Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Har vel ikke gjort så mye med selve bilen, men har skjedd litt forandringer. Har fått leiet lokale der jeg nå bor, og har da fått flyttet bilen hit.

 

For å få den trillbar så måtte jeg få montert sammen forstilling og slikt, samt få dekk på Work felgene. 

 

Lånte meg en helt ny Caddy Maxi på jobben for å få med meg pikk og pø i fra garasjen.

 

Begynte med å få dekk på Work felgen og kjøre å sette de på bilen.

 

20151121_133328.jpg

 

Etter noen arbeidstimer med montering av deler, både i understell, motor og karosseri så såg det slik ut.

 

20151121_224753.jpg

 

20151121_224146.jpg

 

20151122_160604.jpg

 

Caddyen er pakket med det som fikk være med i denne omgang.

 

20151122_145345.jpg

 

Avårde til nytt hjem.

 

20151122_195432.jpg

 

Etter noen timer på saltede Norske veier så måtte det en rask spylings til.

 

20151122_220634.jpg

 

20151122_221343.jpg

 

20151122_221330.jpg

 

Og til slutt på plass i sitt nye hjem :)

 

20151122_224201.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine felger! (for å pirke, så synes jeg du skal senke den mer foran eller heise den opp litt bak. Tror det hadde sett bedre ut, enn at rompa henger som nå.)

Hvis du leser så vil du finne ut at bilen ble satt sammen for å flyttes. Da sitter jeg ikke i evigheter å skrur på coilovers ☺ Den kommer nok heller ikke så serlig mye mer opp. Er vel kommet forbi det stadie der det som ser kult ut går forran det som funker bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lik høgde framme og bak ser mykje bedre ut...kva som er mest praktisk veit eg ikkje, uansett så et det viktigste att eiger er fornøgd!

Eg personleg ELSKA dei felgane, ser mykje beire ut og dei framheva den nydelige blåfargen meir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e einig med dei andre angåande høgde framme/bak, men når du prioritera function before fashion so får da berre vera. Bilen e utrulig flott uansett, og eg syns du gjere eit sinnsjukt bra arbeid :D

Endret av RF91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lik høgde framme og bak ser mykje bedre ut...kva som er mest praktisk veit eg ikkje, uansett så et det viktigste att eiger er fornøgd!

Eg personleg ELSKA dei felgane, ser mykje beire ut og dei framheva den nydelige blåfargen meir!

 

 

Eg e einig med dei andre angåande høgde framme/bak, men når du prioritera function before fashion so får da berre vera. Bilen e utrulig flott uansett, og eg syns du gjere eit sinnsjukt bra arbeid :D

 

Angående dette med høyde. Den kommer til å sitte ca likt som i 2014, med BBS RC. Da hadde den lik høyde foran og bak, dvs at bilen sitter flatt. Flatt slik som DTM bilene gjorde, og nermest mulig asfalten for lavest mulig tyngdepunkt. I 2013 når jeg kjørte med KW V2, så gikk den faktisk ganske fort rundt banen, men den var faen meg vond å kjøre. Dette for den stod på nesen og hadde fjærrater for 4 cyl motor. Resultatet av det er at under innbremsing så stupet bilen. Da mistet jeg grep bak og den gikk rett på ABSen og begynte å loggre og ville helst snu. 

 

Når jeg fikk på Intrax og målte bilen ut nøye på flatt garasjegulv, så godt som det lar seg gjøre, så ble det helt sinnsyk stor forskjell. Når jeg da gikk på for innbremsing så setter bilen seg rett ned og ikke på nesen. Mye bedre.

 

Når det kommer til estetikken så ville jeg helst hatt lik høyde fra skjermkant til felg kant rundt hele bilen. Men man kan ikke få begge deler, så jeg går for den litt "kjipe" for dere som ikke bryr dere om hvordan det funker på bane.

 

"A show car is not always a show car, but a racecar is always a show car"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...