Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst på meir turbo lyd frå min 320d. Ka må til? Effektbakpotte hjelper det endel? Går de an å ha raka rør frå bakerste kat og ut ellere blir det for mykje lyd då? Vil ha meir turbo uling. Litt grommere lyd kunne godt gjort seg og. Takker på forhånd for tips osv!

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Takk for svar. vil eg få bra økning av turbolyd med kun effektbakpotte eller er det minimalt? vil ikkje ty til for drastiske tiltak. Stille på turbotrykket er vel ikkje so mangen som gjer på 320d? det har eg ikkje har peiling på korleis man gjer iallfall.

Skrevet

Okay :) Blir nok til at eg enten kjøper effektbakpotte eller kutter ut lydpotte bak og har rør rett ifrå kat og ut. Det må vel bli bra det! Bakkpotta må no kuttes av uansett ka eg velger å gjere. Det er vel ikkje noke innmat som går an å fjerne i den originale lydpotta?

Skrevet
Takk for svar. vil eg få bra økning av turbolyd med kun effektbakpotte eller er det minimalt? vil ikkje ty til for drastiske tiltak. Stille på turbotrykket er vel ikkje so mangen som gjer på 320d? det har eg ikkje har peiling på korleis man gjer iallfall.

chip :wink:

Skrevet
Okay :) Blir nok til at eg enten kjøper effektbakpotte eller kutter ut lydpotte bak og har rør rett ifrå kat og ut. Det må vel bli bra det! Bakkpotta må no kuttes av uansett ka eg velger å gjere. Det er vel ikkje noke innmat som går an å fjerne i den originale lydpotta?

Kutte ut lydpotta bak blir som reine odals trimminga vi kaller det, Chip og effektanlegg gjør nok susen;-) så får man jo dumpventil for diesel, men personelig synes jeg det hører til banesin. Men folk har forskjellige meninger og smak

Skrevet

Takk for svar! Syns det er lite utvalg av effektanlegg til 320d. Leita som en galning.

Noken som har tips til kas effektanlegg eg burde kjøpe for å få fram meir turbo uling? Bør det vere effektanlegg som går frå første kat og bakover, eller held det med kun effektbakpotte. Kor får eg kjøpt osv?

Skrevet

er det dårlig utvalg ja? kan du ikke få hjelp av en sveiser til å sveise et anlegg for deg? hvis du kjøper eksosdelene på biltema? det trur jeg faktisk blir billigst og funker bra når man har sveiseapparat til rådighet :) du bør bytte FRA katalysator og bakover, en kompis hadde rakrør fra katalysator og det hjalp ganske lite, men nok til at det ble tøff lyd, så det anbefales, i 2,5" f eks

• 2 weeks later...
Skrevet

Glem effekt-bakpotta di du, kan heller kalle det universal møkk :) hvis du vil ha traktorlyd så kan du jo gjøre som foreslått over her men jeg ville heller ha chippa den, så får du mer glede av det enn bare lyden....

Skrevet

Filter lager lyden du vil ha. Jeg har Simons effektbakpotte på min 320cd og det ble ikke annen lyd. Jeg kjøpte den egentlig bare for utseende sin del også da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...