Styson Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Hei. Jeg lurer på om det er bare å sette rett inn de nye facelift baklampene på den 2006 mod E61? Eller må man gjøre masse annet siden det er LED. Ser jo mye tøffere ut. Også ser jeg KOED selger dem for en grei pris.
mudbug Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Jeg tror nok at du må kode om igjen til LED ellers får du feil melding på dash bord pga LED lys har lavere Watt enn vanlig halogen lampe.
HMW Skrevet Januar 26, 2010 Skrevet Januar 26, 2010 Har lest begge deler på forskjellige forum. Noen har byttet og ikke hatt problem og andre har hatt feilmelding. Dessverre fant jeg ikke noe svar på hvordan de løste dette. Som mudbug sier så er de jo forskjellige.. de vil ha en annen motstand enn glødelampe. Det har egentlig ikke så mye med watt å gjøre ettersom det er lysstyrken/energi..
Styson Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Skrevet Januar 27, 2010 Hei. Takk for svar. Jeg spurte på Koed å fikk til svar at dem passer rent fysisk,men hadde andre kabler og annen spenning. Det er jo greit at LED har annen spenning og evt trenger noen motstander for at det ikke skal komme opp feilmelding. Fikk en link av han på koed til en som selger ting som trengs for å få dette til. Jeg har i skrivende stund ikke fått sjekket dette enda,siden jeg har en jobb pc som er nesten utestengt fra alt som heter nettsider hehe. Men skal sjekke etterhvert når jeg kommer hjem. http://c.1asphost.com/mironics/
mudbug Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Ser at det er £ 250 for to transform. Det er dyrt.
Skands1 Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Har undersøkt dette for en stund siden jeg også til min E61, men kom fort bort ifra det. Så vidt jeg kan huske så må du ha LED driver i tillegg til lyktene, og denne driveren er en kostbar sak. Mener å huske at du kan bruke LED lykter uten denne driveren, men vil da få feilmelding på displayet. I tillegg til at en slik feilmelding er irriterende så er det visst nok en 2-er feil på EU-kontrollen; altså at den MÅ utbedres. Men fikk mange forskjellige forklaringer på dette, og felles for de fleste løsningene er at å montere LED baklykter koster flesk - og SÅ mye finere er det ikke! Men er jo snakk om en prioriteringssak..
mudbug Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Du kan kode LCM med LED ettermontering hos BMW forhandler slik at du får ikke feil melding.
Styson Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Skrevet Januar 27, 2010 Ja ok jeg skjønner. Hvis ting er så køddete og dyrt så bruker jeg heller penger på felger hehe.
mudbug Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Ja, Det ser tøffere ut med nye felger enn baklamper.
HMW Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 der må jeg si meg helt enig! Mye bedre å legge pengene der. Kan heller ta lykter i ettertid. Da er det lettere å få tak i og!
Saltkjelen Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Hmm.. Her er det noe villeding ute å går. Å bytte til facelift (LCI) LED baklys til E60/E61 er igrunn ganske vanskelig, men absolutt gjennomførbart. Det meste av jobben er å demontere deksel i bakluke og deler av interiør for å trekke 2 ledninger fram til LCM (lys check modul) på venstre side i fotrommet på sjåførsiden. Biler før 09/06 trenger en ny LCM. Dette må selvsagt også kodes hos BMW etterpå ettersom det blandt annet er DRL (daytime runninglights) på LCI lyktene foran. Delenummer for ettermonteringskit av LCI lykter. Settet inneholder kabler, baklykter, LCM og frontlykter. E60: 61 12 0 432 110* E61: 61 12 0 432 397 Arne R. på forumet har forøvrig ettermontert LCI lykter på sin E61 535d, snakk med han da han fysisk har gjort dette. * På E60 finns det et annet alternativ med Bruce kabler, da slipper man demontering av interiør og at man selv må koble seg inn med ledninger på LCM. Dette er ikke en originalvare fra BMW. Forøvrig må jeg tilføye at montering av LCI lykter utgjør en svært stor forskjell enn hva dere tror. Det gir bilen ett betydelig løft og fremstår som meget eksklusivt. Helt klart en must-to-do ting slik det er på E39 facelift.
HMW Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Da fikk et mer grundig svar på det. Eneste jeg savnet var litt priser Uansett godt noen tar seg tid til en skikkelig forklaring. Er enig i at det er et løft, men svært stor forskjell er å dra det noe langt kanskje. I forhold til f.eks. felger som nevnt over synes jeg det er en mindre ting. Frontlyktene på e39 er vel noe mer drastisk oppgradering enn dette. En ting jeg har imot de nye lyktene er DRL i innerste ringen, synes det ser snodig ut når den ene lyser mer enn den andre. Men dette er da smak og behag
Saltkjelen Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 Jeg vet ikke hva settet koster så det var derfor jeg kun la ut delenumrene, men antar at komplett sett koster 20-30.000kr med lykter foran/bak og kabler. Jeg var også i tvil ang de sterke ringene helt innerst når de først ble presentert på E92 3 serie coupe, men har etter å fått studert det, sett det live og opplevd det nå på min egen E61 LCI elsker jeg lysfunksjonen. Med DRL ser bilen skikkelig sinna ut. Jeg må forøvrig tilføye at jeg syns LCI lykter er ett større must på E61 enn det er på E60.
Skands1 Skrevet Januar 27, 2010 Skrevet Januar 27, 2010 For 20.30.000 synes jeg den prioriteringen vil være på grensen til tåpelig og fullstendig unødvendig. Finnes nok et hav med andre og mer "funksjonelle" ting som kan gjøres med bilen enn nye baklykter... Og hvis bilen har "alt annet" utstyr fra før, så er det sikkert noe på huset eller andre ting som kunne trengt et eller annet til 20.30.000 kroner Påstår ikke det er unødvendig å "pynte" og gjøre bilen personlig og tøff, men føler liksom LCI lyktene ikke gjør noe særlig "løft" med bilen.. Da er det bedre å bytte ut til en nyere modell som faktisk har disse lyktene som standard!
Styson Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Skrevet Januar 27, 2010 Hehe takk for gode svar og engasjement Det virker jo ikke s¨å ille om det er som saltkjelen skriver,at man kun trenger lampene og kabelen frem til boksen forran. Jeg skal ringe koed eller BMW imorgen å sjekke prisen på kabelen,den kan jo ikke være så dyr. Min er fra 12-2006. Men føler jeg er nødt til å kjøpe felger til sommeren ass har lyst på Breyton 20" i gun metall,ser utrolig tøft ut med shadowline,sorte ruter og svart bil:)etter min smak da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå