Gå til innhold

Bruksbilen: E38 725tds *Solgt*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Trodde det var din E36 du kom i når du møtte meg på fergeleiet jeg. :)

Nei huff, broderen sin 318is det. Var vel i de tider da bilen min fikk seg ny innmat i girkassen det mener jeg å huske :) Har bare E24`n i tillegg til 7`ern jeg.

Damn...mange stag og foringer... :P

Liksågreit å bytte alt når jeg først begynnet å knote med understellet :wink:

kunne tenkt meg å gjort det samme på min. mye havnet settet med foringer på da? noen som har erfaring med ebay foringer eller?

Betalte 4K inkl. frakt for dette settet med dagens $-kurs, så får vi se om det dukker opp en tollregning i tillegg etterhvert :wink:

Bestilte fra Deutsche Parts sin eBay-shop, men det står ikke Deutsche Parts på delene :?: Fikk meg fortalt at man bør gå for DP og unngå div. andre produsenter som finnes på eBay. Men kanskje like greit å bestill direkte fra DP i Tyskland da så man hvertfall er sikker på å få det man ønsker. Vet ikke noe om kvaliteten på det jeg har fått her da jeg ikke har hørt om produsenten tidligere.

Gleder meg uansett til å få byttet ut alt dette, kan jo umulig bli værre enn det er nå :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei men er lov å bytte for det :P Må vel bytte casterstag foran....22tommere med masse hull i veien er ingen bra kombo:p

Det er lov å bytte før det går i stykker ja :wink:

Kjøp mindre hjul med mere gummi :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Denne uka har det vært tid og rom i verkstedet for litt pusling og forberedelse til EU på 7`ern. Mye banning, nye dempere, div. nye stag og etterhvert nye fjærer ble resultatet. Pga. møkkavær så har jeg ikke noen helhetsbilder av resultatet, men kan si såpass at jeg hvertfall fikk opp ræva på bilen sånn at den har fått riktig stuk i det minste :)

Generell høyde på bilen er vel fortsatt 10cm for mye i forhold til trenden på 7`ere her inne, men ved evt. kritikk inviterer jeg gjerne til en runde rundt om kring på de møkkaveiene jeg må slite med til daglig :wink:

Bakdemperen måtte gi seg til slutt:

stybxu00gd1uv0ehu7p1.jpg

Parallellstaget inkl. styreledd var årsak til vibrasjoner:

fbb0cqjbyjwgv5gta7pw.jpg

Skraphaug :lol: Legg merke til ene framdemperen. Den trakk seg inn i seg selv etter at jeg fikk løsna den, og ble der værende. Fjæra har ikke fått spesielt mye hjelp til demping kan man si :wink:

peq09unwfb3aqbplxsls.jpg

Nye fjærer og Bilstein dempere bak:

flg8vksex8nxubkfg999.jpg

Nye fjærer, Bilstein dempere og div stag foran:

uaqgq88vma4706qsfphy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en aldri så liten kattvask ettersom værgudene plutselig har ombestemt seg :wink:

Skitten etter vinteren:

duhgil3yxmupnjm99itj.jpg

15glk5d2egrte8cfkyoi.jpg

Litt mindre skitten etter kattvask:

k0hayx44cv5iy7eh08mo.jpg

poqixply5u66zul5p9w7.jpg

"Nye" vinterfelgene er forresten ikke montert da det ser ut som jeg berger denne vinteren med gamledekka. Vil ikke kjøre rundt på nye vinterdekk på bare veier nå når vinteren er på hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer seg stadig denne bilen ja, selv om jeg aldri vil oppnå det perfeksjonistiske nivået ditt 740AV :wink:

Fantastisk stor forskjell på komforten og kjøreegenskapene etter å ha bytta ut alle de utslitte komponentene ja. Sier seg nesten selv når demperne kryper inn i seg selv når de blir demontert :lol:

Ble litt ball med de fjærene egentlig, for jeg tenkte i utgangspunktet ikke å bytte fjærer siden bilen er godkjent i vognkortet med det Apex 40/40-settet som stod på. Derfor kjøpte jeg kun dempere, noe som viste seg å være mindre lurt. Da jeg skulle montere Apex-fjærene bak igjen oppdaget jeg ved en tilfeldighet at de hadde blitt kappet 1,5 runde av en tidligere eier :shock: Hvor fjortis er det ikke å kappe fjærer på en 7-serie? :twisted: Hadde det ennå vært en gammel Ascona B eller Volvo 240 :wink:

Jeg bestemte meg hvertfall om å ikke montere dette igjen, så da måtte jeg skaffe nye fjærer rimelig kjapt (les: kø på verkstedet :wink: ).

Vurderte å låne fjærene fra et Bilstein B12-sett en kompis av meg er i besittelse av, og heller kjøpe tilsvarende fjærer (Eibach 30/30) tilbake. Men etter mye frem og tilbake ble det handlet nye "midlertidige" fjærer på GS, siden de hadde på lager sånn at jeg fikk dem dagen etter. Skulle visstnok være Supersport, men viste seg å være Lesjøfors (heldigvis?) som senker ca 25mm. Er i utgangspunktet skeptisk til Supersport, men har ikke hørt noe galt om Lesjøfors hvertfall, så det kan hende jeg bare beholder fjærene. Evt. bytte til Eibach eller H&R dersom det viser seg at kvaliteten ikke holder mål.

Synes høyden på bilen ble helt grei jeg, selv om den kanskje skulle vært et par cm. lavere rundt om. Men det viktigste var å få rett stuk denne gangen. Skal jo gå an å bruke bilen her på møkkaveiene våre også :wink:

Skal på 4-hjulskontroll nå på tirsdag, så blir det Eu-kontroll og evt. godkjenning av nytt senkesett etterhvert dersom jeg velger å beholde det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle montere Apex-fjærene bak igjen oppdaget jeg ved en tilfeldighet at de hadde blitt kappet 1,5 runde av en tidligere eier :shock: Hvor fjortis er det ikke å kappe fjærer på en 7-serie? :twisted: Hadde det ennå vært en gammel Ascona B eller Volvo 240 :wink:

Finnes folk til det meste :lol:

Synes det ble bra høyde på bilen din jeg. Hadde kansje gjort seg med bittelitt mere senk forran, men men :) Ble bra :applause:

Er ikke tilhenger av at e38'ene skal subbe i bakken jeg egentlig. Hadde vært nervøs hele tiden når jeg hadde kjørt på disse veiene vi har her på Nordmøre iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...