Julianv Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 Hei! Jeg lurer på hva dere andre der ute med tilsvarende bil bruker på milen? Jeg kjører temmelig rolig til og fra skolen (litt over en mil hver vei) hver dag, og i helgene blir det noen andre lengre turer men aldri mer en ca 1 times turer. Forbruker nå ligger på mellom 1.6 - 1.9 og jeg syns det er sinnsvakt høyt for å bare kjøre på motorvei til og fra skolen. Vet at automat gjør at forbruket stiger litt, men det får nå være grenser? Over fjellet fra bergen til oslo gikk det 43 liter på 53 mil, noe jeg syns var veldig bra! Forresten hva kan gjøre at bensinforbruk stiger så kraftig? Bensinfilter, olje + filter, plugger og plugghetter er nylig byttet. Virker som bilen får korrekt forhold mellom bensin og luft, og tror tenningen er veldig bra. mvh julian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gatebil76 Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 kjører du en mil vær dag så er dette normalt... går med kaldstart stort sett hele tiden denne da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 Har hatt 2 e34 525 m50. en med automat og en med manuell. automaten brukte ca 1,2L - 1,4L per 1mil mens med manuell klarte jeg rundt literen på milen Skjekk lamda sonden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 Kommer på om det er lang kjøring og kort kjøring vel? bruker mer når du ikke kjører så særlig langt, Også når du kjører langt så bruker du mindre? Også husk bmw bruker endel suppe hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Januar 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2010 hehe ser jo den såklart, men er ikke nesten 2 liter milen temmelig mye, selv for en bmw med 2,5 liter rekkesekser og automat? Hadde forstått det vis jeg kjørte veldig hardt, men er bare av og til jeg er "nødt" til å få kickdown og vet jo at da ryker jo fort halve tanken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Re4lP0wer Skrevet Januar 19, 2010 Share Skrevet Januar 19, 2010 http://www.bimmers.no/statisk.php?id=motorguide Her står vell det meste ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Re4lP0wer Skrevet Januar 19, 2010 Share Skrevet Januar 19, 2010 Kommer på om det er lang kjøring og kort kjøring vel? bruker mer når du ikke kjører så særlig langt, Også når du kjører langt så bruker du mindre? Også husk bmw bruker endel suppe hehe Koster å være kar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorn86 Skrevet Januar 19, 2010 Share Skrevet Januar 19, 2010 Min 525i 24v Med automat bruker ganske nøyaktig 1.0 på mila, nå på vinteren bruker jeg 1.2-1.4l/pr.mil pga du kjører ganske mange kilometer før kaldstart (ekstra bensintilførsel når kaldt) kutter ut. på sommeren kjører jeg på 1.0 ved vanlig kjøring. har kjørt på 0.96 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Januar 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2010 Hmm. Da bruker min FÆLT mye. Er sinnsvakt dyrt å eie bilen min som den er nå, da jeg bruker rundt 4 tusen i måneden på bensin og det er ikke så veldig mye jeg kjører om dagen. Heldigvis har jeg latterlig billig forsikring da, som gjør det litt bedre betaler 2200 i året bare ansvar da, men kjenner flere som betaler 10 000 + i året på tilsvarende bil og da er den satt på foreldrene, altså samme som min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Januar 19, 2010 Share Skrevet Januar 19, 2010 Det var mye for mye. Da jeg hadde E34 535iA hadde den et gj.snitt på 1,2-1,3 da min kone kjørte 11 km til jobb hver dag med kald motor (ikke motorvarmer) Jeg hadde i tillegg ca 2-3 turer på 4 mil hver veg et par ganger i løpet av en tank, resten var småkjøring ofte under en km. Men om du står og stanger i kø mestparten av tiden vil det selvsagt forklare en del av forbruket ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E12_520s Skrevet Januar 19, 2010 Share Skrevet Januar 19, 2010 Kjøpte meg en slik en 525ia fra '93 med enkel vanos her før helgen lekte litt første to dagene. Resatte avg2 når jeg kjøpte bilen og avg1 på veien hjem fra langhus på lørdag natt. avg2. (kjørt 600km ca nå svært variert kjøring) avg 1 som er mest bykjøring og litt landevei har kuska rundt etter deler etc i noen dager nå er på 1.26l pr mil og jeg har sladda og lekt meg litt. avg2. som er fra jeg kjøpte bilen med transportetappen hjem er på 1.1l ca. Har testa litt og kommet frem til at forbruket på min stemmer veldig godt overens med det som står i instruksjonsboka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Januar 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2010 Så hva kan være gale? Lekkasje et sted? Ser aldri noen tegn til bensin noen steder. Har ingen feilmeldinger annet en tur offen og kein bremslich når jeg kjører og masse gamle når jeg slår av motor. Som blant annet kjølevæske og oljenivå osv men alt er bra der iallefall Håper noen har noen lure ting som jeg kan sjekke da dette er veldig dyrt for meg Er ca 12 km til skolen og er lite køkjøring. er snakk om litt saktegående kø 2 min om morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerfulglenn Skrevet Januar 19, 2010 Share Skrevet Januar 19, 2010 Kommer på om det er lang kjøring og kort kjøring vel? bruker mer når du ikke kjører så særlig langt, Også når du kjører langt så bruker du mindre? Også husk bmw bruker endel suppe hehe Koster å være kar Ja sant det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 19, 2010 Share Skrevet Januar 19, 2010 min 325 med m50b25 manuell bruker i gjennomsnitt på året 1 l/mil. laveste forbruk hadde jeg i sommer med 0,69 på trondheim oslo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Januar 20, 2010 Share Skrevet Januar 20, 2010 Kan være en sensor, men vanskelig å si. Du ville nok tjent på å ta en diagnose selv om det koster litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå