Hpi Skrevet Januar 30, 2010 Share Skrevet Januar 30, 2010 Hei! Har en E39 530Dat 2000 mod som har komplett servicehefte hos 3 forskjellige BMW merkeforhandlere her i Norge før jeg kjøpte bilen. Jeg følger opp på verksted nr 4. Det er stemplet Oljeservice, Inspeksjon 1 og inspeksjon 2 pluss mikrofilter etc mao det som kan krysses av i serviceboka men det er ikke skrevet noe mer som f.eks stabstag byttet , foring byttet eller noe slik. Vet bl.a at girkassen er byttet men vet ikke når eller hvor dette er gjort. Bilen er en 2000 mod trilla 195000km så det må jo ha vært skifta deler utover olje og microfilter. Så det jeg lurer på er om det finnes noen form for felles database for Bmw merkeverksteder hvor alle jobbene som er blitt utført på en bil blir registrert og som det går an å få en utskrift fra eller må jeg kontakte alle verkstedene som er blitt brukt hver for seg og be om å få en oversikt over jobber som er utført på bilen? Er det i det hele tatt sannsynlig at alle verksteder sitter på noe slik tilbake til år 2002? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Januar 30, 2010 Share Skrevet Januar 30, 2010 Alle jobber gjort hos merkeforhandler innenfor garanti vil du kunne lettest oppspore hos din lokale forhandler. andre jobber utført er på data hos di respektive forhandlerne. om du får utskrift vet jeg ikke sikkert da dette er info som antagelig eies av bmw Norge og tidligere eiere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå