Gå til innhold

Bruksbilen: E38 725tds *Solgt*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

må ikka ha noe større enn 19 på den, du må ha coilovere justert helt nedpå og lågprofil-dekk på 18", da får du lav nok bil;)

Vurderer 19" grunnet større sjans for å finne råe felger, men dukker det opp noe kult i 20" kan det hende jeg går for det i stedet ja :)

Vil ikke ha griselav bil da jeg har kjørt rundt med en veldig lav E30 en stund nå, og synes det går litt utover kjørekomforten på de møkkaveiene vi har her på Nordevestlandet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen min er faktisk godkjent senket i vognkortet, selv om det kanskje ikke ser sånn ut :wink: Bilstein B12-settet jeg vurderer senker 30mm både foran og bak. Ikke spesielt lavt nei, men veldig brukervennlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke at den er lavere bak enn foran nei, men vet ikke om Koed har det alternativet 40/20 på sine Bilstein-sett. Står hvertfall 30/30 på nettsiden deres. Tenkte det var enklest å kjøpe et komplett sett i stedet for å kjøpe dempere og fjærer hver for seg. Vet hvertfall at kombinasjonen dempere og fjærer passer godt sammen da :)

Kan naturligvis høre med Auto-Trio eller GS om de skaffer et alternativ til 30/30 Bilstein fjærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke så mener jeg å ha hørt at HR passer veldig bra med bilstein.

Selv kjører jeg FK 60/40 + 10mm skåler på bilstein B8 og jeg syntes det passer utmerket ;)

Men det er jo E36 da med litt mindre fokus på komfort. Men uansett så er det vel demperne som betyr mest for hvor stivt det blir :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, bilen er bra den. Eller, det får jo vise seg hva de sier på GS på mandag da, hehe :)

Er ikke vær og temperatur til å ta en skikkelig shining av bilen ennå, så bedre bilder av hele bilen får bare vente til senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk broderen til å ta en diagnose på bilen nå nettop, og ble positivt overrasket. Kom riktignok opp noen feilkoder, men etter å ha sletta dem for å se om de kom tilbake, forsvant storparten. Den jeg var mest spent på var det at airbag-lampa lyste da jeg kjøpte bilen. Fikk feilkode om en sensor under passasjersetet, men den kom ikke tilbake etter at vi slettet den, så da går jeg ut i fra at alt er i orden :)

Eneste som kom tilbake igjen etter sletting var noe som antageligvis har med instrumentene å gjøre. Feilkoden lyder følgende: "Instrument Cluster Combination"

Noen som vet hva dette kan være?

Har ikke peiling på hva dette er selv, men eneste jeg vet som er "defekt" på instrumentene er litt pixelfeil av og til, og en instrumentlampe på km.standen som er defekt/lyser svakt.

Nå slipper jeg hvertfall å ta en ny diagnose nå på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått dommen fra GS :) Eller, kan nesten ikke kalle det en dom :wink:

Eneste de fant som kunne vært gjort noe med på sikt er en liten oljelekkasje fra turboen. Ellers skiftet de et par reimer og finjusterte kammene. Meget hyggelig mekaniker, som i tillegg syntes den gikk bra, noe som kanskje tyder på at den er chippet. Vanskelig for meg å vite siden jeg ikke har noe å sammenligne med, og at man i tillegg må inn i hjernen for å finne ut om den er justert.

Mens jeg ventet på at bilen min skulle bli ferdig, fikk jeg låne en søt liten sak og suste en tur til Molde på shopping. 116i med imponerende futt i en såpass "mikroskopisk" motor:

ey3g9hex8hgowgg2bge6.jpg

MEN, gudbedre for en deilig følelse å kunne sette seg inn i 7-ern igjen. Var ikke lange kjøreturen til Molde, men jeg rakk hvertfall å få vondt i ryggen av de standardstolene før jeg var ferdig med turen. Vanvittig forskjell i kjørekomfort selv om E38`n er 13 år gammel.

Fikk målt forbruk på tilnærmet langkjøring på tur hjem, og endte på 0,75 før jeg måtte stille meg i fergekø. Ikke ille for en tung bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min E38 er senket 20/20 og den er fortsatt veldig koinfortabel. kunne lett hatt 20 til uten problem.

her er noen bilder av min E38 med 20/20 senk og 19" felger. ser ikke så verst ut i hjulbuene det. og selv om bilen er senket likt foran og bak så er bilen lavere foran. ser det ikke så lett på første bildet siden det ikke er flatt der og bakhjulene står lavere enn fremhjulene. men ser godt der hvordan det er i hjulbuene.

wx9bf5ltakdibir92zpy.jpg

gq5z0xxssj4sshah9gfo.jpg

rcvp3676f6b15jc7s1r4.jpg

og styling er det ikke så mye som er fint til E38. selv liker jeg alpina best på disse bilene. er nok derfor min bil ser ut som den gjør. vil anbefale og se litt på alpina til E38 om du skal ha noe på bilen din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...