Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

De kvein ikke de jeg hadde i fjor i hvert fall, må vere kombinasjonen mellom skive og klosser. Men jeg tror jeg smurte kobber pasta mellom stempel/glider og klossene på de gamle jeg hadde.

Red Stuff ja, kommer ikke til å bytte dem ut heller. Det er av den enkle grunn at de er omtrent støv frie. Kjørte 70 mil i helga på tørr vei herfra og opp til Setesdalen, og for de som har vert oppover der (Hovden område) vet at der er det mye svinger og bremsing viss man kjører litt aktivt. Og fram felgen er akuratt like møkkete som bakfelgen. Helt topp! Hadde jeg hatt orginal klosser hadde jo fram felgene vert svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk noen nye tips i motor fusk saken, men ingen av dem gav resultat. Så lurer på om noen flere her har ideer? De som ikke vet storyen så funker bilen som faen når den er kald, men så snart den får litt temp så begynner den å fuske.

I dag prøvde jeg å kjøle ned sensoren på veiven med kjølespray, ingen resultat.

Prøvde også å kjøre på noen gode drag, stoppe umiddelbart å skru utav en plugg for å se om det var noe vått på den, det var det ikke.

Tok også en visuell inspeksjon av coilene, såg ikke noe sprekk dannelse på dem. Eneste jeg såg var noe hvitt helt oppe på noen av dem.

Har også fått tips om kam sensorene, men hvordan jeg kan sjekke slikt det har jeg ikke peiling på desverre. Så da blir det jo til å kjøpe nytt...

Her er noen bilder og film;

Plugg. Alle er helt lik som denne, dette er cyl nr 3.

IMAG0525.jpg

Samme plugg attmed en av de jeg tok utav når jeg bytta plugger i fjor, i håp om at det var de som var galne.

IMAG0526.jpg

Film hvor man hører fuskingen godt

th_Fjusktesting.jpg

Til slutt den nye braketten jeg laga til beholderen.

IMAG0528.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert fordi sylinder 6 ikke får luft...

Den får nok luft. Er ikke noe trangt på nr 6 i det hele tatt.

Hører godt at det er tenningsfusk. Jeg tror det er en coil. Standard på BMW. Kjøp en ny og sett den på syl 1 og test bilen noen dager, før du evt tester videre med syl 2 osv...

Men burde den ikke ha fuska selv på kald motor da?

Får billige brukte coiler på Ebay i England, har tenkt tanken på å kjøpe et sett derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, vasker bilen skikkelig vett du :) Så er bare vann som damper ut fra radiatoren.

Coilene var jo ikke så dyre pr stk alikevel på GS, 737,50 pr stk! Positivt overrasket. Alternativ vare altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...