Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Fyller 2,2 i mine dekk jeg :P funker bra syns jeg :P

Ang olje, hva bruker du på kassa og diffen? :D

Det tørr jeg ikke med så mye strekk, går ikke under 2.5.

Diffen kjører jeg Castrol SAF-XJ 75w/140, synst den funker bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme på girkassa? :)

Nei, den skal ha ATF olje. Så der kjører jeg Castrol ATF TQDIII. Hva din girkasse skal

ha må du undersøke. På E30M3 kassen fyllte jeg på Castrol SMX-S 75W/85 f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser på oljekjøler og AN koblinger nå, men er ikke helt inne på dette med AN koblinger.

Viss man kjøper en slik 90 grader kobling, må man ha noe utenom til å kneppe på slangen eller hvordan er det?

Tror ikke den orginale S14 kjøleren kjøler nok til S50en, blir veldig varm på banekjøring. Så ser på en skikkelig stor en hos Kimmit. Det som også er et av problemene er at lufta som går gjennom oljekjøleren stopper rett i vangen bak, den har ingen vei å gå liksom. Har sett noen som har skjært utav vangen og laga en fals der i stadenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser på oljekjøler og AN koblinger nå, men er ikke helt inne på dette med AN koblinger.

Viss man kjøper en slik 90 grader kobling, må man ha noe utenom til å kneppe på slangen eller hvordan er det?

Tror ikke den orginale S14 kjøleren kjøler nok til S50en, blir veldig varm på banekjøring. Så ser på en skikkelig stor en hos Kimmit. Det som også er et av problemene er at lufta som går gjennom oljekjøleren stopper rett i vangen bak, den har ingen vei å gå liksom. Har sett noen som har skjært utav vangen og laga en fals der i stadenfor.

Handler du AN koblinger tar du av mutteren som er på koblingen og trer inn på slangen,så presser du koplingen inn på slangen og skrur godt til.

Du trenger ikkje noke annet en sjølve AN koblingen og slange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser på oljekjøler og AN koblinger nå, men er ikke helt inne på dette med AN koblinger.

Viss man kjøper en slik 90 grader kobling, må man ha noe utenom til å kneppe på slangen eller hvordan er det?

Tror ikke den orginale S14 kjøleren kjøler nok til S50en, blir veldig varm på banekjøring. Så ser på en skikkelig stor en hos Kimmit. Det som også er et av problemene er at lufta som går gjennom oljekjøleren stopper rett i vangen bak, den har ingen vei å gå liksom. Har sett noen som har skjært utav vangen og laga en fals der i stadenfor.

Handler du AN koblinger tar du av mutteren som er på koblingen og trer inn på slangen,så presser du koplingen inn på slangen og skrur godt til.

Du trenger ikkje noke annet en sjølve AN koblingen og slange

Pass på att ikkje stålet fra slangen går inn i gjengene, er fort å ødelegge desse da dei er i alu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive litt her...Dårlig med bilder men, er ikke så spennende det jeg driver med nå.

Holder på å gjøre bilen klar til ferie tur med stor "service". Mellomakslingen er enda ikke kommet tilbake fra balansering, de fant ut at Hardy koblingen var ødlagd. Rart siden jeg bytta den i fjor og det er E36M3 hardy... Selvsakt så måtte DE bestille inn ny Hardy i stadenfor å sende meg akslingen. Nå når jeg skriver dette så kommer jeg på at de har nok kjøpt inn E30M3 hardy og ikke E36M3....fitta....!

Har bytta olje på diff og girkasse, samt montert Z3M diff foringen. Fikk jo ikke den foringen helt inni diff lokket men...Får bytte til Z3M diff lokk etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...