Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

På min S50B30 kom det fuktighet inni coilen (altså inni der pluggen står) når bilen sto lenge, eller ved motorvask. Da gikk den fint til den ble litt varm også ville den ikke gå skikkelig. Kanskje det er samme på B32 også?

Hmmm, skal ikke komme vann nedi der siden det er pakkning på dekselet over. Men meget mulig, vasker jo motoren ofte.

B32 har egne coiler og plugger. Er ikke noe smart å begynne med å trikse om med dette når en allerede sliter med periodevis fusk, eller...?

Nei sikkert ikke... Men er rart at det er samme delenummeret på coilene på alle de bilene da eller?

Står jo E36 320 med M50 på lista der også, de er jo helt fullstendig annerledes...

Skal kjøpe nye coiler fra GS, må bare få svar på pris på orginale. Ligger bare pris på Bremi/Febi på siden deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min S50B30 kom det fuktighet inni coilen (altså inni der pluggen står) når bilen sto lenge, eller ved motorvask. Da gikk den fint til den ble litt varm også ville den ikke gå skikkelig. Kanskje det er samme på B32 også?

Hmmm, skal ikke komme vann nedi der siden det er pakkning på dekselet over. Men meget mulig, vasker jo motoren ofte.

B32 har egne coiler og plugger. Er ikke noe smart å begynne med å trikse om med dette når en allerede sliter med periodevis fusk, eller...?

Nei sikkert ikke... Men er rart at det er samme delenummeret på coilene på alle de bilene da eller?

Står jo E36 320 med M50 på lista der også, de er jo helt fullstendig annerledes...

Skal kjøpe nye coiler fra GS, må bare få svar på pris på orginale. Ligger bare pris på Bremi/Febi på siden deres.

Sjekk pris med bmw også, de er veldig ofte billigere enn GS på originaldeler,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet har vert sinden motoren ble satt i bilen. Vacuum slangen der er ny og sitter godt.

Har sjekka bensintrykket på tomgang,men ikke under kjøring. Har jo stor nok pumpe, men viss det ikke er nok eller stabilt trykk på railen så nytter jo ikke det.

Skal se om jeg får tatt en kjikk på det i løpet av de neste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville holdt en knapp på bensin pumpe for er det ikke slik at det er en vann tempsensor som styrer "choken"? den sensoren som står på termostat huset ?

kan det være slik da at når motoren er kald og den guffer på med bensin så får motoren "nok" bensin, men når motoren blir varm og denne sensoren blir varm og forteller styringen at nå er det tid for mindre bensin så får den for lite? dvs at pumpen ikke leverer nok ?

vet ikke om denne sensoren er på din motor men jeg mener og ha lest om det på m52tu motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også hadde problemer med ei bensin pumpe en gang, da gikk den fint litt, så gikk den i nød.

Du trenger nye coiler uannsett, så ikke kjip på dette nå da. Kjøp nye org, og bytt pumpa også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville holdt en knapp på bensin pumpe for er det ikke slik at det er en vann tempsensor som styrer "choken"? den sensoren som står på termostat huset ?

kan det være slik da at når motoren er kald og den guffer på med bensin så får motoren "nok" bensin, men når motoren blir varm og denne sensoren blir varm og forteller styringen at nå er det tid for mindre bensin så får den for lite? dvs at pumpen ikke leverer nok ?

vet ikke om denne sensoren er på din motor men jeg mener og ha lest om det på m52tu motor

Det er vel kun ved tomgang, ikke fullt gasspådrag... :oops:

holder en knapp på coiler!!

Synes pluggene ser fine ut jeg... :shock:

http://www.ngksparkplugs.com/tech_suppo ... p?mode=nml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa kjøpte jeg NY fra 909 Motosport og er ekte Bosch 044, ikke noe KSR kopi som mange andre har. Så den SKAL jo levere mer enn nok siden det er "5-600" hk pumpe. Jeg har jo en Walbro255l in-tank pumpe på 320en min (kompiss hadde liggende, orginale røk) så kan bytte over fra den til M3en og M3en til 320en. Har jeg da en slik i tanken og en 044 in line pumpe så har jeg jo mer en nok fuel.

Sjekka fargen på pluggene opp mot Haynes bok, der er det bilde av plugger på sisste siden. Da konstanterde jeg at de var under kategorien "normal"... Men rart at det skal være så stor forskjell på de gammle pluggene og de nye. Kjørte jo med de gammle og den fuska jo da også.

Det som SV90 sier her har faktisk jeg også tenkt på, at når den har "choke" så får den nok bensin men så snart den får litt temp på vannet/motor så skjer det noe. For det blir verre til varmere motoren er.

Har bensintrykk manometer liggende, så er vel bare å stripse det til vindusviskeren og gi gass.

Den skal vel ha 5 bar i grunntrykk denne motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...