Stianvi Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 sjekk luftfilteret ditt.. er dette tett så får du høyt forbruk
Julianv Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Skrevet Januar 20, 2010 Får ta en diagnose da Koster jo mindre enn en full tank og den forsvinner jo på en uke
Julianv Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Skrevet Januar 20, 2010 Luftfilteret er temmelig slitent ja. er konfilter på av et ukjent merke. Temmelig svart, men finner ikke noen rimelige filtre og venter fremdeles på svar fra en fyr som har orginal filterboks til meg Hvor får jeg billig og bra konfilter forresten?
Loco Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Kjøpte mitt filter i forrige uke på mekonomen for 172,80. Jeg får noe rabatter der, men kan ikke være mer enn 20-30%. Min 323i gikk ned fra 0,9 l/mil til 0,72 l/mil etter jeg skifta luftfilteret.
Julianv Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Skrevet Januar 20, 2010 Oida på tide å kjøpe nytt! hehe. Kan få kjøpt Kn filter gjennom jobben (bilxtra i åsane) men koster 700 kr og syns det er litt mye. (veil utsalgspris er 1499).. Håpte på noe billigere Så skal vel ta en tur på mekonomen da er 76mm Ø jeg skal ha på min ifølge gsbildeler
wirrumsen Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Nå har ikke jeg en 525i, så normalforbruk vet jeg ikke. Men forbruk henger veldig mye sammen med bruk. Du sier at du stort sett kjører småturer. Det skal ikke mye køkjøring/bakkekjøring til før man merker det på forbruket. Da jeg hadde 523iA merket jeg veldig godt økning i forbruket om vinteren. Med mye småkjøring på vinteren var det ikke uvanlig at forbruket lå på 1,3 på mila. For noen år siden var jeg sjåfør i Wien. Veldig mye bykjøring, veldig mange småturer, og igrunnen en gassfot som vitnet om en sjåfør som ikke selv betalte for drivstoffet. Bilen var en Volvo 850 2.5 10V. Lyden fra motoren var en nytelse. Men forbruket var slett ikke hyggelig lesing. Ikke uvanlig at det kunne ligge på opp mot 1,8 liter på mila. Men lyskryssene lå som perler på snor, og gjennomsnittshastigheten lå mellom 15 og 20 km/t. Da var det langt hyggeligere for staten da jeg dro på langtur. 150 km/t i snitt på autobahn. Forbruket kom faktisk ned i 0,75 liter på mila.
Julianv Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Skrevet Januar 20, 2010 Men dere sier dere kommer opp i hele 1.3 og det er der min bruker når jeg kjører langturer eller er snill med gassen bruker oppunder 2 liter milen for tiden.
Dekkbrenneren Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 off, er mye bensin det... min bil er også litt tørst, 325i m50b25, fullte full tank, i Egersund, så satte jeg strake veien hjem til sandes, 7mil en vei. Full tank er 60l, når jeg var hjemme stod nåla på 45l :S Der er snakk om 2l mila på langkjøring Bytta lambdasonde, luftfilter, så nå kommer jeg litt lengre per mil
Julianv Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Skrevet Januar 20, 2010 okei så luftfilter skal jeg iallefall bytte. Hvordan vite om lambda er dårlig? Får vel en feilmelding opp vil jeg tro?
hanskr Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 på ein diagnose så får du opp avgassen på bilen, og der står lambda, hc, co osv... og dei som tar diagnosen veit kva som er galt om foreksempel lambdaen er for høg eller lav. Den skal ligge rundt 1 og ligger den over så er det mager blanding, og ligger den under så er det feit blanding""
Julianv Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Skrevet Januar 20, 2010 Noen som har diagnoseutstyr her i bergen?
Dekkbrenneren Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 du kan måle ohm på de signal ledningene på lambdaen, bare søk her på forumet så finner du det hvor mye ohm det skal være og på hvilke ledninger
Bimmere39 Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 Hvilket forsikrings selskap har du da ?? siden det er så billig ?
Julianv Skrevet Januar 21, 2010 Forfatter Skrevet Januar 21, 2010 Et av underselskapene til autotal eller noe Husker ikke i farten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå