Gå til innhold

Bruksbilen: E38 725tds *Solgt*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du samme forsterkeren og kontaktene som jeg har da? Hadde vært interessant å se litt på dine tilkoblinger ja :) Kjedelig å legge sin sjel i tilkobling og så blir det bare krøll, hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 kabler ut ifra boksen/omformeren, en hvit og en hvit med svart stripe, en lilla og en lilla med svart stipe. disse ble skjøtet sammen altså hvit og lilla, hvit med svart stripe og lilla med svart stripe! Så går de inn på de to gule ledningene nermest deg til høyre når du ser rett på boksen.. den med svart stripe går inn på den gule med blå/grå stripe og den helfargede går inn på den gule med rød/rosa stripe på..

Remote er tatt ut ifra den hvite ledningen nummer to til venstre lengst ifra deg..

Og jordingen er tatt ifra festebraketten!

Skjønte du dette eller? Beklager dårlige bilder, men mørkt og dårlig kamera, kan ta bedre bilder i dagslys og prøve og sette på noen piler hvis du ikke skjønte det :P

PS!!

Bildene kommer om en bitte liten stund, må komme meg hjem fra jobb og legge de inn derifra :P

EDIT: Bilder ;)

De lilla kablene kommer ifra omformerboksen.. og kobles inn på de gule

oy8qkuf9hqvv696wf8jl.jpg

Remote- den hvite

djzu8aunikjmcg88txkl.jpg

tdez9hg6j82hytzr53nc.jpg

e8lkp1dtzomvhbziqjp9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja Jøran! :)

Ser ut som du har gjort akkurat sånn jeg hadde håpet på. Fikk en bekreftelse fra en annen som også har gjort tilsvarende på sin E38, så dette blir nok "fasiten" virker det som :)

Hi-level overgangen/omformeren kommer vel i morgen, så jeg får finne frem subkassen og forsterkeren i kveld sånn at alt er klart til montering i morgen kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja Jøran! :)

Ser ut som du har gjort akkurat sånn jeg hadde håpet på. Fikk en bekreftelse fra en annen som også har gjort tilsvarende på sin E38, så dette blir nok "fasiten" virker det som :)

Hi-level overgangen/omformeren kommer vel i morgen, så jeg får finne frem subkassen og forsterkeren i kveld sånn at alt er klart til montering i morgen kveld :)

Funker ivertfall knall til meg :D Blir vel donk donk til deg også nå, så får vi se hvem som spiller høyest :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke konkurrere med bilstereogutta med dette vettu, hehe :D

5xw8dexbxwam02jvja75.jpg

Ikke store greiene, men det gav likevel en moderat ryggmassasje i 635Csi`n da jeg brukte det der :wink:

Vil nå vise seg da, har egentlig mer en bra nåkk trøkk i min jeg ja, men nå har jeg lyst til å komme over 140db :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nå vise seg da, har egentlig mer en bra nåkk trøkk i min jeg ja, men nå har jeg lyst til å komme over 140db :P

Mye vil ha mere osv.....vettu, hehe :wink:

Fikk montert og testa anlegget i går, og det spilte relativt bra i ca et halvt minutt før jeg plutselig fikk noe støy og skraping i subben :twisted:

Prøvde meg frem med en annen forsterker, signal fra et annet anlegg, før jeg kjente litt på subben og ble litt overrasket. Gikk nesten ikke an å bevege membranen, virker nesten som den har kilt seg!! Må nok plukke ut kassen igjen og prøve med en annen sub, da denne RF`en tydeligvis ikke har tålt vinterlagringen bak i en klam og litt fuktig E24.

Vil anta ta løsningen blir å kjøpe ny sub. Litt dumt egentlig da jeg har vært meget fornøyd med denne lettdrevne Punch`n. Får prøve å skaffe tilsvarende i såfall tenker jeg :)

Signalomformeren klar til montering. Bestilte 2-kanals, men fikk 4-kanals :)

9ac60tqpxurbypzx3jkk.jpg

Ferdig tilkoblet med strømtyver

6s9yafapmy5ojqd23088.jpg

Mer eller mindre oversiktlig. Kablene blir skjult av div. deksler etterhvert

vr4ju6kwohy5s5hzrb7z.jpg

Skiposen på tur ut for å få lyden inn i bilen :)

1jfhf7m6itlzqfn4v469.jpg

Bilder av resten kommer så snart jeg har bekreftet feilkilden og evt. erstattet subben med en ny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...egentlig burde jeg kjøpe tilbake de oz felgene..hmm...

Har du ikke tro på at de kommer til å bli renovert og og kommer til nytte igjen? Hehe :wink:

Har vært litt rolig på felgrenovasjonsfronten nå etter at OZ Vega`ene ble ferdig. Mulig det blir bedre tid til å holde på med sånne ting utpå høsten.

Tror jeg kommer til å ta for meg disse felgene som neste prosjekt siden de ikke nødvendigvis trenger lakkering, da blir det kun pussing og polering av selve felgringene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei bare tenkte....har 17toms vinterdekk til sjuern med kjedelige felger....

Kjedelig det ja. Sånne typer felger passer jo på det meste.

Arild G her på forumet selger et par sett med BBS RC 090, du får vurdere ett av de settene da vettu :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som "våre" ja, hehe :wink:

Blir mer og mer vanskelig å ha de tøffeste sommerhjula, så jeg tenkte heller å ha de tøffeste vintehjula i stedet. Så kan de andre suse rundt på sine stygge 16" vinterfelger :D

Fikk bekreftet at subben min er gåen i går, så da skal jeg bestille meg nytypen av samme RF-sub. Kassen står til tørking da den var en smule fuktig innvendig. Ikke rart subben tok kvelden for å si det sånn :wink: Nye bilder av stereooppgraderingen kommer så snart ny sub er ankommet og montert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...