erfaren og handlingsbevisst om du klarer å legge deg ned mot girkassetunellen under et rundkast. De fleste tviholder nok i rattet og lukker øya..

Trenger ingen videre diskusjon om dette temaet i tråden min.

Skrevet

Det er en ren reflekshandling for min del å legge seg ned da bilen begynner å vippe... Det er taket jeg er redd for. Head on kollisjon er jo selvsagt bare å spenne alle muskler og dra bena til seg om man kjører E30, for pedalkassa kommer mot deg som et trekkspill og moser ankel, akilles og leddbånd. Så får man heller leve med to brukne armer en stund etter frenetisk holdning av rattet.

Titta du på Opel Monzaen som taket i helga? Du så den hadde bøyd bur der taket hadde gitt etter? Mister du et hjul på banen og svirvler av i første støyvoll skal jeg love deg bur er en gudegave. Har sett så mye stygge krasjer på Gatebil. Husker du 200sxn i 2005? Han hadde også vanlig setebelter, som reddet livet hans da taket hadde gått ned forbi nakkehøyde.

Igjen.... bøttestol - ja gjerne. Men med vanlige seler. Da har du friheten til å komme deg unna en taking med nakken i behold. Biler med bur skal selvsagt ha både bøttestol og minimum 4 punkt.

Da skal jeg ikke dra tråden mer off topic, men ville belyse det jeg mener er en forsiktig ignorant holdning blant enkelte. Det er jo tross alt liv og død vi snakker om i ytterste konsekvens. Og i E30 vil jeg si at bur er investering som burde stå høyt på lista. Både A og B-stolpe problematikken har vært kjent siden disse bilene kom på markedet.

Skrevet

Godt mulig, men ved en rask bevegelse fremover med overkroppen, så låser beltet seg i de fleste tilfeller. Dette kan nok duskuteres i det uendelige. Kommer helt an på utfallet av hver enkelt ulykke.

Faktum er at vi hadde det veldig gøy hele helga, bilen virker som vanlig uten problemer og skiftet kun dekk! :D

Skrevet

Jeg snakker om å legge meg ned til siden mot senter av bilen, ingenting som låser seg da. Så lar du toppen av stolryggene ta støyten fra taket. Og får du ikke bøyd deg unna så blir det hode ditt som tar støyten, og det funker dårlig med store bokstaver.

Skrevet

Makan

Dere har rulla mye på bane skjønner jeg !!??+ :shock:

Man treffer ikke lykt stolper ol utenfor banen vel ?

Som nevnt, vis meg en bil med flatt tak som har rulla på baner i Norge da !!

Har hadde jeg flatt på 3 og skulle kaste den i 4, så var synk ringer og div giroverføringer noe slitt.

Da ble det 2 og rundt i sanda på Våler.

Våler er en dritt bane, for sanda tar altfor mye tak.

hcsbd6j07zar0mzdkvcc.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...