ingridg90 Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Heisann! Bilen min bruker 1 liter olje på 20 mil. Jeg har nettopp hatt den inn på motorrens, der det ble byttet olje og oljefilter, i håp om at det ble bedre, men det ble det jo ikke.. Noen som vet hvorfor den bruker så mye?
Hawkon88 Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Toppakningen eller en annen pakning til bunnpannen din lekker evt du har slått hull i bunnpannen.. Sjekk for lekkasjer på utsiden av blokken, ellers skal eksosen være blågrå.. Har du oljekjøler, kan du sjekke etter lekkasjer rundt den. Evt oljespor under bilen når den har stått parkert litt..
ingridg90 Skrevet Januar 29, 2010 Forfatter Skrevet Januar 29, 2010 Er ikke noe tegn til lekkasjer, og eksosen er helt fin
Hawkon88 Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Hehe.. Er nok en eller flere av delene. Evt defekte stempelringer kom jeg på, men det vil også resultere i en blågrå farge på eksosen. Oljelekkasjer er ikke hjernekirurgi, selvom det kan være litt vanskelig hvis du ikke har så mye erfaring.. 1l olje pr 20mil er ganske mye.. Derfor jeg stusser litt på at du ikke klarer å finne ut av det. Er du sikker på at forbruket er såpass høyt? At du ikke har lest feil av peilepinnen eller noe?
ingridg90 Skrevet Januar 29, 2010 Forfatter Skrevet Januar 29, 2010 er sikker ja Fylte på 1 liter olje på tirsdag, og nullstilte kilometertingen, og i dag måtte jeg fylle igjen, og da hadde den gått 20 mil Han nok ikke noe erfaring selv, så måtte spørre her for å høre hva det kunne være Den var jo på verksted her om dagen, men de kunne ikke finne noe feil, så spørs om jeg bare må investere i en ny motor
Superbeetle Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Hvilken bil gjelder det da? Motor og kmstand?
Superbeetle Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Audi a4, 2000 mod. 270000km hmm... er det ikke litt feil forum å spørre på da kanskje? Om ikke det er tegn til oljelekkasje eller fra eksos/kjølevann så er det vel en sjanse for slitte ventiltetninger eller stempelringer. Vet ikke om dette vil vise på en kompresjonstest, men sikkert noen som vet mer enn meg om hvordan man fastslår slikt..
ingridg90 Skrevet Januar 29, 2010 Forfatter Skrevet Januar 29, 2010 haha, jo, men måtte jo prøve her å hm, finner vel ut hva som er galt til slutt
Dr_S Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 Du registrerte deg på et BMW forum for å spørre om Audi? Wow.
Lars89 Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 Generelt begynner motorer å bli slitne ved den km-standen. Utette stempelringer o.l er ikke utenkelig. Et motorbytte kan være en god ide fremfor å koste på den gamle "haugen" masse penger Topp(deksel)pakning, oljefilterhus og simringer både foran og bak motor kan begynne å lekke, men det har vel verkstedet sjekka... VAG-forumet koster 400kr å bruke, bruk http://www.bilforumet.no/
Anbefalte innlegg