bmw-Kristiansen Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 driver å setter m50 motor i e30'n nå.. lurer da på om noen har, eller veit hvor det skaffes koblingsskjema over motor-nett fra og med motor, til og med hjernen.. Andre ord om hvordan dette gjøres er også vellkommene.. motor å alt sitter i bilen, mangler bare å koble opp ell-nettet å håpe den starter nå..
oddis Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Jasså, det er flere solunger som skal ha seg 24v E30
bmw-Kristiansen Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Skrevet Januar 20, 2010 populært i solør det ja så for å gæli på det som stod der, men det stemmer ikke med kontakta på motoren min.. motor er far 91mod e34 mener jeg å huske..
oddis Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Normalt stemmer ikke diagrammene helt hundre prosent. Anbefaler deg at du går gjennom hele kontakten både på M50 motorelnettet og på bilens motorkontakt og sjekker manuelt hver wire og skriver på et ark hvilke farger de har etter pin nr, samt tykkelsen, og deretter kryssjekker med diagrammer etterpå. Det er den tryggeste og den mest idiotsikre løsningen. Tar noen timer, men er verdt det. Ofte må man gå slavisk etter pinnenr isteden for fargekoder, som ofte varierer littegrann. Her er en annen fin side med diagrammer, som jeg brukte som basis, og kryssjekket med skjermaene i bimmers tråden, samt fikk litt hjelp fra trådstarter om de pin'ene som var usikre. http://www.akgmotorsport.com/usm50swappins.php
bmw-Kristiansen Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Skrevet Januar 20, 2010 ja, det er vel måten å gjøre det på.. får skrive litt mere om situasjonen. - har bare motornett å motor fra e34. - skal ikke bruke noe orginalt opplegg til tempfølere å div som går til instrument pane. legger opp nytt til nye instrumenter. - karoseri er totalt ribba, ikke ment å bruke noe el-nett fra den (gamel diesel bil) - skal kunn ha det jeg trenger for at motoren skal gå fåreløbig. så det jeg igrunn er ute etter er hvor det skal kobles +12v til motorstyring.. haynes har ikke bok til e34 med m50 motor, stemmer dette? takker for svar ; D
oddis Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Jaha, du skal montere på datasprut? Eller har jeg misforstått. Det er ikke mye du trenger for å få start på en slik motor. Hvis du ikke skal ha datasprut blir det sånn: E36 MOTORKONTAKT - E30 MOTORKONTAKT Nr 21 Tykk grønn (spenning +) - Nr 7 Tykk grønn Nr 23 Brun/grå (oljetrykk) - Nr 5 Brun/grønn Nr 12 Brun/fiolett (vanntemp) - Nr 4 Brun/fiolett Nr 15 Sort/grønn (Starter shedder relay) - Nr 15 Sort/grønn Nr 18 Sort/gul (Starter) - Nr 18 Sort/gul Nr 25 Blå (Ladelampe) - Nr 1 Blå Nr 20 Sort (Turteller) - Nr 9 Sort Nr 13 Grønn/fiolett (Bensinpumpe) - Nr 13 Tykk grønn/fiolett Nr 19 Hvit/grønn (SI reset) - Nr 11 Hvit/grønn Nr 23, 12, 25 og 20 mener jeg du kan se bort fra. Muligens nr 19 også om jeg ikke husker feil. Men jeg vet ikke sikkert. Anbefaler at du hører med Fliid (trådstarter i den M50 i E30 tråden), for mer nøyaktig framgangsmåte. Det bruker vel å være et hastighetsignal inni der og, som må spleises på ledningen fra diffen for å få riktig elektropuls så ikke motoren går i nødmodus.
bmw-Kristiansen Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Skrevet Januar 20, 2010 detta hørtes fornuftig ut ja.. skal se i morra om det stemmer med ledningene mine, å om det blir litt kobling å prøving.. så blir vel oppdatering i morra;D
bmw-Kristiansen Skrevet Januar 24, 2010 Forfatter Skrevet Januar 24, 2010 sjekka ledningene mie, å det så greit ut, stemte bedre med de tallene å fagene jeg fikk der.. har ikke fått prøvd noe, starter'n min har satt seg å brent opp, så venter på ny.. når jeg skal koble starter'n, skal jeg ha styrestrøm på (Nr 18 Sort/gul) eller dra ledning rett ned på starte'n? har det noe å si hva jeg velger?
bmw-Kristiansen Skrevet Mars 30, 2010 Forfatter Skrevet Mars 30, 2010 får vel kanskje komme med en liten oppgradering her da, tilfellig noen er interesserte i hvordan det gikk/går.. -motor starter å går, exos å kjølesystem er vel så å si klart. -kobler opp bryterpanel i dag, å hovedstrøm osv. -prøver å få tak i bremsekraftforsterker!!! viewtopic.php?f=13&t=148719 så det neste er er å teste den så fort bremsene er i boks!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå