Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
joa, men er det nødvendig/vits å mellomslipe en e30?

blir bra nok bare lakkerern veit hva han driver med;)

Jeg ville ALDRI ha mellomslipt en vanlig E30 med mindre det hadde vært en M3.. Er ganske mye jobb!

Jeg tror jeg heller aldri ville valgt å hatt en svart bil og mellomslipt den da dette er en farge hvor alle riper og skader synes veldig godt.. Noen mnd etterpå, så er det så masse vaskeriper og dritt å møkk.. Huff!

Skrevet

hvis man kjører den gjennom vaske-automat så blir det riper. En kar jeg kjenner hadde kjøpt årets modell 3 serie svart metallic. Lakken må nå behandles, så ødelagt ble de.. Jeg har aldri fått riper på noen av mine i vask, da jeg vasker de for hånd. Bilen må nøye vaskes før man bruker svamp/poler...

Skrevet
hvis man kjører den gjennom vaske-automat så blir det riper. En kar jeg kjenner hadde kjøpt årets modell 3 serie svart metallic. Lakken må nå behandles, så ødelagt ble de.. Jeg har aldri fått riper på noen av mine i vask, da jeg vasker de for hånd. Bilen må nøye vaskes før man bruker svamp/poler...

Svart er og blir en vansklig farge, som trenger MYE stell, uansett hvor pent og fintlig man vasker den.

Jeg vasker også biler kun for hånd, og dette resulterer med små swirls uansett om du vil ha dem, eller ikke.. Om du er så proff, så du klarer å unngå dette, skal du få holde et kurs for meg og mine kollegaer.

Skrevet

kanskje d kommer små-riper? har ikke oppdaget d noe nevneverdig hvertfall.. Men, kurs::: IKKE VASK BIL I VASKEAUTOMAT ;D Er ganske så nøye med mine.. men, kanskje dere med svarte biler har større problemer enn oss med biler i andre farver..

nei jeg er ikke proff... men ikke amatør heller,

Skrevet

cluet er vel egentlig bare å bruke litt mer enn bare 10 min på jobben. Få vekk bitte små steinpartikler.. kryr av de under dørlist.

Skrevet

Hehe... Swirls/småriper ( disse som det pleier å være en HAUG av som du ser i godt lys ) er og blir umulig og unngå, hvertfall på mørke farger..

Men, jeg er absolutt enig med deg bmwmann24, det å vaske bilen i vaskeautomat, er for folk som overhode ikke bryr seg om bilen sin, som også har så mye annet "viktig" å få gjort..

Forsett med svamp og bøtte opplegge ditt, da får du en vakker bil :-D

Kan ikke bli mer enig med deg når det kommer til arbeidstiden.. Jeg bruker aldri mindre enn 30 min på å vaske bilen for hånd, står å koser meg om jeg har en time å bruke også... Jo mer tid du gir bilen, jo bedre gjøres jobben, og jo bedre resultat.

Mitt største tips når det kommer til vask, er ALLTID å spyle bilen GODT med vann først ( gjerne høytrykk eller med sterk stråle ) for fjerning av småstein osv, og ikke minst, ALLTID starte øverst på bilen og jobbe seg ned..

Jeg har 3 forskjellig svamper/mikrofiber votter jeg vasker bilen med, en fra tak og ned til listene på dørene, og derfra en annen en bare til underlistene rundt hele bilen og den siste til felger og pottene.. :-)

Er nå sikkert 250 forskjellig måter å vaske bilen sin på, man må bare finne måten som passer deg selv best.. :-)

Ble kanskje en del OT, men men.. =p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...