Gunnar Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2010 Hm, oppdaget nå at når du klikker på bildene for å vise de i fullsize, de blir de ikke vist i fullsize, hvorfor ikke, og hvorfor er det en teit grønn og rød firkant øverst i venstre hjørne på bildene nå Edit: ser at det er en slags "autoformat" som tilpasser bilde til skjermen. Den røde og grønne firkanten var fordi jeg ikke fikk det til å funke helt - nå funker det som det skal. Den grønne er vel nå et forstørrelsesglass med en pluss i og den røde det samme med minus i. Altså ikoner for zoom inn og ut. Bilder større enn 640x480 piksler blir resizet og får forstørrelsesglass i hjørnet. Disse kan man klikke på (bildet eller forstørrelsesglasset) for å se i større versjon. - Hvis bildet er større enn skjermbildet ditt, så får du se en resizet utgave tilpasset din skjerm. For å da se piksel for piksel trykker du på forstørrelsesglasset en gang til. Da vil du måtte scrolle for å se hele bildet. - Hvis bildet er mindre enn skjermbildet ditt vil full størrelses vises med en gang du trykker på det. Jeg syns det fungerer ganske bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 Jeg er også enig i det med online/offline ikonet. Vet ikke hvor godt det fungerer etter oppdateringen, den har kanskje blitt mer nøyaktig. Men på den gamle versionen funket den ikke spesielt bra uansett. Jeg ser aldri på den. Bilde resizinga fungerer topp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2010 Online/offline er nok bedre nå enn på den gamle versjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 Online/offline er nok bedre nå enn på den gamle versjonen. Ok Har vel for å være helt ærlig ikke tenkt så nøye over det siden jeg ikke ser på den. Uansett hva du fjerner så vil det vel berøre en eller annen som liker/ikke liker funksjonen. Om det er innlegstelleren, rang ikonet, rang tittelen osv. Selv liker jeg rangsystemet, ikke for at jeg er en post-hunter med mål om flest mulig innlegg, men den gir en liten indikasjon på aktivitets nivå her inne. Men sålenge man har en av delene (rang ikon, rang tittel eller innlegsteller) er jo det nok til å ivareta den indikasjonen. Resten kan jo flyttes til profilen eller fjernes og det burde frigi litt mer plass Ang donasjon tror også jeg at en eller flere av følgende kan trigge folks donasjons vilje: 1. Brukeren med høyeste totale donasjons sum blir synelig. Her må jo donasjoner fra firma siles ut så vi som enkelt brukere har sjangs. 2. Vår (brukernes) totale donasjons sum vises. 3. Separat liste over alle brukere som har donert. Ingen synlig sum bare en indikasjon på om man har donert eller ikke. Eller som nevnt før her, ett ikon eller en egen farge på bruker-nick som viser om man har donert eller ikke. Foresten når vi snakker om donerings funksjonen, har det begynt å komme inn noe merkbart? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codex Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 Jeg donerte litt nå nettopp ihvertfall This credit card transaction will appear on your bill as "GUNNAR". hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2010 codex, finner ikke ut hvordan jeg får fiksa på det der.. hehe. Donerte selv og for å teste, og fikk samme meldingen. Greia er at jeg har jo allerede konto der som jeg har brukt i alle år (som er både premier og verified), så tenkte det var dumt å registrere en til og styre med alt det der enda en gang - vet ikke om det går å ha flere kontoer i samme navn engang. Standardkontoen tillater ikke så mye penger inne samtidig. Det har kommet inn rett over 2 lapper. Nå er forresten de 500k siste innleggene søkbare. Satte den i gang igjen nå, så går den til rundt lunsj i morgen en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codex Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 hehe, var bare morsomt det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansee Skrevet Februar 5, 2010 Share Skrevet Februar 5, 2010 Fint forum med mange ressurssterke medlemmer! Jeg har nylig konvertert fra http://www.vwaudi-club.no etter 14 diverse VAG. I samarbeid med leder i klubben har jeg blant annet designet layouten som brukes i dag. Tilbyr herved min grafisk kompetanse, dersom det er ønskelig Har du kostnader på drift av epost og dns på bimmers.no? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2010 Det koster meg ikke noe separat å drifte epost og dns nei, har alt på egne servere (også egne DNS-servere). Men det blir jo dermed en del av totalpakken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansee Skrevet Februar 5, 2010 Share Skrevet Februar 5, 2010 OK. Jobber med webhosting, så kan kunne hjulpet med gratis drift av dette. Synes forøvrig det holder lenge med antall innlegg. Tittel og merke tar unødvendig stor plass. PS: Endre url på "Meg og mine.", Gunnar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2010 Hrm ja, tenkte å lage en rewrite for filene som er flyttet, men har ikke kommet så langt enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Februar 5, 2010 Share Skrevet Februar 5, 2010 Stemmer for å fjerne graden og beholde stjernene. Donatorer (er det det det heter, eller "donør"??) burde ha en farge, men blottlegging av eksakt antall kroner kan bli litt klamt som tidligere nevnt.Er for å kunne se hvem som har gitt aller mest og hvor mye han/hun har gitt. (Bare den ene, sjølvaste Alfagiveren) Hvor mye som har blitt gitt totalt hadde og vært interessant. var slik jeg mente. alle givere og summer er hemmelige og bør ikke vises. bare den som har donert mest vises med sum. er jo litt moro og se hva høyeste donasjon er på. også er det nok mange som vil se den som står der og donere litt mer for og få plassen på topp. men om jeg har dårlig råd. og ola har god råd. så er det dumt at det står flere pengelapper eller 50 og 1 000 lapper der der stjernene er. det jeg mente var at alle som har donert. endten det er 50.- eller 1 000.- så blir stjernene byttet ut med en penge. dette viser jo også at brukeren er litt seriøs og legger penger i dette. og da kan være litt tryggere å handle ting av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Februar 5, 2010 Share Skrevet Februar 5, 2010 codex, finner ikke ut hvordan jeg får fiksa på det der.. hehe. Donerte selv og for å teste, og fikk samme meldingen. Greia er at jeg har jo allerede konto der som jeg har brukt i alle år (som er både premier og verified), så tenkte det var dumt å registrere en til og styre med alt det der enda en gang - vet ikke om det går å ha flere kontoer i samme navn engang. Standardkontoen tillater ikke så mye penger inne samtidig.Det har kommet inn rett over 2 lapper. Nå er forresten de 500k siste innleggene søkbare. Satte den i gang igjen nå, så går den til rundt lunsj i morgen en gang. Du kan godt ha flere PP-kontoer, men de må være registrert på forskjellige kort etter hva jeg husker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansee Skrevet Februar 5, 2010 Share Skrevet Februar 5, 2010 Hva med å bruke bilder av medlemmers biler i header (hvor det er sort nå)? Kanskje bruke litt mer plass i høyden og klistre på en bimmers-logo. Har du forresten en logo? Jeg kan opprette en tråd og be medlemmene poste sine flotteste bilder av sine juveler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Februar 6, 2010 Share Skrevet Februar 6, 2010 en ting jeg lurer på som jeg ehentlig har lurt på siden jeg ble medlem på bimmers. irriterte meg også i det gammle forumet. men si jeg er borte en helg. og logger meg på når jeg kommer hjem igjen. så er alle temaene som det er nye innlegg i siden jeg logget av gule. eller før var de det. nå er alle nye etter jeg har markerte som lest gule. er det mulig og markere siste innlegg i tråder på en måte også. om vi tar eksempel i tulletråden. så kommer det 2-3 sider om dagen der noen ganger. så når jeg kommer tilbake så husker jeg ikke i hodet om det var side 1598, 1597 eller 1604 jeg leste siste innleg før jeg dro vekk for helgen. blir da sittende noen ganger og bla litt frem og tilbake i tråden for å finne innlegget jeg leste før jeg dro. leser en settning før jeg oppdager at det er lest før likevel også må jeg lete litt til. så kunne egentlig tenke meg et lite merke eller noe på siste innlegg som ble skrevet i tråder når jeg er inne og ser. og et merke på siste innlegg i alle tråder når jeg trykker marker som lest. de er det mye enklere og finne frem til innlegget man sist leste. for så å lese vidre. er det mulig å få til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå