arntarn Skrevet Januar 31, 2010 Share Skrevet Januar 31, 2010 ship til bmw e36. 318is? finner ikke stort til denne bilen. eneste jeg har fonne er digituning. noen som vet om noen andre seriøse som kan gjære dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Januar 31, 2010 Share Skrevet Januar 31, 2010 http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid ... Categories Trimchip.com http://www.tsracing.no/ http://www.millerperformancecars.com/war-chip.html for videkomende sikker en haug med andre Tok meg 2 sek å finne ut. Går jo an å prøve å leite litt selv. evt søke i forume Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arntarn Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2010 hm. men var inne på sia til tsracing. fant ikke til min. men mulig jeg må gidde å sende en mail og høre med di Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zomax Skrevet September 18, 2010 Share Skrevet September 18, 2010 hm. men var inne på sia til tsracing. fant ikke til min. men mulig jeg må gidde å sende en mail og høre med di har du funnet ut noe? eg er på jakt etter chip til bruks bilen, men da med hovud mål å øke rpm sperra eller fjerne den totalt min forum tråd: http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=165654 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet September 18, 2010 Share Skrevet September 18, 2010 www.ultimo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet September 18, 2010 Share Skrevet September 18, 2010 Tjoh! Jag gör chip till dessa, så går bra skicka mig PM för mer information och pris på det Det är olika på olika årsmodeller, dem tidigare är det lösa chip i medan dem senare är det så att man måste programmera om boxen på. Jag tycker att dem blir helt okej efter chipning, bättre drag genom hela registret och känns som att motorn är lite piggare helt enkelt. Mvh// A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet September 18, 2010 Share Skrevet September 18, 2010 Etter min mening er det totalt bortkastet penger og tid. . Vil garantert ikke hente ut særlig effekt av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wracul Skrevet September 18, 2010 Share Skrevet September 18, 2010 Etter min mening er det totalt bortkastet penger og tid. . Vil garantert ikke hente ut særlig effekt av dette. nja... Noen skarve esler kan man vel få. Skal si meg enig om det med effekten er bortkasta penger. Men denne motoren er vel turtallsvillig? Chip kan jo flytte turtallssperra? Men hvis det er som bruksbil, så har vel det heller ikke mye å si fra eller til. Ville personlig spart de kronene til noe annet hvis jeg ikke brukte den som løpsbil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet September 18, 2010 Share Skrevet September 18, 2010 Ja, det jeg mener og. Du kan jo presse den mer om du flytter turtallssperre, men ikke mye poeng Er vel en god motor som det er fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet September 19, 2010 Share Skrevet September 19, 2010 Det är olika från bil till bil hur bra det blir med ett sugmotor chip. Vissa bilar tycker jag är svårare att märka skillnad på men vissa blir det klart bättre på. Även om inte toppeffekten skiljer jättemycket så blir registret bättre, dvs mer effekt och vridmoment på vissa varvtal i mellanregistret. Kolla tex denna, Porsche 944S med bosch insprutning ganska likt styrsystem som 318is har. Original anpassat för att kunna köras på tyska 91 oktan utan att det uppstår problem. Röd= mitt trimchip anpassat för 98 oktan Svart= originalchip (effekten stämmer inte riktigt med verkligheten för bilens vikt osv är fel inställt, men det jag vill visa är skillnaden rent procentuellt) Man ser att på vissa varvtal är det bra mycket bättre med chipet än original medan toppeffekten på denna inte skiljer så mycket. Jag kan lova att bilen blev bra mycket bättre att köra efter chipningen då man känner att effekten och vridmomentet kommer tidigare i varv. Kunden jätte nöjd. Sedan är det såklart en fördel med en lättare bil än en tyngre. Skillnaden blir mycket lättare att känna på en lätt bil som tex Bmw 3serie eller Porsche 944. Så när det kommer till tex 5serie och 7serie så blir den märkbara skillnaden klart mindre. Mvh// A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet September 19, 2010 Share Skrevet September 19, 2010 Linken din fungerer ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet September 21, 2010 Share Skrevet September 21, 2010 Linken din fungerer ikke. Så nu har jag fixat Mvh//A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wracul Skrevet September 21, 2010 Share Skrevet September 21, 2010 Grafen på den 944 viser det jeg mener da. Ser at rpm max er lagt til 6800 på 2nd run istedet for 6000på første. Hvis jeg eide den 318is'en ville jeg porta, plana og fått meg større dyser, for å kjørt med e85. Evt spandert remap etterpå. Trur tore topp i trheim tar 3-4 laken for planing og porting. 4 brukte dyser evt extra brenselpumpe kommer vel på tusingen eller 2. Billigste hestene du får før turbotrim! Dritten er at du kan muligens få kødden kaldstart ved minusgrader med høy komp og e85. Samt mangel på pumper i dette landet. Kaldtart/map til e85 er muligens noe fekzen kan hjelpe deg med? Bare et tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet September 21, 2010 Share Skrevet September 21, 2010 Har chipet et par biler til nå. både serelt og ved direkte chipbytte. får ikke masse hest nei. Men det jeg har merket er at det drage som er rundt 4000-4500 blir borte. det kommer tideligere men merkes ikke blir gjevnere over hele registeret. Har økt turtals sperern men som oftes finnes det ikke så mye på toppen. Tror Fekzen eller normand på trimchip er di beste, ikke vits å betale en formue. Skal du ha noe mer fres må det nok sterkere medesin til ja, cam, portin, chip, eksos, ITB ikke minst en overhalt motor som ikke er sliten, etter x antall km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet September 22, 2010 Share Skrevet September 22, 2010 Grafen på den 944 viser det jeg mener da. Ser at rpm max er lagt til 6800 på 2nd run istedet for 6000på første. Hvis jeg eide den 318is'en ville jeg porta, plana og fått meg større dyser, for å kjørt med e85. Evt spandert remap etterpå. Trur tore topp i trheim tar 3-4 laken for planing og porting. 4 brukte dyser evt extra brenselpumpe kommer vel på tusingen eller 2. Billigste hestene du får før turbotrim! Dritten er at du kan muligens få kødden kaldstart ved minusgrader med høy komp og e85. Samt mangel på pumper i dette landet. Kaldtart/map til e85 er muligens noe fekzen kan hjelpe deg med? Bare et tips. Japp, kallstart med E85 har jag hållt på mycket med här. I de flesta äldre bosch systemen har jag fått ordning på den samt även Siemens MS42 och MS43 (E46, E39 med sexan). Det är bara MS40.1 och MS41 som jag fortfarande håller på och inte riktigt fått klart kallstarten än. Är lite enklare här i sverige för vi har E85 i alla mackar. och har haft det i flera år. Mvh// A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå