Gå til innhold

Lambdasonde problemer

sufii
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg prøvde i går å demontere min gamle lamdasonde som har sittet i eksosannlegget i flere år. Brukt fastnøkkel, og prøvde så hardt jeg greit, men den ville ikke rykke på seg.

Noen spesielle triks som må til? Hvis denne bare er så gammel og sitter fast. Noen effektive produkter som hjelper til med å løsne denne lambdasonden?

Sist så brukte jeg sånn rustfri spray, men det hjalp ingenting. :(

Trenger hjelp så fort som mulig. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

FY FAEN, unnskyld språkbruket, men er så driit forbannet. Nå har jeg i snart prøvd i 3 hele timer å få skrudd den jæve lambdaen, uten å lykkes. Jeg prøvde å slå fastnøkkelen (22 mm) den ene veien) så dra den andre veien, men det hjalp ikke. Jeg varmet eksosrørene og lambdasonden med brenneapparat, flere ganger og ganske lenge, så prøvde jeg å demontere den, men det hjalp ikk.

Jeg hadde bilen på bukk og jeg hang bokstavelig talt i fastnøkkelen outen av lambdaen rykket på seg. :S

Prøvd rustfri spray som jeg sprayet for noen dager siden og i dag. Men det hjalp ingenting. Så prøvde jeg å skru av rørene fra manifoldet, men skruene der var så gamle at den ene knakk og den ble igjen inne. :(

Og den andre har mistet sporene og nøkkelen passer ikke. Så jeg får ikke ta av eksosannlegget.

MÅ ha hjelp :( Kan noen være så snille å fortelle hvordan jeg får av denne dritt lambdasonden. !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i muttertrekker drevet av kompressor! Sett på slagfunksjon og varm opp omerådet rundt lambdaen. Ellers kan du bruke en liten jekk og jekke opp skiftnøkkelen :wink: Har prøvd denne metoden selv, men vær veldig forsiktig! Lett å brekke/bøye ting..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter den så jævelig, så skaff en "lamda pip" som det er spor så ledningene går utenom, dragearm og et jævlig lang rør.

Sku sett røret jeg brukte for og juster spissinga på en e30 jeg hadde en gang.

den er til og ta av, så ikke gi opp.

Husk og var det rødglødene rundt lamdan. da må den løsne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg kjøpt lambdasonde pipenøkkel? Hvis det i det hele tatt finnes.

Og du som henviser til biltema link, så er det ikke mulig å sette en slik nøkkel på lambdasonden, den er for lang. Og jeg må brukte fastnøkkel. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...