Gå til innhold

Bruksbilen: E38 725tds *Solgt*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Jaa, sant det ;) tror ikke jeg skal skryte på meg å styre med pussing og polish alle fall :lol: men må prøve å freshe den opp litt uansett :) Du får ha ei god helg når den tid kommer da, å satse på at den bringer mange fornuftige arbeidstimer og masse fremgang !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 530
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Midt oppi all sorg og fortvilelse over motorproblemer kom det hvertfall en hyggelig pakke i dag. Hamann-kopi som forsåvidt krever litt tilpassing før den kan monteres. Men det blir bare kosejobb i forhold til hva jeg har slitt med i det siste :wink:

xymtpiegug26na8u54og.jpg

hvordan passer denne leppa til diesel grøftlysene da? ser det er litt utskjering til lysene i leppa. sånn er det også på alpina leppa. og grøftlysene på diesel blier for korte for det sporet i leppa. det kan se litt rart ut om det ikke passer.

her ser du sporet til lyset går litt lenger enn diesel grøftlyset. leppa er til bensin bil og spore stopper der pila peker.

xvttobuxdnfssyx6dt4d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var klar over dette da jeg bestilte Sjøbuse :)

Jeg må likevel modifisere denne mye for å få den til å passe, så sporet til grøftlysene skal jeg vel få til. Har heldigvis jobbet en del med glassfiber tidligere, så jeg kommer til å kappe og modifisere helt til det ser bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Siden sist jeg har skrevet noe her så har det vært mest trøbbel egentlig :(

Etter å ha montert den ene løsforinga begynte vi å montere igjen. Full av pågangsmot til å begynne med, men det forandra seg fort da vi reiv gjengene i enda et bolthull :twisted:

Godset i blokka/gjengene er tydeligvis generelt svekket pga. flere "varmkjøringer".

Ny plan ble dermed opprettet i løpet av få sekunder: ta ut motoren og montere Timesert-foringer i alle j***a 14 bolthullene. Egentlig grei operasjon siden jeg allerede har lånt meg alt utstyret som trengs. Motoren er kommet på motorbukk, og foringene ligger klar til montering så snart mekanikeren min får tid.

Alt dette prakket pga. en ubrukelig mekaniker som ikke gidda å skifte den strekkbolten som egentlig er årsaken til hele problemet.

Fordelen med dette er at vi får montert det meste på motoren og dratt moment før vi setter den nedi igjen.

Kan vel egentlig si at dette bare hart ballet på seg, men jeg skimter et ørlite lys i tunellen nå :)

Ellers har jeg kjøpt meg nye 17" vinterfelger, og så har jeg en avtale med en kompis om noen 20" Vertini-felger jeg kan bruke nå i sommer. Såfremt ikke sommeren er ferdig før bilen er klar da, hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden sist jeg har skrevet noe her så har det vært mest trøbbel egentlig :(

Etter å ha montert den ene løsforinga begynte vi å montere igjen. Full av pågangsmot til å begynne med, men det forandra seg fort da vi reiv gjengene i enda et bolthull :twisted:

Godset i blokka/gjengene er tydeligvis generelt svekket pga. flere "varmkjøringer".

Ny plan ble dermed opprettet i løpet av få sekunder: ta ut motoren og montere Timesert-foringer i alle j***a 14 bolthullene. Egentlig grei operasjon siden jeg allerede har lånt meg alt utstyret som trengs. Motoren er kommet på motorbukk, og foringene ligger klar til montering så snart mekanikeren min får tid.

Alt dette prakket pga. en ubrukelig mekaniker som ikke gidda å skifte den strekkbolten som egentlig er årsaken til hele problemet.

Fordelen med dette er at vi får montert det meste på motoren og dratt moment før vi setter den nedi igjen.

Kan vel egentlig si at dette bare hart ballet på seg, men jeg skimter et ørlite lys i tunellen nå :)

Ellers har jeg kjøpt meg nye 17" vinterfelger, og så har jeg en avtale med en kompis om noen 20" Vertini-felger jeg kan bruke nå i sommer. Såfremt ikke sommeren er ferdig før bilen er klar da, hehe :wink:

Hehe :P Får håpe du får til å bruke de noen dager ja, får håpe det blir nå da :D er så glad for at det ikke er nå problemer med min nå, har ikke vært det på en stund heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :P Får håpe du får til å bruke de noen dager ja, får håpe det blir nå da :D er så glad for at det ikke er nå problemer med min nå, har ikke vært det på en stund heller :D

Bank i bordet! Hehe :wink:

Kom nytt oljefilter og motorfeste fra GS i dag. Er visst sånn vibrasjonsdemping på motorfestene på dieselmotorene, og det ene festet delte seg i to da jeg heiste opp motoren. Det er koblet en tynn slange under motorfestet som går inn på noe slags vacuum-/trykkregulator oppe i motorrommet. Fancy greier :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :P Får håpe du får til å bruke de noen dager ja, får håpe det blir nå da :D er så glad for at det ikke er nå problemer med min nå, har ikke vært det på en stund heller :D

Bank i bordet! Hehe :wink:

Kom nytt oljefilter og motorfeste fra GS i dag. Er visst sånn vibrasjonsdemping på motorfestene på dieselmotorene, og det ene festet delte seg i to da jeg heiste opp motoren. Det er koblet en tynn slange under motorfestet som går inn på noe slags vacuum-/trykkregulator oppe i motorrommet. Fancy greier :wink:

Fancy skal det være vettu :P

Og det med problemer skulle jeg ikke ha sakt, nå har servoen slådd seg helt vrang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er mekanikeren min i full sving med å montere de resterende 13 løsgjengene, så lyset i enden av tunnellen blir gradvis større :wink:

hi1zv57o3gvedyhuals3.jpg

Et lite lyspunkt er at jeg fikk de "nye" 17" skrudde Ac Schnitzer vinterfelgene mine idag, og de ser meget bra ut. Felgkanten er uten riper og hakk, kun klarlakken på felgringene som trenger en liten shining, men det vet jeg råd for å fikse :)

Mulig de blir for flotte til å bruke som vinterfelger etterhvert, men jeg manglet liksom Ac Schnitzer i samlingen min likevel :wink:

Takk til Wicky124, som fant ut at han ikke fikk bruk for disse likevel, hehe :wink:

sqixt168nviueo5um1d5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemt dere for senkesett da? skulle kjørt til betna så dere har fådd kjent hvordan den ble i svingene :P Tror jeg måtte vente i 5-6-7 min på å få kjøre ombord i ferga :D

Vi som var med på prøvetur ble hvertfall litt usikker på om vi egentlig vil ha bilen så stiv, selv om det sikkert er "bærre lækkert" i svingene. Vi kjører begge en del på grusvei, så det kan hende vi havner tilbake på Bilsteinsettet egentlig. Men jeg liker tanken på å kunne justere høyden når vinteren kommer da. Vanskelig valg dette, får vurdere litt ennå tenker jeg :)

Svingene utover mot Betna er forresten en fin testrunde ja, kjører der daglig på vei til jobb, hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemt dere for senkesett da? skulle kjørt til betna så dere har fådd kjent hvordan den ble i svingene :P Tror jeg måtte vente i 5-6-7 min på å få kjøre ombord i ferga :D

Vi som var med på prøvetur ble hvertfall litt usikker på om vi egentlig vil ha bilen så stiv, selv om det sikkert er "bærre lækkert" i svingene. Vi kjører begge en del på grusvei, så det kan hende vi havner tilbake på Bilsteinsettet egentlig. Men jeg liker tanken på å kunne justere høyden når vinteren kommer da. Vanskelig valg dette, får vurdere litt ennå tenker jeg :)

Svingene utover mot Betna er forresten en fin testrunde ja, kjører der daglig på vei til jobb, hehe :wink:

Du får være med på en testrunde til før du bestemmer deg da :D Dere skal vel ha litt høyere profil en jeg har da, så blir vel litt mere demping da + at dere sikkert ikke skal ha den så lav som jeg har den :D Men det er jo fort gjort og justere den opp 20-30 mm og se hvordan den blir da.. kan jo prøve det neste gang jeg skal på prærien hvis dere har tid til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...