Gå til innhold

Bruksbilen: E38 725tds *Solgt*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Mens jeg venter på at pakken med ny sub + div. skal ankomme verkstedet, tok jeg meg i dag tid til en aldri så liten indretjeneste. Var ikke så skittent siden jeg ikke har brukt bilen så mye, men litt dritt fant jeg jo i krinker og kroker.

Skinnet trenger en renovering og oppfrisking, men det får vente til senere når bilen skal på polering og rens :)

Utvendig får vente til det nærmer seg helg og gatebiltreff i Surnadalen :)

97eb6vpmjpkmbq6kizdp.jpg

0f3sxrtqoozr60mwv95f.jpg

nf96aumfu6lwj73pocmn.jpg

uli6errgm9mjtzbub5ag.jpg

twwcs64j6nspxkrk8ppf.jpg

6c86usqx16aoyya6kmt2.jpg

wo58aimw1bbpl2xmyl3i.jpg

3umpgbf3tmdg6y6nbitx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Shit, jeg liker denne bilen :D

Bare synd E38 ikke ble levert som touring. Hadde jo blitt alle familiebilers storebror.

"E38 750i touring =P~:applause: "

Har faktisk aldri tenkt tanken på hvordan dette karosseriet hadde blitt som stasjonsvogn :D

Mat for Photoshop-tråden dette Rabies. Tar du på deg oppdraget? Hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å henta en meget overraskende pakke i dag, som inneholdt noe mere stereokomponenter enn jeg i utgangspunktet hadde bestilt :wink:

Tenkte å bruke ny-utgaven av RF P2212D2 som jeg hadde før, men en flink selger greide å overbevise meg om at jeg liksågodt kunne gå opp til P3D212 siden de hadde kampanjetilbud på den akkurat nå, og prisen ble ikke mye dyrere enn en P2. Er litt spent på om RF P450.2-forsterkeren min vil håndtere denne siden den har 500WRMS mot den forrige på 250WRMS, men selgeren mente at dette ikke skulle by på noen problemer. Fulgte med målepapirer på forsterkeren om at den håndterer 499WRMS i 4 ohm, så vi er vel kanskje i grenseland her. En annen fordel er at P3 skal ha samme kassevolum som P2, så jeg kan bare montere den i min gamle kasse :D

Får se om jeg rekker å montere nå i løpet av dagen, så blir det litt innspilling i helga :)

l7ukfg5tuc3nttvwyept.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg altså montert ny sub, og anlegget fungerer helt greit :) Forsterkeren ble kanskje i minste laget i og med at denne subben var en smule kraftigere enn den forrige. Blir kanskje oppgradering av forsterker senere, men det er ingen førsteprioritet nå siden det fungerer bra nok foreløpig. Ser også for meg et skifte av høyttalere inne i bilen senere, men i år får dette være bra nok :wink:

Selve installasjonen er ikke noe å skrive hjem om siden kassen ikke er spesiallaget til denne type bil, så jeg laget meg en bakplate for å skjule anlegget og koblingene. Denne gjør også at lyden vil gå mest mulig inn i cupèen og ikke lengre bak i bagasjerommet.

Skiposen måtte vike for åpning inn til cupèen:

tsul7nnvc66o2ghhelzu.jpg

Bakplate, som jeg skal trekke opp igjen så snart jeg finner et stoff med tilsvarende farge som originalt i bilen:

wuni9mp72nze0t9xoqyf.jpg

3sa0719ymma874bvo368.jpg

d9t6bpc2eq60tsq2258h.jpg

qilc11nh9m519ohgk2fs.jpg

Mye bagasjeplass tross litt stereo:

ap64zce6yk2up3wjab70.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo seende orginalt ut når du får trekt opp med rett stoff der :)

Er vel egentlig på tide jeg ordner opp litt i bagasjerommet mitt jeg også nå :D Ser helt jævlig ut nå, men lyden fungerer å da blir det vel ikke gjort noe på en stund kjenner jeg meg rett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å finne et stoff som ligner litt mere på det originale enn dette ja :) Selv om halve bagasjerommet er fyllt med stereo har jeg likevel større plass til overs enn jeg hadde i Touringen med litt stereo :wink:

Kjenner til den at sålenge ting fungerer blir det ikke gjort noe med det ja :wink: Men jeg liker hvertfall å gjemme kabler og diverse annet som kan bli skadd dersom bagasjerommet skal brukes. Liker ikke at ting ligger å slenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å finne et stoff som ligner litt mere på det originale enn dette ja :) Selv om halve bagasjerommet er fyllt med stereo har jeg likevel større plass til overs enn jeg hadde i Touringen med litt stereo :wink:

Kjenner til den at sålenge ting fungerer blir det ikke gjort noe med det ja :wink: Men jeg liker hvertfall å gjemme kabler og diverse annet som kan bli skadd dersom bagasjerommet skal brukes. Liker ikke at ting ligger å slenger :)

Ingenting som slenger ho meg heller, har presset inn ei fjøl, så alt står i spenn :P Men tenkte jeg skulle ordne det ordentlig snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting som slenger ho meg heller, har presset inn ei fjøl, så alt står i spenn :P Men tenkte jeg skulle ordne det ordentlig snart :)

Jekkestropp er tingen, bare man ikke tar i for mye. For de originale lastekrokene tåler ikke så fryktelig mye, hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Planene om å bruke AC-Schnitzerhjulene på vinteren er herved endret, da jeg nok en gang har kommet i skade for å kjøpe flere felger :oops:

Denne gangen ble det 8,5x17" Hartge Type A. Tilstanden var ikke helt som forventet, så hvertfall 2 av dem må på oppretting før de kan brukes. Verd å koste på skikkelige felger litt. Disse skal ikke pusses opp da de kun skal brukes om vinteren :wink:

Dersom noen har senterkopper til 17" liggende å slenge kan jeg godt overta dem, for dette blir ikke prioritert å kjøpe nytt siden de ikke ser så aller værst ut uten heller :)

c5l2a8pamxf3uwk0wmy0.jpg

Selve bilen skal på GS neste uke for å få ny innmat i girkassen, da jeg begynner å bli lei av å være forsiktig med gassen for å unngå sluring. Standard problem med disse kassene, så det hadde jo vært for godt til å være sant at jeg skulle bli spart for dette trøbbelet. Men så får jeg jo en kasse som vil vare ut bilens levetid, hvertfall så lenge jeg skal ha den :)

Nye Bilstein dempere er også på vei, så dette må jo bare bli knallbra :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, jeg liker denne bilen :D

Bare synd E38 ikke ble levert som touring. Hadde jo blitt alle familiebilers storebror.

"E38 750i touring =P~:applause: "

det er nå så stor plass i bagajsne her at toruing trenger man ikke :P en meget grei familiebil i grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...