Gå til innhold

E34 535i Turbo


Bjørnstad
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har vi koblet ferdig sprutet, så det er klart. Var veldig greit å koble når orginal boksen ligger i motorrommet.

aecgilkngstug6x2k7u7.jpg

Den orginale TPS en hadde ikke POT-meter så den byttet vi ut med en ny ifra bosch, der passet ikke orginale festene, så det ble laget en adapterplate til denne.

icy72i3yeah3xllkgt60.jpg

Tok av toppdekselet for å sjekke slitasje på kammen og den var ok, samtidlig tok vi også av innsuget og leverte dette til sandblåsing.

ha8iezgessvpyex6bx0z.jpg

qypqyqwopm5om8miaz6c.jpg

0kb7h64bb6mfafyoieof.jpg

Sandblåsing pågår :)

h88un2jnrotn2b18s8xl.jpg

Desverre så glemte jeg å ta bildet av resultatet etter sandblåsingen, men som dere sikkert skjønner så ble det mye bedre :wink:

Etter flere runder i delevaskeren så var det bare å lakkere delene med varmebestandig lakk.

ldpwxttd32sm8fdmrjam.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frode_e30. Jeg heter Paul, men dette er en felles brukerkonto på Bjørnstad Bil, så det kan være andre enn meg som også skriver under denne brukeren :)

Jørgen_A: Det kommer fortløpende :wink: skal ikke dere legge ut resultater fra gårdagens bremsing? :twisted:

giljeN: En verksted time koster 835kr + moms, noen klubber har rabatt avtaler hos oss, det gjelder både slitedeler/tuningdeler,verksted arbeid og bremsing i Dynapacken. Slike oppdrag som dette er noe vi kan ta på oss når vi ser det ikke er så altfor travelt på verkstedet, til en overkommelig fastpris :)

stingrs: Vi holder til på Orkanger i Sør-Trøndelag. Det stemmer, er Ståle som er på det ene bildet ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frode_e30. jeg heter Paul, men dette er en felles brukerkonto på Bjørnstad Bil, så det kan være andre enn meg som også skriver under denne brukeren :)

Jørgen_A: det kommer fortløpende :wink: skal ikke dere legge ut resultater fra gårdagens bremsing? :twisted:

giljeN: En verksted time koster 835kr + moms, noen klubber har rabatt avtaler hos oss, det gjelder både slitedeler/tuningdeler,verksted arbeid og bremsing i Dynapacken. Slike oppdrag som dette er noe vi kan ta på oss når vi ser det ikke er så altfor travelt på verkstedet, til en overkommelig fastpris :)

stingrs: Vi holder til på Orkanger i Sør-Trøndelag. Det stemmer, er Ståle som er på det ene bildet ja :)

Ah, det er deg ja :wink: Så nå får du sitte på jobb å lage prosjekt tråd? ikke dårlig det!

Ser Geir driver å kobler noe greier der ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lapin Kulta: jepp, bilder kommer på torsdag :)

stensheim: du er selfølgelig velkommen tilbake på bremsing med e30 igjen.

MariusG: takk for det :) bra dere setter pris på at vi deler dette med dere, selv om det er "budsjett" trimming så er sånt spennende å følge med på :wink:

andreee: her er det orginal innmat, men MLS toppakning og ARP bolter i toppen.

tror dette eksoshuset passer fint på denne motoren, det er jo tross alt en 3,5l! håper det blir rask spool up og langt register med denne. et mindre hadde nok ikke gått, da hadde vi nok fått baktrykk! men dette er jo noe vi kan teste ut i bremsbenken, vi får se hvordan registret blir med 0,82ar huset først :)

av egen erfaring ville eg heller sakt att eksoshuset er forlite :D blir spennende og se resultatet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuelrailen er modifisert med nye inn og utganger.

Orginale btr er kappet bort og erstatet med en i fra Turbo Smart.

800cc dyser er montert og walbro pumpa er montert i tanken.

s2w5kimk1eiuooy5zhce.jpg

kqp9g7r55l89krlmy03e.jpg

65okw2kqas0nrl3fbykh.jpg

qy0n7l7nsz98mq2yjeuq.jpg

Laget carbon plate som feste til radiator,intercooler og coilene.

7q6lxb3jaqfh0zinrtl3.jpg

s0ce3buapwugee8pcgto.jpg

Første trykkrør klart.

vtru6nsyrioqf7w33y5t.jpg

Grenrør er ferdig.

2mvzv56sxincdzw9yqi2.jpg

29gjaw7va0jb8ok8s11v.jpg

fazjjwx6mjjpfy9q59pf.jpg

yo7gfv8t7av96uehzo87.jpg

fz8b9equhcxq7cfch7k0.jpg

gs1m0fjveau8797i3x8b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...