Gå til innhold

Bruksbilen: E38 725tds *Solgt*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser jo ikke så verst ut dette da Sjøbuse :) Og med tanke på at Bilstein B12 senker ennå en liten cm kan det bli bra nok til mitt bruk :) Liker ikke at hjulene forsvinner opp i hjulbuen heller :wink:

Tror ikke det er noen heksekunst å skifte fjærer. Har ikke gjort det selv, men ser ut som man bare løsner hele fjærbeinet/demperen med det par skruer, og så 3 skruer på tårnlagret. Da er det å plukke med seg hele greia å finne frem fjærklemmer og div. luftverktøy. Jeg skal skifte hele greia komplett, så jeg kan sette det sammen på forhånd så det bare er å putte på plass når jeg får bort det gamle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da ligger det muligens an til en liten kosmetisk oppgradering her :) Venter på svar fra dem som evt. skal skaffe meg den lille oppgraderingen. Huff, nå har snøballen allerdede begynt å rulle........hehe :wink:

Snuser også litt på div. potensielle vinterfelger, men tror jeg skal prioritere sommerhjul i første omgang. Blir jo snart vår også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var det klart for første runde med trøbbel på 7`ern :(

Forrige helg brukte vi bilen på en liten festrunde, og det er jo helst da sånne ting dukker opp. Varmen fra varmeapparatet forsvant, tempen steg og bilen gikk over i nødmodus. Vel vel tenkte jeg, hadde en tilsvarende opplevelse rett etter jeg kjøpte den, men da gikk det bra etter at tempen hadde roet seg og jeg fikk fyllt litt vann igjen.

Kjørte noen uker helt problemfritt, var på GS og fikk trykktesta kjølesystemet, og de fant ikke noe galt. Har kjørt noen uker igjen etter det, og nå ble det altså trøbbel igjen.

Har skiftet vannpumpe og termostat for sikkerhetsskyld, men bilen oppfører seg akkurat på samme vis. Den fungerer altså helt fint i 10-15min, før dette oppstår. Har snakka med GS og div. andre som har mer eller mindre greie på sånt, og vi skjønner ikke helt hva som kan være galt siden det er så mange ting som kan forårsake disse symptomene. Håpet naturligvis at det kun var vannpumpa eller termostaten som var årsaken, men det var det altså ikke. Virker rett og slett som om det ikke er tilstrekkelig sirkulasjon, siden radiatoren er forholdsvis kald på høyresiden i forhold til resten av kjølevannet.

Dersom toppakningen hadde vært gåen mener vi at den ikke skulle ha fungert problemfritt i perioder. Men med en sprekk i toppen kan man kanskje få sånne symptom.

Vi har også vært inne på tanken om luftlommer i kjølesystemet siden det kun tar ca 5min fra den kaster av seg vannet til temp.nåla går tilbake til normal stilling (etter vi har fyllt litt vann igjen). Sirkulasjonspumpa har også vært nevnt som feilkilde.

Topp, radiator og alt som har med kjølesystemet ble også skiftet i fjor, så ingen av disse delene har gått like langt som selve bilen, og den har ikke vært skikkelig varmkjørt før jeg kjøpte den.

Noen som vet om det er vannavkjølt turbo på disse bilene? Kan det i såfall være noe tull der?

Skal prøve å få bilen på et lokalt verksted for å sjekke om det er eksos i kjølevæsken.

Må vel også spore opp en bra topp i tilfelle jeg må bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...