Gå til innhold

Lambdasonde problemer

sufii
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor får jeg kjøpt lambdasonde pipenøkkel? Hvis det i det hele tatt finnes.

Og du som henviser til biltema link, så er det ikke mulig å sette en slik nøkkel på lambdasonden, den er for lang. Og jeg må brukte fastnøkkel. :S

Du må være kreativ når du skal skru på bil :)

hva med denne? Lang nok?

http://www.biltema.no/Verktoy/Handverkt ... -piper-12/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

langpipe 22mm, om nødvendig, kutt ett lite spor i den til ledningene, og et langt rør utenpå dragearmen.

Skal du bruke ledd på muttertrekker så bruk ett ordentlig ledd, med kule, de vinkel ledda flyr garantert veggemellom og kan skade noen.

om du ikke greier det med dragearm og rør utenpå hadde jeg satt bilen på verksted, og bedt om fastpris.

Lite vits met muttertrekker om dragearm med rør ikke går.

altså med denne metoden drar du noe uta av mille helvete med kilo, det er jo bare begynne og regne, kraft ganger arm.

Skal dog sies at man også taper litt kraft, da eksosen flekser litt eller hvordan man skal si det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

langpipe 22mm, om nødvendig, kutt ett lite spor i den til ledningene, og et langt rør utenpå dragearmen.

Skal du bruke ledd på muttertrekker så bruk ett ordentlig ledd, med kule, de vinkel ledda flyr garantert veggemellom og kan skade noen.

om du ikke greier det med dragearm og rør utenpå hadde jeg satt bilen på verksted, og bedt om fastpris.

altså med denne metoden drar du noe uta av mille helvete med kilo, det er jo bare begynne og regne, kraft ganger arm.

Skal dog sies at man også taper litt kraft, da eksosen flekser litt eller hvordan man skal si det

Husk at denne sitter godt! Kan få problemer med bruk av dragearm/rørforlenger. Da vil kanskje noe annet gi etter før gjengene løsner fra hverandre. Dette har skjedd for meg og lager bare enda mer hodebry! :?

Jeg er fast bestemt på at trekker med slag og varme er lurest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønte jeg jekke metoden, da må jeg bilen ganske langt nede, men tenkte på en skralle ja. Men er jo ikke mulig å jekke nå man skal dra skrallen mot seg selv. :S Så da blir det litt komplisert. Men skal kjøpe denne lange munnstykken på 22 mm, og prøve igjen i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønte jeg jekke metoden, da må jeg bilen ganske langt nede, men tenkte på en skralle ja. Men er jo ikke mulig å jekke nå man skal dra skrallen mot seg selv. :S Så da blir det litt komplisert. Men skal kjøpe denne lange munnstykken på 22 mm, og prøve igjen i morgen. :)

Hehe, bra! Dårlig forklart av meg.. Men husk at jekken kan belaste skiftnøkkelen med 2 tonn!! Glipper dette ville jeg stått mange meter unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at denne sitter godt! Kan få problemer med bruk av dragearm/rørforlenger. Da vil kanskje noe annet gi etter før gjengene løsner fra hverandre. Dette har skjedd for meg og lager bare enda mer hodebry! :?

Jeg er fast bestemt på at trekker med slag og varme er lurest!

Hvorfor ryker ikke gjengene med luft? min erfaring er at ting som er fast rusta bør ankes på, sprayes på og varmes på, og løsnes for handmakt, når den løsner, så skru den fram og tilbake noen ganger for og løsne rusta mellom gjengene.

kan jo seff prøve mutter trekker, skal endel til føre så store "skruer" gir seg.

Gir det seg, gir det seg, sånt skjer, samma hva du bruker vil du irritere deg over at du ikke gjorde det annerledes.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bankes på med hammer etc.

en mutter trekker banker bolten rundt i gjengene, 0 form for varsling, rykern så rykern da, med handkraft har du litt føelse av om det ryker eller ikke.

varmer man godt nok bør den løsne greit.

nå er jo lamdan av en stor dimensjon da, så kan jo prøve. tenker også siden han har prøvd i 3 timer har han sikkert prøvd litt forskjellige metoder, og fått ganske masse kraft over driten, og minner på at man får mere kreaft med drage arm og rør.

men skader ikke og prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...