Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

driver å setter m50 motor i e30'n nå.. lurer da på om noen har, eller veit hvor det skaffes koblingsskjema over motor-nett fra og med motor, til og med hjernen..

Andre ord om hvordan dette gjøres er også vellkommene..

motor å alt sitter i bilen, mangler bare å koble opp ell-nettet å håpe den starter nå..

fwltw34b6tpmgwqpovmv.jpg

Skrevet

Normalt stemmer ikke diagrammene helt hundre prosent. Anbefaler deg at du går gjennom hele kontakten både på M50 motorelnettet og på bilens motorkontakt og sjekker manuelt hver wire og skriver på et ark hvilke farger de har etter pin nr, samt tykkelsen, og deretter kryssjekker med diagrammer etterpå. Det er den tryggeste og den mest idiotsikre løsningen. Tar noen timer, men er verdt det. Ofte må man gå slavisk etter pinnenr isteden for fargekoder, som ofte varierer littegrann.

Her er en annen fin side med diagrammer, som jeg brukte som basis, og kryssjekket med skjermaene i bimmers tråden, samt fikk litt hjelp fra trådstarter om de pin'ene som var usikre.

http://www.akgmotorsport.com/usm50swappins.php

Skrevet

ja, det er vel måten å gjøre det på..

får skrive litt mere om situasjonen.

- har bare motornett å motor fra e34.

- skal ikke bruke noe orginalt opplegg til tempfølere å div som går til instrument pane. legger opp nytt til nye instrumenter.

- karoseri er totalt ribba, ikke ment å bruke noe el-nett fra den (gamel diesel bil)

- skal kunn ha det jeg trenger for at motoren skal gå fåreløbig.

så det jeg igrunn er ute etter er hvor det skal kobles +12v til motorstyring..

haynes har ikke bok til e34 med m50 motor, stemmer dette?

takker for svar ; D

Skrevet

Jaha, du skal montere på datasprut? Eller har jeg misforstått.

Det er ikke mye du trenger for å få start på en slik motor. Hvis du ikke skal ha datasprut blir det sånn:

E36 MOTORKONTAKT - E30

MOTORKONTAKT

Nr 21 Tykk grønn (spenning +) - Nr 7 Tykk grønn

Nr 23 Brun/grå (oljetrykk) - Nr 5 Brun/grønn

Nr 12 Brun/fiolett (vanntemp) - Nr 4 Brun/fiolett

Nr 15 Sort/grønn (Starter shedder relay) - Nr 15 Sort/grønn

Nr 18 Sort/gul (Starter) - Nr 18 Sort/gul

Nr 25 Blå (Ladelampe) - Nr 1 Blå

Nr 20 Sort (Turteller) - Nr 9 Sort

Nr 13 Grønn/fiolett (Bensinpumpe) - Nr 13 Tykk grønn/fiolett

Nr 19 Hvit/grønn (SI reset) - Nr 11 Hvit/grønn

Nr 23, 12, 25 og 20 mener jeg du kan se bort fra. Muligens nr 19 også om jeg ikke husker feil. Men jeg vet ikke sikkert. Anbefaler at du hører med Fliid (trådstarter i den M50 i E30 tråden), for mer nøyaktig framgangsmåte. Det bruker vel å være et hastighetsignal inni der og, som må spleises på ledningen fra diffen for å få riktig elektropuls så ikke motoren går i nødmodus.

Skrevet

sjekka ledningene mie, å det så greit ut, stemte bedre med de tallene å fagene jeg fikk der..

har ikke fått prøvd noe, starter'n min har satt seg å brent opp, så venter på ny..

når jeg skal koble starter'n, skal jeg ha styrestrøm på (Nr 18 Sort/gul) eller dra ledning rett ned på starte'n? har det noe å si hva jeg velger?

  • 2 months later...
Skrevet

får vel kanskje komme med en liten oppgradering her da, tilfellig noen er interesserte i hvordan det gikk/går..

-motor starter å går, exos å kjølesystem er vel så å si klart.

-kobler opp bryterpanel i dag, å hovedstrøm osv.

-prøver å få tak i bremsekraftforsterker!!! viewtopic.php?f=13&t=148719

så det neste er er å teste den så fort bremsene er i boks!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...