Gå til innhold

Bruksbilen: E38 725tds *Solgt*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Legger ut noen bilder til fra motorbyttet :)

Bare innsuget igjen:

4nfjqpn76jnlfz7z426s.jpg

Får seg nytt blod:

7aejz77w95f1dicjtbm1.jpg

Sånn skal det se ut ja :)

oxz229wrbefhxz5fesh9.jpg

Fikk naturligvis en oljelekkasje rundt røra til peilepinnen i går :roll: Sjekka det opp i dag, og det viste seg at jeg har prestert å ruinere o-ringen da jeg monterte sammen. Bytta o-ring nå i dag, så da satser vi på at alt er potte tett :)

Skulle etterfylle litt olje på girkassen, så da måtte jeg lage meg påfyllingsutstyr. Dette bestod rett og slett i en plastslange, en syl til å stikke hull i oljeflaska, og en hullpipe til å lage hull i toppa. Funker fjell dette, bare å stikke plastslangen opp i hullet på kassa, og sette blåsepistolen i det lille hullet på flaska og fyre løs :)

58ky8khmvkbg3srv1vp0.jpg

geh26jrr75wzgd7xk171.jpg

Prøvde å slette feilkoder i går etter å ha vært ute på en liten prøvetur, men fikk ikke bort "Trans. failsafe prog." Dvs, jeg fikk sletta feilkoden, men den kom tilbake med det samme jeg slo på tenninga igjen. Altså, uten at jeg har starta opp og kjørt. Fikk opp feil på EGS, som viser seg å være girkassehjernen. Alle tilkoblinger skal være i orden, men batteriet mitt er svært dårlig, så jeg skal prøve med nytt batteri i morgen (om jeg får det), så satser vi på at jeg får bort feilkoden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt kjipt å kjøre med girkassen i nødmodus, men ellers ble det stor forandring fra Carina`n ja :wink:

Skal ta en litt lengre testtur når girkassen blir i orden, så får vi se om alt fungerer over tid også, ikke bare bort til nabo`n og tilbake liksom :) Må vel vaske den etter vinteren også, og legge om til sommerhjul igjen kanskje :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke skru av noe mere deksel etter at converteren og startkransen er demontert nei. Stakk inn et skrujern og fikk løs den gamle simmeringen, og banka forsiktig på plass den nye med en gummiklubbe. Gjort på få minutter dette, men greit å gjøre det når man først er ute med motoren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner problemet ja :wink: Er vel først nå min bil blir tett også, siden motoren hverken svetter olje eller lekker fra bunnplugg nå:)

Fikk nettopp beskjed om at nytt batteri ankommer verkstedet litt senere i dag, så da ligger det an til ny runde med diagnoseutstyret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba :applause: Når det gjelder diagnoseutstyr, så gjelder det ikke bare å ha et bra batteri, du bør også ha stabil spenning helst rundt 14,4V. Gjelder iallefall DIS og SSS. Det får du ved hjelp av en ekstern strømforsyning, en stor lader eller no sånn. Men dette visste du sikkert fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnoseutstyret har jeg ikke så mye peiling på egentlig. Lånte broderen sitt, og fikk en rask instruks pr. tlf :wink:

Lada batteriet helt opp rett før jeg tok diagnose, men hadde ikke tilkoblet ekstern strømkilde akkurat under diagnosen nei. Vil du kanskje anbefale det uansett om jeg nå har fått tak i nytt batteri? Har en god lader som kan lade opp til 15V.

Fant litt lakkrust i batteribrønnen, som nå har fått et par strøk med Brunox epoxy (ruststopper), så tar jeg et strøk med lakk over i morgen tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får fortsatt ikke bort feilkoden med nytt batteri og ekstern strømforsyning.

Bruker Carsoft 6.5, og får opp følgende årsak til feilkode: Solenoid P/N lock. Or pressure actuator EDS 2

Må vel ty til merkeverksted her ser det ut som. Skal ikke forundre meg om jeg har greid å ødelegge noe underveis i motorbyttet #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk over alt av koblinger!:P både på hjernen og den runde kontakten på girkassa!:) så vidt jeg vet er det en sensor sak som gjør at du ikke kan bytte fra D til R osv uten og holde bremsen inn! sjekk også kontakten at alt henger sammen der:)

men bilen går både framover og bakover? den står bare i nødmodus? jeg får jo snart en delebil, så da har jeg girkasse og hjerne osv, så du får rope ut om du har herpa noe:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk over alt av koblinger!:P både på hjernen og den runde kontakten på girkassa!:) så vidt jeg vet er det en sensor sak som gjør at du ikke kan bytte fra D til R osv uten og holde bremsen inn! sjekk også kontakten at alt henger sammen der:)

men bilen går både framover og bakover? den står bare i nødmodus? jeg får jo snart en delebil, så da har jeg girkasse og hjerne osv, så du får rope ut om du har herpa noe:P

Har tatt ut alle kontakter og spraya med rensespray, men uten resultat. Bilen funker både forover og bakover ja, men den er litt kjedelig å kjøre i nødmodus da den blir meget lat :wink:

Kassen er overhala på GS for ikke mange km siden, så om jeg har herpa noe småtteri så blir nok løsningen å fortsette å koste på denne kassen :) Skal høre med et lokalt merkeverksted om de kan klare å finne ut eksakt hva som er galt, siden de har bedre diagnoseutstyr :) Men jeg skal si fra om jeg trenger noe ja bergeee :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...