Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Da var det komt dekk på felgene :) Gleder meg til å se bilen på alle fire med desse hjula! Blir extreme make over i vinter visst. Hehe!

215/35-18 på 8.5" og 225/35-18 på 9.5". Ble fornøyd med strekken på 9.5" felgen, men lurer på om ikke det blir 205 forran neste gang :P hehe!

DSC01510.jpg

DSC01511.jpg

DSC01512.jpg

DSC01513.jpg

DSC01514.jpg

DSC01515.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på Pirelli P-Zero i 235/35-18 er en grunn, og jeg liker når det er strekk i det. Litt mer stuk over det da. Hadde felgen vert 10" så hadde saken vert biff, men nå hadde han ikke deler til å lage de i 10" desverre.

Det er jo rimelig ubrukelig med så mye strekk, men det er jo stort sett en show bil og ikke banebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo desverre ikke noe serlig valg med desse dekkene da siden de er 9.5" bak. Det er jo ingen ting som heter 245/30-18 og 235/35-18 koster jo skjorta selv på Dekkonline.com som jeg bestiller dekk fra. Og når jeg garantert kommer til å svi av de bakdekka der rimelig fort så blir det nok slik. Jeg kjører jo med 3 grader negativ camber bak så den sliter dekkene fint på banekjøring. Det var jo en del strekk på de 245/35-17 jeg hadde på 10" felg og, men bilen satt som en klegg på veien fordet.

Jeg kunne fått felgene i 10.25", men det har jeg ikke plass til bak. Det går akuratt med 10". Jeg hadde på noen 10.5" Schmidt PC line felger, og de stakk uttafor skjermen og var 1mm fra bærebroen.

Men når alt kommer til alt så tror jeg at jeg kommer til å bli fornøyd med dette oppsettet. Jeg har 600km til nermeste bane, Våler og Rudskogen, så det blir jo ikke så mye banekjøring. Skal ha på poly foringer i bakstillingen og delrin foring i diffen, samt at jeg kanskje kommer til å prøve det K-MAC kitet for justering bak viss det funker og få henta inn litt camber. Så skal jeg justere den til helt soft bak, selv om det er jævla stivt uansett. Da tror jeg den kommer til å sitte enda bedre.

Har drevet å sett litt på bremse alternativer nå i et par dager og det ser håpløst ut... Jeg har 4.5cm klaring å gå på til felgen, og de jeg har sjekket bygger stort sett 5.5cm eller mer. Mulig jeg bare må nøye meg med Red Stuff og Zimmermann skiver i år, og kanskje se om jeg får fikset noe til neste sesong med klo kaliper som ikke bygger så mye.

Ellers så har jeg glassblåst noen små deler og har fått et strøk med lakk på noe av det. Topp dekselet har jeg kjøpt sort krympelakk fra Gasolin og til oljefilter holderen og thermostat huset har jeg kjøpt klarlakk for bruk på bart metall.

Pakken jeg bestillte fra Koed ble sendt i går så det dukker nok opp tidlig neste uke og da er det avgåre kåre til sveising med bunnpanne og motorfeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det, og med det så er det delrin foring :) Hva bil er det bilde tatt på?

Bildet jeg la med er bare et bilde jeg fant på nettet. Er ifra en Z3 tror jeg..

Jo stiver foring du har der jo mere støy og drivverks lyd får du inn i bilen.

Den Z3 foringen er nesten helt masiv.

Det lokket er vist blitt nesten dobbelt så dyrt som da jeg kjøpte det. Det koster ikke rett over 1000 lappen lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC01510.jpg

Blir bra dette men du skulle hat noe litt mer utfyllende inni der :D

Fyller bra de der... Men det er jo faen meg ingen ting som passe på uten å skru sundt hele jævla bilen, så de bremsene får jeg vente med. Orker ikke å tenke og styre mer med det nå.

Ang krympelakk.. Hvordan skal du sprøyte denne? El er det beregnet til pulverlakkering?

Er en i rogaland. ebbm@online.no som ordner bl.a krympelakk som pulverlakkering. Samt alt annet du måtte ønske av pulverlakk :D

http://www.vwnorge.no/index.php?topic=20160.0

Ligger også tråder på evo.no og en-el-annen-ford-side...

Krympelakken kommer på vanlig sprayboks den og skal påføres i tre tykke lag, så skal den bakes på 200 grader. Jeg prøver og ser hvordan det blir, blir det ikke bra nok får jeg sende det til EBB i Stavanger. Pulverlakkering er noe helt annet. Ferrari har krympelakk på topplokkene orginalt f.eks. Jeg tror også at det er krympelakk som er orginalt på S50B32 toppdekselet og innsugsplenumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...