Gå til innhold

Bruksbilen: E38 725tds *Solgt*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Var plana at det skulle være drittvær her hjemme når jeg er i varmere strøk hvertfall, hehe :wink:

Våler er overkommelig avstand for en som meg ja, så det får vi vurdere :)

Bakrutesenkeren ja forresten space, den blir byttet når motoren er i full vigør, og jeg får tid til å se på det kosmetiske med bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjapp oppdatering (uten bilder):

Motoren er nå ferdig ombygd fra E39 til E38 passform. Dvs. bytte av motorfester, olje-pickup og bunnpanne m/tilhørende pakninger, samt renska bort motor-el.nettet. Har tatt meg god tid for å minske sjansen for hastverkstabber (er jo tross alt ferie også). Bytta over glødepluggene siden jeg kjøpte nye rett før jeg slutta å bruke bilen. Skifta også simmering i bakkant av veiva da det så ut som det har lekket litt der. Ac-kompressor fikk jeg ikke med, så da flytta jeg over den gamle. Kunne ikke finne noen ulikheter på servopumpa, så da lot jeg den som stod på bare være der. Kommer til å prøve dieselpumpa som den er i håp om at bilens el.nett vil godta det, evt. prøve med hjernen som fulgte med motoren. Om ikke dette funker bærer det til merkeverksted for å bytte "toppen" over fra gamle pumpa. Er visstnok ikke noe man mekker på selv om man ikke har over middels kunnskap om sånt, noe jeg langt i fra har :wink:

Satser på å få putta den oppi motorrommet og montert det som skal til for prøvestart i løpet av helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt passer, men om det fungerer er ikke helt sikkert ennå da :wink: Bilder kommer vel etterhvert jeg har fått ting på rett plass og alt fungerer.

Ble hefta bort med gatebiltreff i dag, så det blir ikke gjort noe mere før tidligst i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demonterte ledningsnettet uten å ta av dyserørene faktisk, men det ble så trangt å få det til at jeg har tatt av dyserørene på motoren som skal inn. Dette for å lette jobben med å feste alle kontaktene etter at motoren er kommet på plass. Dyserørene er helt greie å sette på i etterkant. Skal slepe inn bilen nå i ettermiddag, så får jeg prøve å få putta i motoren utover kvelden. Så gjenstår "kosejobben" med montering av all tilhørende rallemikk #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt tanken selv også her tidligere. Skal se litt på det nå, så kan det hende jeg tar ut ledningsnettet og monterer det på motoren. Blir som du sier litt enklere, om det lett lar seg gjøre å frigjøre ledningsnettet fra bilen :)

EDIT: og der var ledningsnettet ute gitt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen bilder fra det jeg har holdt på med de siste dagene/ukene :roll:

Gjenga opp til en ny bunnplugg da de gamle gjengene var mildt sagt ferdige:

y2249l1rrn5r5ebiogof.jpg

pnfccyn67aj2nn3sntq6.jpg

"Ny" motor med bunnpanne, motorfester og AC-kompressor fra gamlemotoren. Ellers skal alt være likt:

6hu84sfiwphlj1muozsy.jpg

lni3eokx478uzpvyzvdj.jpg

m87ta8wkvlqyblnfsx01.jpg

4mprqwmgfxcggezgph37.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny simmering på veiva når man først er ute med motoren:

ex0ej68tdk050cr6zuu9.jpg

Etter tips fra bergeee tok jeg ut ledningsnettet fra bilen og monterte det, sammen med dyserørene:

idjy1qptl7om73q23mm7.jpg

qdiud4kc5g6dqsy91eu0.jpg

Hit skal motoren til slutt:

i761d50flj20l6hg3gkz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var motoren endelig på plass (nå i kveld):

kb1iaplbfb3i8yi7ewbh.jpg

Viktig å huske å feste converteren til startkransen:

t6bwjo2omi5bp2pnx3wk.jpg

Morgendagen (og ellers utover uka) vil høyst sannsynlig bestå av montering av all rallemikken som finnes rundt omkring på motoren og ellers i motorrommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...