sealed Skrevet Januar 23, 2010 Skrevet Januar 23, 2010 God dag, Gått i innkjøp av en brukt Webasto Thermo top T BW50 til min E34, Lurer på om noen har noen form for dokumentasjon(el-skjerma, service manual, brukermanual el) på denne og om noen har bilder av hvor webasto er montert i E34. Vet ikke om er noen standard plass denne er montert eller om jeg må improvisere, vil tro etter å tatt en titt i motorrommet pga aircondition og nivåregulering komponenter kan bli litt vanskelig å finne en optimal plass med tanke på at dette er en slangevarmer. Takker for alle inspill og tips. Mvh Sealed
Yngvejos Skrevet Januar 23, 2010 Skrevet Januar 23, 2010 God dag,Gått i innkjøp av en brukt Webasto Thermo top T BW50 til min E34, Lurer på om noen har noen form for dokumentasjon(el-skjerma, service manual, brukermanual el) på denne og om noen har bilder av hvor webasto er montert i E34. Vet ikke om er noen standard plass denne er montert eller om jeg må improvisere, vil tro etter å tatt en titt i motorrommet pga aircondition og nivåregulering komponenter kan bli litt vanskelig å finne en optimal plass med tanke på at dette er en slangevarmer. Takker for alle inspill og tips. Mvh Sealed Her er min Thermo top T montert i e34: Bensin hentet fra utgang på fuel-rail -> inn på webasto, og tilbake til bensinreturslangen. Vannet koblet jeg mellom den lille sirkulasjonspumpa og vannventilene. Ledningsnettet førte jeg gjennom kabelkanalen på torpedoveggen, og inn i coupeen gjennom en kabelgjennomføring rett under frontruta på førersiden. - koblet jeg på et jordingspunkt under rattet. + koblet jeg til hoved + i sikringsboksen. Den viftestyringsledningen som gir 12V når tidsuret er igang, koblet jeg til + terminalen på coupeviftereleet. (Du skal kun bruke en av dem. Hvis du kobler rød som + og sort som - begynner det å brenne i sikringsboksen.) Disse kablene har kontakt når webastoen ikke går, og den ene (rød?) gir +12V når webastoen er på. Meningen er at den skal være koblet i serie med hovedstrøm til coupeviften. Tidsuret monterte jeg forran girspaken.
sealed Skrevet Januar 23, 2010 Forfatter Skrevet Januar 23, 2010 Se her ja, takker så mye. Men problemet mitt er at der du har plasert webastoen sitter sentralen til nivåregulering og styring av viskosedifferensialen hvis jeg ikke tar feil. Men har iallefall fått en lite innblikk i hvor den bruker å bli plassert. Da skal jeg se hva jeg får til imorgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå