Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God dag,

Gått i innkjøp av en brukt Webasto Thermo top T BW50 til min E34,

Lurer på om noen har noen form for dokumentasjon(el-skjerma, service manual, brukermanual el) på denne og om noen har bilder av hvor webasto er montert i E34. Vet ikke om er noen standard plass denne er montert eller om jeg må improvisere, vil tro etter å tatt en titt i motorrommet pga aircondition og nivåregulering komponenter kan bli litt vanskelig å finne en optimal plass med tanke på at dette er en slangevarmer.

Takker for alle inspill og tips.

Mvh Sealed

Skrevet
God dag,

Gått i innkjøp av en brukt Webasto Thermo top T BW50 til min E34,

Lurer på om noen har noen form for dokumentasjon(el-skjerma, service manual, brukermanual el) på denne og om noen har bilder av hvor webasto er montert i E34. Vet ikke om er noen standard plass denne er montert eller om jeg må improvisere, vil tro etter å tatt en titt i motorrommet pga aircondition og nivåregulering komponenter kan bli litt vanskelig å finne en optimal plass med tanke på at dette er en slangevarmer.

Takker for alle inspill og tips.

Mvh Sealed

Her er min Thermo top T montert i e34:

Bensin hentet fra utgang på fuel-rail -> inn på webasto, og tilbake til bensinreturslangen.

Vannet koblet jeg mellom den lille sirkulasjonspumpa og vannventilene.

Bilde144-1.jpg

Bilde143-1.jpg

Bilde146.jpg

Bilde147.jpg

Ledningsnettet førte jeg gjennom kabelkanalen på torpedoveggen, og inn i coupeen gjennom en kabelgjennomføring rett under frontruta på førersiden.

- koblet jeg på et jordingspunkt under rattet.

+ koblet jeg til hoved + i sikringsboksen. Den viftestyringsledningen som gir 12V når tidsuret er igang, koblet jeg til + terminalen på coupeviftereleet. (Du skal kun bruke en av dem. Hvis du kobler rød som + og sort som - begynner det å brenne i sikringsboksen.) Disse kablene har kontakt når webastoen ikke går, og den ene (rød?) gir +12V når webastoen er på.

Meningen er at den skal være koblet i serie med hovedstrøm til coupeviften.

Tidsuret monterte jeg forran girspaken.

IMG_4375.jpg

Skrevet

Se her ja, takker så mye. [-o<

Men problemet mitt er at der du har plasert webastoen sitter sentralen til nivåregulering og styring av viskosedifferensialen hvis jeg ikke tar feil.

Men har iallefall fått en lite innblikk i hvor den bruker å bli plassert.

Da skal jeg se hva jeg får til imorgen 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...