Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Lykteglassa på bilen min er full av små steinsprut hakk, og er ganske matte pga dette.

Er det mulig å bytte kun plast glasset?

Har lett et par plasser, men finner ikke noe.

Om det ikke går and må jeg jaggu si at det er det mest idiotiske jeg har vært borti! Lykta koster 7000,- ny, og om du er uheldig å brester plast glasset, så er det 7000,- "ut av vinduet" ?

Nei det blir for galt #-o

Vær så snill å si det går and å få kjøpt nytt :roll:

Kjøper faen ikke nye lykter fordi gamle er litt matte og ikke har no fine glass :evil:

Hva er siste utvei her om det ikke finnes nye glass? Er det mulig å slipe så det blir blankt å fint eller er dette bare å glemme? :|

Mvh.

Fredrik

Skrevet

Nei, man får desverre ikke nye lykteglass til facelift.

Såvidt jeg har klart å finne ihvertfall.

Har selv polert opp mine noen ganger, blir jo bedre men dype steisprut hjelper det ikke mot.

Skrevet

får ikke kjøpt nye "glass". Sjekk huggere i tyskland, sverige og danmark.

Jeg har byttet på to e39 og da betalte jeg ca 5 lapper for to komplette lamper med xenon. Originale selvsagt.

Skrevet

Hei,

Kom vel frem til at det ikke gikk ann å få kjøpt nytt glass. Det syns jeg er fryktelig dårlig, når lyktene er så dyre #-o

MEN! Jeg tror jeg har funnet løsningen! Og at det på en måte faktisk går and å bytte "glasset" likavel :)

Fant en "how to" på hvordan å fikse knekte justerings "pinner" inn i lyktene. Dette skulle vist heller ikke gå and å gjør. Da fjernes glasset, for å komme inn i lykta. Jeg kom og over glass av typen som pajoe linket til over her, men av facelift typen, som sikkert er meningen å bruke på eldre lykter. Man kan fårhåpentlig vis da ta av glasset på disse, for så og bruke det på de orginale facelift lyktene, samtidig som man får bytta de staga som justerer reflektoren, og linselampa :)

Det beste av alt er at de lykteglassa jeg fant, kosta i underkant av 500,- NOK for begge sider + frakt. Så om dem passer, noe jeg går ut i fra at dem gjør, så kan det bli riktig bra!

Fant og et par guider på sliping av lykteglass, så ut som det funket bra det med mindre du har dype steinsprut prikker :)

Skal undersøke litt nærmere på dette 8)

Skrevet
hold oss oppdatert gjerne med bilder om du går igang :D

Det skal jeg gjør :)

SKal bare for orden på termostaten min og et par små ting, så skal jeg begynde å pynte å små fikse litt.

Eine lykta mi er reflektoren/lykte opphenget løst sideveien. Så spørs om jeg må "overhale" litt uansett.

Men skal komme tilbake med full dekning med bilder og alt om jeg får det til :)

Skrevet

Lykteglassa mine er også ganske preget av tidens tann.

Har planer om å våtslipe de når det blir litt varmere ute, etter å ha sett div DIY..

Den ene lykta dugger også litt, selv om det såvidt jeg vet er OEM. :( Kanskje en tur i stekeovnen samt nytt glass/tettninger hadde vært tingen for meg og 8)

Hører gjerne fra deg om du steker eller sliper lyktene dine :wink:

Skrevet
Lykteglassa mine er også ganske preget av tidens tann.

Har planer om å våtslipe de når det blir litt varmere ute, etter å ha sett div DIY..

Den ene lykta dugger også litt, selv om det såvidt jeg vet er OEM. :( Kanskje en tur i stekeovnen samt nytt glass/tettninger hadde vært tingen for meg og 8)

Hører gjerne fra deg om du steker eller sliper lyktene dine :wink:

Jepp, skal si fra så fort jeg får sjekket :)

Men har et par små ting jeg må ordne først :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...