sufii Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 Hei, jeg prøvde i går å demontere min gamle lamdasonde som har sittet i eksosannlegget i flere år. Brukt fastnøkkel, og prøvde så hardt jeg greit, men den ville ikke rykke på seg. Noen spesielle triks som må til? Hvis denne bare er så gammel og sitter fast. Noen effektive produkter som hjelper til med å løsne denne lambdasonden? Sist så brukte jeg sånn rustfri spray, men det hjalp ingenting. Trenger hjelp så fort som mulig. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sexeren Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 Skal ikke sitte sååå fast!... Prøv å løsne den når eksosen er varm. Kjør den varm, eller bruk en brenner å varm godt røret rundt sonden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianvi Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 bruk 2 fastnøkler for å forlenge hverandre, kanskje den løsner da=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 gjør som sexeren sier. så er den løys på 2 sec! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 gjør som begge sier da er det bankers kan også spraye rustløser på 2-3 ganger dagen i 2 dager. kan anbefale omega en grønn olje på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2010 Oj, mange gode tips her, men det er vel ingen fare for brann? Må finne noe jeg kan varme denne med. Skal prøve å kjøre bilen driftsvarm først. Takk for gode tips ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gatebil76 Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 jeg måtte varme min med brenneapperat og skru litt ene veien for så andre....fram og tilbake til den løsnet.. ellers ryker gjenger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2010 FY FAEN, unnskyld språkbruket, men er så driit forbannet. Nå har jeg i snart prøvd i 3 hele timer å få skrudd den jæve lambdaen, uten å lykkes. Jeg prøvde å slå fastnøkkelen (22 mm) den ene veien) så dra den andre veien, men det hjalp ikke. Jeg varmet eksosrørene og lambdasonden med brenneapparat, flere ganger og ganske lenge, så prøvde jeg å demontere den, men det hjalp ikk. Jeg hadde bilen på bukk og jeg hang bokstavelig talt i fastnøkkelen outen av lambdaen rykket på seg. :S Prøvd rustfri spray som jeg sprayet for noen dager siden og i dag. Men det hjalp ingenting. Så prøvde jeg å skru av rørene fra manifoldet, men skruene der var så gamle at den ene knakk og den ble igjen inne. Og den andre har mistet sporene og nøkkelen passer ikke. Så jeg får ikke ta av eksosannlegget. MÅ ha hjelp Kan noen være så snille å fortelle hvordan jeg får av denne dritt lambdasonden. !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 Få tak i muttertrekker drevet av kompressor! Sett på slagfunksjon og varm opp omerådet rundt lambdaen. Ellers kan du bruke en liten jekk og jekke opp skiftnøkkelen Har prøvd denne metoden selv, men vær veldig forsiktig! Lett å brekke/bøye ting.. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2010 Jeg har muttertrekker som er drevet av lufttrykk, men denne får jeg jo ikke plass til opp over lambdasonden, er for trangt. :S Og jekke og skiftnøkkelen forteller meg ingenting desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 Sitter den så jævelig, så skaff en "lamda pip" som det er spor så ledningene går utenom, dragearm og et jævlig lang rør. Sku sett røret jeg brukte for og juster spissinga på en e30 jeg hadde en gang. den er til og ta av, så ikke gi opp. Husk og var det rødglødene rundt lamdan. da må den løsne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 Hvis jeg forstår riktig er det for trangt for muttertrekkeren? Har du prøvd med en slik: http://www.biltema.no/Verktoy/Handverkt ... ersalledd/ Du setter jekken under skiftnøkkelen og jekker denne opp mot undersiden av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2010 Hvor får jeg kjøpt lambdasonde pipenøkkel? Hvis det i det hele tatt finnes. Og du som henviser til biltema link, så er det ikke mulig å sette en slik nøkkel på lambdasonden, den er for lang. Og jeg må brukte fastnøkkel. :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 ta en rørtang du. Da ødelegger du sonden, men den kommer ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus M Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 en 22mm langpipe skal gå utenpå lambda, jeg brukte en sånn selv på lambdaen for 2-3 dager siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå