Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Kan ikke se det at å montere et bra sprut på en S50 er bortkastede penger,

det er billige 70 hk i forhold til mye annen trimming :D.

En kompis av meg leverer vipec gjennom jobben sin ,og skulle skaffe meg det for 8 lapper,

Montere er jo ikke noe problem å gjøre selv,

og hvis de mapper en med vanos for 15000,

så kommer man i mål under 30000 kr,

de er absolutt verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se det at å montere et bra sprut på en S50 er bortkastede penger,

det er billige 70 hk i forhold til mye annen trimming :D.

En kompis av meg leverer vipec gjennom jobben sin ,og skulle skaffe meg det for 8 lapper,

Montere er jo ikke noe problem å gjøre selv,

og hvis de mapper en med vanos for 15000,

så kommer man i mål under 30000 kr,

de er absolutt verdt det :)

Tror du at du får 390hk i en S50B32 kun med datasprut? :lol:

Med andre ord, 30.000kr for 10hk maks....

Da kan en like godt smøre på 20 lapper til og få et kompressor kit som gir 500hk med orginal sprut og VANOS in takt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo Vipec datasprut på s50 og fikk langt ifra 70hk ekstra, men noen hk ble det jo. Er jo selvfølgelig i kombinasjon med større dyser, kvasse kammer, vekk med vanns og bredbånds lamda.

70 hk bare med nytt sprut! ha ha.. Rart at ikke flere har slikt oppsett da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fælt da. det var da snakk om en m60 som fikk seg ca 70hk extra. ikke s50! Og den m60n hadde grovere grenrør, eksos og større gasspjeld en org. Seff får man ikke 70 hk extra i en s50. den er jo litt mere optimal fra fabrik en en m60b40.

Husker ikke hva Geir sa om e36m3 jeg nå, men var overaskende på org til datasprut der og.

Ikke like mye som på min, men fortsatt overaskende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du missforstår, den gikk ikke skikkelig, derfor ble det montert datasprut for å få orden på det. Fikk jo aldrig vite hvorfor den ikke gikk skikkelig, men tror det var pga at det var montert annen kam uten å justere ventilene. Så den blåste tilbake i innsuget og sota noe voldsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Monterte to nye lamdasonder i går. Jeg inbiller meg at den ble bedre, men den fusker fortstat. De som stod der var datert 97 så de har nok aldrig vert byttet, var på tide da kan man si. Den var i hvert fall ikke så brå med av og på med gassen nå.

Så nå skal jeg bestille ny veivsensor og de tre som står i blokka under innsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster meg like mye det, er bare snakk om 2500kr for de 4 sensorene. Og når de er byttet har jeg byttet alle sensorene på hele motoren. Blir det ikke bra da så må jeg på verkstedet til neste år å få de til å kjøre en slik circuit breaker mellom ledningsnettet og hjernen for å se om hjernen får rette signal.

Signal får den jo, for det er jo ingenting som viser på diagnosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører Gripforce StageII kit med enkeltmasse svinghjul i stål, så det er rattling fra kassa ja :)

Pedalen er ikke noe serlig tung, den er stram og fin. Nå skal det no noe til før jeg synst en clutch pedal er tung siden jeg hadde en race trykkplate på en volvo 240 med wire clutch. Den var så stram at wiren ble strekkt og måtte justeres og til slutt byttes for det ikke gikk an å stramme mer hehe :P

http://gripforce.com/store/index.php?ma ... cts_id=211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...