gt4cs Skrevet Januar 22, 2010 Skrevet Januar 22, 2010 De siste 2 ukene har jeg slitt med at bilen går i nødmodus. Den slutter og dra, skjer gjerne i motorvei hastighet ved litt jevn belastning. Ingen motorlampe lyser. Men får opp feilkode på overboost. Om jeg skrur av og på tenning blir den bra igjen en stund. Bilen er helt org. Sjekket alt av vacum etter glødeplugg skift, rengjort trykk sensor bak innsug. Ingen lekasjer noe sted og en turbo som har gått 23000km. Har hatt en teori med blokkert egr, men da jeg kobblet inn den var problemet der fortsatt. Tom for ideer.
Otis Skrevet Januar 23, 2010 Skrevet Januar 23, 2010 Luftmengdemåler da? Jeg ser ihvertfall at det er noen som mener at dette er en gjenganger på M47D20, spesielt på 3-serien.
gt4cs Skrevet Januar 25, 2010 Forfatter Skrevet Januar 25, 2010 Vet luftmengemåler kan være et problem på disse som så mange andre Men da burde problemet vært konstant. Sjekket feilkoder igår. Da var det kommet feil på egr og. Så kobblet på egr igjen, virket bra til nå. Men har ingen tro på at det holder seg bra Men fikk iallefall en positiv overaskelse over at responsen ble bedre over hele registeret igjen, det er jo vanligvis stikk motsatt av hva man pleier og oppleve med egr innkoblet. Har montert restriktor og blokkert en del egr ventiler på jobben hvor det har løst problemer for lusekjørere, så vet snart ikke hva man skal tro. Men kansje julenissen fins
gt4cs Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Skrevet Januar 27, 2010 Som antatt er problemet her igjen, oftere en noen gang. Pratet med bmw og sjekket noen punkter. Men alt virker ok. Så får bite i det sure eple og levere den for en diagnose. Vet ikke hvor stabil carsoft er som jeg bruker. Får bare feilkode 4521 overboost. Men finnr ingen ting på nett om den koden og mulige feil.
e46diesel Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 De siste 2 ukene har jeg slitt med at bilen går i nødmodus. Den slutter og dra, skjer gjerne i motorvei hastighet ved litt jevn belastning. Ingen motorlampe lyser. Men får opp feilkode på overboost. Om jeg skrur av og på tenning blir den bra igjen en stund. Bilen er helt org. Sjekket alt av vacum etter glødeplugg skift, rengjort trykk sensor bak innsug. Ingen lekasjer noe sted og en turbo som har gått 23000km. Har hatt en teori med blokkert egr, men da jeg kobblet inn den var problemet der fortsatt. Tom for ideer. sorry of topic men har du byttet glødeplugger sjøl? mye jobb? satt de godt? no spesielt man må passe på??
gt4cs Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Skrevet Januar 27, 2010 Byttet selv ja. Var null stress. Det eneste som tok tid var og gjøre rent innsuget. Brukte ca 2 timer på det, men da ble det som nytt:) Sitter 2 sensorer under innsug, er sånne type "knekk meg lett fester" Men bare og vippe opp i topen og skyve bakover, er kun en vacum slange du trenger ta av, det er en svart med gul stripe. Denne tar du lett av da du har løsnet innsug og løftet det litt opp. Hadde ikke problem med at glødepluggene satt på min, byttet på et par andre 320D og uten problem. Jobber som mekanikker og har faktisk aldriopplevd glødeplugger som sitter, men det kan skje, så tryggest og ta de ut mens motor enda er litt varm. Om du bor i nærheten av skedsmo for du si ifra om du vil ha det gjort:)
e46diesel Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Okey, høres bra ut, bor dessverre i nord norge så langt å kjøre:) Har nytt batteri på bilen men plages med å starte når det blir under 10-15 minus. har kjøpt nye plugger men ikke byttet enda, får vell hive meg rundt en dag da:)
gt4cs Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Skrevet Januar 27, 2010 Da blir det omvei ja hehe. Er ikke noe vanskelig, ligger en fin tråd ute på hvordan man gjør det og.
bmwmaxi Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 Det kan muligens være et stag på turboen som er ødelagt eller bøyd seg. Er en på jobben som hadde samme feil brukte 50000,- på bmw før man fant feilen. Han er nå i rettssak mot bmw for og få igjen noen av pengene. Di byttet hjerne for 25000,- helt unødvendig.
gt4cs Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Skrevet Januar 28, 2010 Wastegate stag? Hadde vært flott om du kunne finne ut eksakt hva det var for noe. Han må ikke gi seg på den saken, hender jo fra tid til annen man må begyne i en ende og skifte deler, men om ikke det løser problemet skal gammel del settes tilbake kostnadsfritt. Ikke riktig og laste kundene for feil gjort av oss mekanikkere. Får se litt mer nøye på wastegate staget i morgen, skal og prøve og kryssbytte alle følere som har med turbo og gjøre imorgen, kjekt med en bror som har lik bil hehe.
en325ic Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 muligens ventil styringen til wastgaten eller wastgaten som er treg! og ved belastning klarer får du for høyt turbotrykk som gir deg feil minne overboost. koble til en vakum måler og turbotryks måler får å sjekke trykke! motorn går i nødprogram når du kommer opp 1.5-20 bar.
gt4cs Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Skrevet Januar 28, 2010 Ventil styringen til wg er den som sitter ved vacumtank? Lenge siden jeg har målt ladetrykk, men den går opp til 1,5-1,6 og synker mot rundt 1,3.
gt4cs Skrevet Januar 30, 2010 Forfatter Skrevet Januar 30, 2010 Og alt som var feil var trykk føleren ved vacum tank. Så da går den som en kule igjen. Kan aldri huske det har vært så bra respons i bilen før. Jula varer helt til påske
thoslags Skrevet Februar 26, 2010 Skrevet Februar 26, 2010 Hadde akkurat samme problem som deg og trudde ikkje det var lmm fordi det ikkje var konstant dårlig drag. Skjedde helst etter eg hadd kjørt en stund på litt variert langkjøring. Det viste seg å vere lmm iallfall. Enkel å skifte sjøl og koster kun 1800kr hos koed.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå