E12_520s Skrevet Februar 16, 2010 Forfatter Skrevet Februar 16, 2010 Æsj nå snør det igjen. Vinter var greit men nå er jeg lei. Har jo ikke garasjeplass for tiden så må jo stå ute å skru. Og begynner å bli lei av å gjøre det i snøen og kulda nå. Vil komme igang med å grovflekke rusten. Blien skal jo hellakeres etter rustsveisingen og ombygning så blir bare slipe ned, maskere og lakke over der hvor jeg har fikset bare for å holde flekkene i sjakk. Venter på kroner nå så jeg får kommet igang med handling og fiks. Lurer på sorte DE lykter med engle øyne fra GS Ny fanger, orginal fanger, alpina eller mtech og tåkelys til den Tilhengerfeste. Ønskes kjøpt! Nye topplagringer rund baut. Lurer på K-sport justerbare foran. Lurer på å finne meg en hattehylle med solgardin. Noen som har en liggende? Fortsette med å komplettere med klips etc og fylle opp verktøykassa i bagasjerommet. Ny tempsensor til utetempen. Service og oljeskift på girkasse og diffen. Blir også finne iallefall 2 nye forskjermer iløpet av våren \ sommeren og et par dører om ikke alle må ta en nærmere kikk på det. Skulle gjerne hatt tak i elektriske vindhusheiser og bryterpanel så jeg får det bak. Finne ut hvorfor pærene bak check computeren ikke lyser samt fikse feilen der som gjør at den sutrer om antispin etc. Mulig dette er samme feil. Skifte kanaler og lappe hullet jeg har i gulvet der en propp har forsvunnet. Bytter alle proppene under bilen i samme slengen og fikse rusten på gjennomføringen til ABSen på ene siden. Ny termostat den står jo et kvart rævhår under rett opp, sånt kan vi ikke ha! Flushe og skifte kjølevæske Ny bremsevæske rund baut for den var jamt over semmer så jeg når jeg luftet bremsene på ene siden bak når jeg skiftet hjullager. Også har en satt griller i hodet på meg så vuderer om det blir ombygging til hydraulisk brekk, med orginal spaken så det ser helt orginalt ut men kan hive bremsesko rælet inne i tromlene. hmm;) etc etc.
Michael Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 Er det jeg som er størst på dem grillene ??
E12_520s Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Skrevet Mars 29, 2010 Da har det vært dødt her en liten stund men har jo skjedd litt i mellomtiden men ikke stort pga mye jobb. Men det som har skjedd er at jeg har fått fikset førerstolen så den nå går frem og tilbake igjen. Fått prøvd de BBS felgene jeg hadde ute til salgs og bestemt meg for å kjøre med de. Men 275 fikk jeg ikke plass til da må jeg enten bytte spacer eller valse litt hardt så blir 255 istede fikk fatt i TÜV papirer så skal få godkjent bilen med 8,5" foran og 10" bak og stod 255 dekk i tüv papirene så regner med det går inn. Ellers var jeg en tur hos E30_Lars her fra forumet og hentet 4 dører og et koffertlokk ikveld som jeg skal se og få slengt på bilen. Dette så ut til å være tilnærmet 100% rust og skadefritt og med elektriske vindusheiser bak så nå får jeg el vinduer i hele bilen. Takker for en god handel;) Da er det bare kanaler, forskjermer og ny fanger igjen før bilen er tålig bra i karosseriet.
E12_520s Skrevet April 11, 2010 Forfatter Skrevet April 11, 2010 Da var en midlertidig sommerhjul løsning satt på for å få brukt opp noen dekk med 8,5 tommerne mine som bakhjul og noen 8toms RX felger som forhjul. Og bakfangern er tatt av noe som avdekket mer rust og et hull i bakplata som var fyllt opp med sparkel. Må prøve å så slengt på de nye dørene og koffertluka iløpet av de kommende ukene så går ting litt fremover iallefall selv om det er litt væl manko på tid for øyeblikket
E12_520s Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Skrevet Juni 5, 2010 Jaja, her har det vært stilt en stund. Ble brått litt dårlig med kroner en stund og eksamensperiode så ble ikke gjort alt for mye stort. Byttet Alle bensinrøra og slangene, lakka og små fikset litt og skiftet koffertlokket og ene bakdøra. Samt handlet inn bremserør, slager og overhalingssett til kaliperene. Skulle sette igang nå igjen men det ble det jo brått satt en stopper for når jeg fant en Polakk i et kryss i Oslo som hammra inn i bakfangern min. Så status nå er: - Knust bakplate - Krølla bakskjermer - Knust fanger og alt som har med den å gjøre - Hele bagasjerommsgulvet er krølla - Sprekk i begge baklyktene - Koffertlokket overlevde utrolig nok iallefall ved første øyekast vet jo ikke om det har blitt skjevt enda men går dårlig å lukke det så krølla som bilen er. Blir takst på bilen til uka så får vi se hva som skjer. Litt kjipt når man er avhengig av bil for å komme seg til og fra jobb men den er jo kjørbar så bare skrur av bakfangern eller restene av den og bender til så jeg får igjen koffertluka etter det så får vi se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå