SSM Skrevet September 8, 2011 Forfatter Skrevet September 8, 2011 Har kasta vekk mye penger på datasprut på en annen motor jeg hadde som ikke gikk skikkelig, så skal det sprutes må det vere en bedre grunn
evovrs Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Kan ikke se det at å montere et bra sprut på en S50 er bortkastede penger, det er billige 70 hk i forhold til mye annen trimming . En kompis av meg leverer vipec gjennom jobben sin ,og skulle skaffe meg det for 8 lapper, Montere er jo ikke noe problem å gjøre selv, og hvis de mapper en med vanos for 15000, så kommer man i mål under 30000 kr, de er absolutt verdt det
Kristian Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Om noen trur at de får 70hk ved å sette datasprut på en s-motor, er jeg redd de kommer til å bli veldig skuffa;) men at det er en BRA oppgradering er det ingen tvil om!
SSM Skrevet September 9, 2011 Forfatter Skrevet September 9, 2011 Kan ikke se det at å montere et bra sprut på en S50 er bortkastede penger,det er billige 70 hk i forhold til mye annen trimming . En kompis av meg leverer vipec gjennom jobben sin ,og skulle skaffe meg det for 8 lapper, Montere er jo ikke noe problem å gjøre selv, og hvis de mapper en med vanos for 15000, så kommer man i mål under 30000 kr, de er absolutt verdt det Tror du at du får 390hk i en S50B32 kun med datasprut? Med andre ord, 30.000kr for 10hk maks.... Da kan en like godt smøre på 20 lapper til og få et kompressor kit som gir 500hk med orginal sprut og VANOS in takt.
Øyvind L. Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Jeg har jo Vipec datasprut på s50 og fikk langt ifra 70hk ekstra, men noen hk ble det jo. Er jo selvfølgelig i kombinasjon med større dyser, kvasse kammer, vekk med vanns og bredbånds lamda. 70 hk bare med nytt sprut! ha ha.. Rart at ikke flere har slikt oppsett da.
Thunegutt Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Kanskje enkelte bremseruller rundt om i landet er trimmet?
Jørgen-A Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Det var da fælt da. det var da snakk om en m60 som fikk seg ca 70hk extra. ikke s50! Og den m60n hadde grovere grenrør, eksos og større gasspjeld en org. Seff får man ikke 70 hk extra i en s50. den er jo litt mere optimal fra fabrik en en m60b40.
Frans2k Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Det var da fælt da. det var da snakk om en m60 som fikk seg ca 70hk extra. ikke s50! Og den m60n hadde grovere grenrør, eksos og større gasspjeld en org. Seff får man ikke 70 hk extra i en s50. den er jo litt mere optimal fra fabrik en en m60b40. Husker ikke hva Geir sa om e36m3 jeg nå, men var overaskende på org til datasprut der og. Ikke like mye som på min, men fortsatt overaskende.
Øyvind L. Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Har kasta vekk mye penger på datasprut på en annen motor jeg hadde som ikke gikk skikkelig, så skal det sprutes må det vere en bedre grunn Da er det amatører du har fått hjelp av.
SSM Skrevet September 10, 2011 Forfatter Skrevet September 10, 2011 Trur du missforstår, den gikk ikke skikkelig, derfor ble det montert datasprut for å få orden på det. Fikk jo aldrig vite hvorfor den ikke gikk skikkelig, men tror det var pga at det var montert annen kam uten å justere ventilene. Så den blåste tilbake i innsuget og sota noe voldsomt!
SSM Skrevet September 23, 2011 Forfatter Skrevet September 23, 2011 Monterte to nye lamdasonder i går. Jeg inbiller meg at den ble bedre, men den fusker fortstat. De som stod der var datert 97 så de har nok aldrig vert byttet, var på tide da kan man si. Den var i hvert fall ikke så brå med av og på med gassen nå. Så nå skal jeg bestille ny veivsensor og de tre som står i blokka under innsuget.
helgeb Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 er det ikke bedre å få målt dissa sensorene med oscilliscop enn å bare bytte deler i hytt å pine??
SSM Skrevet September 23, 2011 Forfatter Skrevet September 23, 2011 Koster meg like mye det, er bare snakk om 2500kr for de 4 sensorene. Og når de er byttet har jeg byttet alle sensorene på hele motoren. Blir det ikke bra da så må jeg på verkstedet til neste år å få de til å kjøre en slik circuit breaker mellom ledningsnettet og hjernen for å se om hjernen får rette signal. Signal får den jo, for det er jo ingenting som viser på diagnosen.
matss Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Hvordan clutch og svinghjul kjører du med? Legg gjerne ved en link:) Du har ikke noen form for ulyd/rattling i kassa? Er clutchpedalen tung?
SSM Skrevet September 23, 2011 Forfatter Skrevet September 23, 2011 Kjører Gripforce StageII kit med enkeltmasse svinghjul i stål, så det er rattling fra kassa ja Pedalen er ikke noe serlig tung, den er stram og fin. Nå skal det no noe til før jeg synst en clutch pedal er tung siden jeg hadde en race trykkplate på en volvo 240 med wire clutch. Den var så stram at wiren ble strekkt og måtte justeres og til slutt byttes for det ikke gikk an å stramme mer hehe http://gripforce.com/store/index.php?ma ... cts_id=211
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå