largo77 Skrevet Januar 29, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2010 Ja for fanden, det har du jo rett i. Og da kan jeg gjemme dette instrument meget godt. Drømmen er å kunne dokumentere idiotkjøringen jeg vet finner sted. Godt også å få svar ang speil. Tror imidlertid ikke at jeg bryr meg om å gjøre noe med det. Da er det andre ting jeg får bruke penger på. Fins det noen instruks noe sted på hvordan man tar ut veivhusvent? Skjønner også ikke hvor oljen skal komme opp hen som følge av dette, har dette havarert en pakning et sted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dr.felix Skrevet Januar 29, 2010 Share Skrevet Januar 29, 2010 sjekk oljefilterhuset ditt grundig for lekasje. det er 2 "topper/plugger" bak mot torpedoveggen som kan gi fra seg en skvett olje, og pakningen mot blokka kan jo svette litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528iiiii Skrevet Januar 30, 2010 Share Skrevet Januar 30, 2010 Må bare få si at du høres litt vrien ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vikorena Skrevet Januar 30, 2010 Share Skrevet Januar 30, 2010 Må bare få si at du høres litt vrien ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vanilla_ninja Skrevet Januar 30, 2010 Share Skrevet Januar 30, 2010 Må bare få si at du høres litt vrien ut. Den må du nesten forklare litt nærmere ... LJ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
largo77 Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2010 Sikkert jeg som er vrien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vikorena Skrevet Januar 31, 2010 Share Skrevet Januar 31, 2010 Sikkert jeg som er vrien. Syns du høyrest veldig fornyftig ut eg Kan godt være verkstaden set den rånekåte lærlingen til å prøvekøyre vogna di. Kald motor 1.gir og 6000omdr ut av første kryss då Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
largo77 Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2010 Det jeg baserer min mistanke på er to tilfeller der det har vært feil på kjøretøyet etter verkstedbesøk. En Saab jeg hadde røk det en slange til kjølesystemet på da jeg kjørte hjem fra verkstedet. De hadde byttet en håndbrekkwire og hadde vel knapt vært under panseret. Jeg følte det noe påfallende at noe sånt skulle skje rett etter en tur på verksted. Bestemte meg da for å notere ned km-stand før neste verkstedbesøk. Hadde senere en Volvo inne for å få byttet viftemotor på klimaanlegget. Ingen grunn til å bruke bilen i det store og hele, men likevel var det kjørt 65 km med bilen da jeg hentet den dagen etter. Jeg merket også at det var en ekkel ulyd i bilen da jeg hentet den. Jeg mente den måtte komme fra av tromlene bak der håndbremsen virker, men dette ble tatt opp flere ganger uten at man fant ut noe. Til sist, rett før jeg ble gal av lyden, fant vi ut at det var et stabstag bak som var brukket tvers av og endene klirret mot hverandre. Selv om Tor Erling Staff nok ville påpekt at jeg ikke kan bevise dette, vil jeg si det virker sannsynlig at denne skaden har oppstått etter at bilen har blitt idiotkjørt av noen på verkstedet. Jeg konfronterte dem med dette, og fikk et svar om at det var vanskelig å finne parkering til biler som var på verksted, og at de derfor kjørte disse hjem i enkelte tilfeller. Det er en forklaring jeg kan akseptere, men jeg synes det er verdt å informere om dersom de benytter Petter Solberg til å transportere bilene fra A til B. Jeg er nok vanskelig, i den forstand at jeg er nøyaktig og bryr meg om kjøretøyene mine, men jeg håper ikke jeg er urimelig når jeg forventer at det i alle fall ikke er mer galt med bilen etter at den kommer tilbake fra verksted enn før. Så derfor vil jeg gjerne logge bilbruken når jeg ikke har herredømme over bilen selv ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borgepett Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 Kjente problem dere snakker om.På min fryser dørene og vinduene hele vintern.De er smurt etter alle kunstens regler,men er fortsatt et problem.Tenningsnøkkel har jeg også opplevd mange ganger,da tar jeg nøkkel ut å prøver på nytt.Bruker å komme da.Har akkurat byttet sensor for airbag i passasjersete,en helt enkel jobb som de fleste kan gjøre.Det er kun snakk om å lodde 2 stk ledninger sammen,så man trenger ikke være rakettforsker for å få til dette.Ellers så har ting røket unna for unna,hva som er kjente feil vet jeg ikke men kan nevne foringer og stag i bakstilling,bremser foran og bak,abs sensorer,hjullager foran og bak,oljelekasje på motor,vann som forsvinner...,varmeapp som lever et eget liv,innerbelysning som også gjør det,fukt takluke,nivåreg som av og til ikke vil.......Denne bilen har gått 190 000 km,alle servicer tatt og vel så det.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flextron Skrevet Februar 4, 2010 Share Skrevet Februar 4, 2010 Har orginale speil til deg.. sorte med blending.. pm om du her hyppe på dem.. har selv bytta til m5 speil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå