Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

is turbo går fint på tørre bane med heilsveist sperr :twisted:

noen gang hatt en halvsveiset spærre? :lol:

vist du må clutche på snø, da burde du sterkt vurdere å kjøpe deg bil. Men ut å kjør, det er det beste tipset du kan få!

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

På snøføre er jo å provosere bilens rompe ut med f.eks en "scandinavian flick" virkningsfullt.

Her er noen tips fra Tiff der han også delvis forklarer hva en "scandinavian flick" er:

Skrevet

Det beste tipset må være å kjøpe seg en billig 4wd bil og leke seg med. Da lærer du en mye mere agressiv teknikk, men du lærer ikke mye om å hente den inn da 4wd er så og si umulig å slædde med.

Skrevet
Det beste tipset må være å kjøpe seg en billig 4wd bil og leke seg med. Da lærer du en mye mere agressiv teknikk, men du lærer ikke mye om å hente den inn da 4wd er så og si umulig å slædde med.

hehe. ja da har du ikke prøvd hardt nokk;) 4wd er jo det som er moroest og sladde med jo! første bilen jeg sladda med av en kia et eller annent 4wd der kunne man låse den så den sto med 30% drift forran og 70%. audi s4 er også jævlig moro og sladde med!

Skrevet

Helt umulig å sladde med 4wd ja :roll:

Men ser noe av poenget ditt. Må satse på en helt annen måte, men er mer safe på vinteren for en som ikke har så mye erfaring :wink:

Skrevet

Forresten, jeg ville vært litt flau nå, mdt. at du får sladdetips av en 17åring. :mrgreen:

Vet ikke helt jeg....å få tips til kjøring av annet enn moped fra en på 17 år anser jeg som verdiløst.. :lol:

Skrevet

4WD sladd kan være kult å se på det, men ser ikke helt vitsen med mindre man satser rundt 90 grader eller mer inn i svingen.

Skrevet

hehe. ja da har du ikke prøvd hardt nokk;) 4wd er jo det som er moroest og sladde med jo! første bilen jeg sladda med av en kia et eller annent 4wd der kunne man låse den så den sto med 30% drift forran og 70%. audi s4 er også jævlig moro og sladde med!

OOOps ser det er en liten skriveleif hos meg, mente nesten umulig å snurre med :D

4wd er genialt å slædde med, baklengs inn i og gjennom svingen :D

Skrevet

Forresten, jeg ville vært litt flau nå, mdt. at du får sladdetips av en 17åring. :mrgreen:

Vet ikke helt jeg....å få tips til kjøring av annet enn moped fra en på 17 år anser jeg som verdiløst.. :lol:

Men så var det jo ingen som spurte deg om din mening heller, så du kan egentlig bare holde kjeften din. :wink:

Skrevet

Men så var det jo ingen som spurte deg om din mening heller, så du kan egentlig bare holde kjeften din. :wink:

Så du mener at en på 17 år som aldri har hatt lappen og heller ikke har kjørt særlig mye bil, har mye å lære oss som har noen år på veien?

Skrevet

Så du mener at en på 17 år som aldri har hatt lappen og heller ikke har kjørt særlig mye bil, har mye å lære oss som har noen år på veien?

Har faktisk kjørt ganske så mye bil jeg, og når jeg faktisk har noe og tilføye når det kommer til og ligge sideveis, hvorfor skal du klage på det? JA, jeg mener at jeg kan tilføye noe, som faktisk kan hjelpe personen som spørr om hjelp, NEI, jeg kan sikkert ikke hjelpe verdensmestere, og forumhelter som deg, men igjen, det er virkelig det siste jeg bryr meg om hva du mener.

Du kan feks. sende en pm til 325icab_88 og spørre om jeg kan ligge sideveis med BMW, så finner du fort utav at jeg snakker ikke utav det blå.

Har aldri sagt at jeg har MYE og lære han, men jeg kan derimot komme med tips og triks, jeg har fersket opp utrolig mye ifra og ha sittet på med alt ifra late 318i'er på is til 500hesters supraer rundt Rudskogen, så jeg veit litt om hva det innebærer og ligge sideveis med bil. Samt at jeg har vel drøye 25 mil bak rattet i min egen rundt en isbelagt bane. Er den smadra kanskje? Nei. Dæven, nå kanskje du kan få de verdensmester-hjernecellene dine til og tenke at han faktisk ikke er en så inkompetent faen som du trodde.

Over og ut. :wink:

Skrevet

Jeg er ingen verdensmester nei, men jeg har kjørt bil i 15 år. Jeg sier ikke at du smadrer bilen din pga du er 17 år heller. Sier bare det at du er fersk og derfor mangler endel erfaring. Isbane er ikke samme som trafikken ;)

Skrevet

hehe. jeg er 17 år gammel. og måtte lære en kompiss av meg som har hadt lappen i 1 år og sladde:) og jeg har ikke så verst kontroll heller serru;) men for all del;) i og med at vi ikke har lov til og kjøre bil. så kan vi vell det ikke da

Skrevet

Har faktisk kjørt ganske så mye bil jeg, og når jeg faktisk har noe og tilføye når det kommer til og ligge sideveis, hvorfor skal du klage på det? JA, jeg mener at jeg kan tilføye noe, som faktisk kan hjelpe personen som spørr om hjelp, NEI, jeg kan sikkert ikke hjelpe verdensmestere, og forumhelter som deg, men igjen, det er virkelig det siste jeg bryr meg om hva du mener.

Du kan feks. sende en pm til 325icab_88 og spørre om jeg kan ligge sideveis med BMW, så finner du fort utav at jeg snakker ikke utav det blå.

Har aldri sagt at jeg har MYE og lære han, men jeg kan derimot komme med tips og triks, jeg har fersket opp utrolig mye ifra og ha sittet på med alt ifra late 318i'er på is til 500hesters supraer rundt Rudskogen, så jeg veit litt om hva det innebærer og ligge sideveis med bil. Samt at jeg har vel drøye 25 mil bak rattet i min egen rundt en isbelagt bane. Er den smadra kanskje? Nei. Dæven, nå kanskje du kan få de verdensmester-hjernecellene dine til og tenke at han faktisk ikke er en så inkompetent faen som du trodde.

Over og ut. :wink:

alle kan ligge sideveis med en bmw. og forsovidt alle andre biler og. men handler om å ha kontroll..

og 25 mil på isen har ikke mye "lærdom" bak seg syns nå jeg hvertfall.. selv jeg har hatt lappen i ca 3-4 år.. og jeg er ikke noe verdensmester. men klarte da å karre meg rundt på isen på gardermoen jeg også.. så tror ikek du skal begynne å kverulere så fært steffen.. ALLE her har nok kjørt bil en god del lengre enn deg... ikke for å være rasshøl med deg. men jeg har og vært 17 år og trodd jeg kan sladde.. men det kunne jeg ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...