Gå til innhold

Noen her som driver med noen andre prosjekter enn BMW ?

Michael
 Share

Anbefalte innlegg

Kan ikke alle som har no kule prosjekter bruke ett innlegg til å si noen ord om bilen sin og ett par bilder 8) Bruk denne tråden så vi ikke fyller opp bimmers med så mye som ikke er BMW hehe

Kan jo begynne selv :P

66 Chevrolet El Camino

Hele bilen er tatt helt ned til plåten og alt blir stort sett nytt.

-454 big block med 500 hester ++

-Ny 6 trinns Richmond manuell (centerforce clutch også har jeg bygd om til hydraulisk)

-Ny 9" Ford bakaksel fra Moser med Truetratck

-Alle foringer er byttet til poly

-Hotchkis bærearmer bak ( skal ha rørbærermer foran når jeg får råd)

-Ny rattstamme med tilt

-Skivebremser på alle hjul (hullborra)

++++++++++

052.jpg

DSC01105.jpg

180909004lite.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vil ikke akkurat kalle dette et spennende prosjekt, Men man får skryte av den kjerringa man har så :^o:lol:

Dette er da en 85 VW Jetta som jeg fikk kjøpt i Desember for prisen av en liten bytur :mrgreen: Den har en 1,6L og hele 4 manuelle gir. Med på kjøpet fikk jeg cd-spiller med mp3, høyttalere i hattehylla, forsterker, startkabler og slepetau. Det fulgte også med 4 vinterhjul på alufelg med gode piggdekk :) Bilen sto på slitte sommerhjul med alufelger. Jeg la fort merke til at den var senket og fikk etter å ha inspisert den litt hjemme i garasjen sett at det faktisk sto gule koni på med senkefjærer. Ellers har den også grillist. Planen med denne er å få den eugodkjent slik at jeg kan ha den som bruksbil. Så får vi se om den ikke blir solgt til sommeren. Så langt har jeg kun byttet en opphengskule og toppdekselpakning, samt tatt service på motor med motorrens, oljeskift og bytte av alle filter. Har også nye tennplugger liggende. Jeg har fått kjøpt inn 15" alufelger med kant som skal monteres når sommerhjul føret er på plass :) Så blir det pussing av rust til våren og kanskje hellakkering dersom jeg finner en som vil sprøyte bilen for en billig penge. Emblemfri grill, nye baklys, samt nye blinklys foran og på sidene skal også bestilles. Dette blir nok en morsom harrybil. Jeg har aldri eid en bil i denne prisklassen før så synes det er ganske morsomt :D

yxucpkbbvow87ym72lii.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, av annet enn to BMW-prosjekter har jeg blant annet 4 mercedes w123 300 turbodieseler, favorittbilen min som betyr mye for meg. Har vel brukt over 350 000 på w123 opp igjennom de siste årene så det er helt klart en bil jeg liker å drive med.

-en koksgrå 1985 modell som er bra utstyrt påbegynnes i morgen, her skal det byttes eksosanlegg, bærekule foran, altså det tekniske skal tas, så har jeg lorinser 17" som skal på, den skal senkes, få kraftig stereo som jeg har allerede, samt justering av pumpe/turbo/ samt filter og eksos, noen målere og proffsoting av ruter, selvdesignet avantgarde-grill, hvite blinkers

-en 1981 300tdt som skal forbli strøken originalbil, eneste som skal gjøres på denne er å lakkere undersiden av dørene hvite, slik at hele bilen blir hvit og original

-1984 som skal rustsveises og hellakkeres(hvit originalfarge), her skal det borbet a 8,5 og 10x17 på som jeg har liggende, så mye senk som mulig, samt sedan-bakfanger og ellers så strøken som jeg klarer å få den, blir også hvite pærer i alt som er, egendesignet avantgarde-grill

-sistnevnte 300tdt er lyseblå, denne bilen er ikke i bra stand, men fullt kjørbar, usikkert hva jeg gjør med denne foreløpig, det er denne på bildetzv4lqfdbzl380zl1gfy6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mexos: Gammel Jetta er litt kule biler...Hva med ett helfett turboprosjekt? Må jo være morsomt å dra ut 3-400 hk i en slik bil :P Litt kul lakk + senk som du har!

Før du vet ordet av det har du F-F-jettan ;)

u2v1r6sd6cwahbwpinut.jpg

Trekk fra klistermerke, "e46 compact lykteting" og moderer vinga, så er den nesten litt søt - dersom den kan flytte på seg selvsagt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

86 Opel Monza

Volvo 2.3 16 v turbo 657 hk og 749 nm på hjula-

M3 kasse fra E46.

Diff fra M5 E34( tror jeg)

skiver foran 355 mm 6 stempla

Skiver bak 335mm 4 stempla brembo.

2 bøtte stoler

6 punkt belter

Full bur

20"

Er under bygging fikk karosseriet tilbake fra sandblåsing å begynner rust sveising i morgen 9sqh72ms6exll225dg17.jpeg

Liten snutt fra da motoren sto i ascona`n og ei bremsing økt

http://www.youtube.com/watch?v=jmOA5KEN ... re=related

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...