Gå til innhold

Skifte drivknuter / drivaksling fremme X5?


Chris A
 Share

Anbefalte innlegg

Dersom man skal skifte drivknuter fremme på 'X5 med xdrive. Hvor lang tid tar dette, begge sider?

Og må man etterfylle automatolje? evt. helle tilbake det som renner ut?

Hva slags type olje er det man bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har en meget godt utstyrt verktøykasse blir det litt vanskelig hjemme i garasjen (hvis det er det du tenker på),du trenger et verktøy for å trekke den nye drivknuten igjenom det nye navet.hjullager kan også skades ved demontering av akslene. Det renner ikke ut automat olje da drivakslene sitter inn i fremre difrensial ,det kan renne ut litt olje .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skal ikke skifte dem selv. Bare lurte. Tror jeg ville fått store problemer, samme hvilken verktøykasse jeg hadde hatt:-)

Jeg har bestillt 2 nye fra USA. pga. prisen. Disse skal visst være OEM kvalitet og passform.

Linker:

BMW X5 X-5 E53 3.0 4.4 CV Axle Shaft 02 03 04 05 06 : eBay Motors (item 390068397811 end time Feb-08-10 04:40:42 PST)

BMW E53 X5 X-5 CV C.V. Axle Shaft Driveshaft Assembly : eBay Motors (item 390143363799 end time Feb-13-10 07:20:50 PST)

Trenger man 4 hjulskontroll etter skifte av slike? Og kan det være lurt å skifte bremsskiver og klosser samtidig? Blir ikke dette demontert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
Nei, jeg skal ikke skifte dem selv. Bare lurte. Tror jeg ville fått store problemer, samme hvilken verktøykasse jeg hadde hatt:-)

Jeg har bestillt 2 nye fra USA. pga. prisen. Disse skal visst være OEM kvalitet og passform.

Linker:

BMW X5 X-5 E53 3.0 4.4 CV Axle Shaft 02 03 04 05 06 : eBay Motors (item 390068397811 end time Feb-08-10 04:40:42 PST)

BMW E53 X5 X-5 CV C.V. Axle Shaft Driveshaft Assembly : eBay Motors (item 390143363799 end time Feb-13-10 07:20:50 PST)

Hva var prisen der?

Trenger man 4 hjulskontroll etter skifte av slike? Og kan det være lurt å skifte bremsskiver og klosser samtidig? Blir ikke dette demontert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...