Reef89 Skrevet Januar 18, 2010 Skrevet Januar 18, 2010 Får melding om at jeg må ha service- vehicle check i idriven, men hva er forskjellen på vehicle check & vehicle inspection? hva gjøres på det to tingene? Er det noe jeg må ha, eller kan jeg bare resette det? Gjelder E60 520i 2004.
mudbug Skrevet Januar 18, 2010 Skrevet Januar 18, 2010 Jeg tror at det står i manual hvilken service skal bilen ha på vechile check. Du kan også sjekke i Idrive. Det som står 0% dvs at du må skifte f. eksp. microfilter .....osv.
Reef89 Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Skrevet Januar 18, 2010 Jeg tror at det står i manual hvilken service skal bilen ha på vechile check. Du kan også sjekke i Idrive. Det som står 0% dvs at du må skifte f. eksp. microfilter .....osv. har manual kun på tysk, skjønner ikk ett ord der, men alle tingene i idriven er OK. olje, bremser, filter osv.....
Gjest Skrevet Januar 18, 2010 Skrevet Januar 18, 2010 du snakker nok om "§ vehicle check" som er en påminnelse om periodisk kjøretøykontroll. inspection er derimot en teknisk sjekk av bilen, som ikke har noe med lover og regler å gjøre, men service av bilen..
Reef89 Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Skrevet Januar 18, 2010 du snakker nok om "§ vehicle check" som er en påminnelse om periodisk kjøretøykontroll. inspection er derimot en teknisk sjekk av bilen, som ikke har noe med lover og regler å gjøre, men service av bilen.. hmm, men litt rart at den kommer nå da, når bilen ikke skal på EU kontroll for apr. 2011 :s
Gjest Skrevet Januar 18, 2010 Skrevet Januar 18, 2010 dersom du har "§" foran teksten så er det det. Den kan justeres av deg i iDrive.. er jo ikke noe som ligger inne..
enverl Skrevet Januar 18, 2010 Skrevet Januar 18, 2010 Kanskje ikke dumt og ha det riktig stilt inn heller. For staten sender ikke ut varsel om EU-kontroll lenger.
Deep Dish Skrevet Januar 18, 2010 Skrevet Januar 18, 2010 Jeg tror at det står i manual hvilken service skal bilen ha på vechile check. Du kan også sjekke i Idrive. Det som står 0% dvs at du må skifte f. eksp. microfilter .....osv. har manual kun på tysk, skjønner ikk ett ord der, men alle tingene i idriven er OK. olje, bremser, filter osv..... http://www.5series.net/information/2006 ... ual_UK.pdf
Reef89 Skrevet Januar 19, 2010 Forfatter Skrevet Januar 19, 2010 Sett i manualen nå ,men finner ikke noe som passer til mitt spm. Men sjekket idriven nå og da er det ikke § foran, denne § står foran vechile inspection. den er grønn ok. det står vechile check 1000km, og bilde av en *bil* som står på en bukk/ heist opp.
Gjest Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 ja, da blanda jeg check og insp, men det er "§" som avgjør. check er da en teknisk gjennomgang av bilen, altså en "storservice" hvor alt av understellskomponeneter sjekkes (bla.)..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå