Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Har du prøvd å flytte de over på alle sylindrene da? Datasprut er jo = fjusk. Aldri hørt en med datasprut som går renere og finere en original sprut. Litt effekt får en jo, men ikke allverden

Går jo klekke rent min :)

70hk økning fikk jeg også, kan ikke si at det er litt?

Ganske mye når det kun er 286hk org.

70hk på hvordan motor da ? S50B30 ? Hvem bremsa den da ? De papirene skal jeg gjerne se. :D

M60B40 ;)

295whp og 412wnm, mappet og bremset hoss Bjørnstad Bil. Etter deres erfaring så hadde eldre Bmw 20% tap i drivlina, å da kommer vi jo fort opp i 68hk/94nm økning ;)

Kommer print av papirene når jeg får dem fra dem, skriveren funket ikke, så jeg skulle få dem på mail, men må vell ta en telefon å høre hva dem har for unskyldning :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo en 8er på 4l som er en "vanlig" motor uten vanos. Kan ikke sammenligne den med en B32 som er rimelig optimalisert fra fabrikk. Jeg kan kjøpe alle sensorene på hele motoren min ny to ganger til samme prisen som sprut og mapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor kjører BMW motorsport bilene med vanoser da ? De har ikke peil på hva de driver med de. :applause:

Den vanosen hjelper, men ikke på toppeffekten. Vekk med vanos og på med kvasse kammer, større dyser og datasprut så kommer effekten i S50 også, men man mister masse av bunndraget. Dette vet jeg alt om siden jeg har har gjort de modifikasjonene på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor kjører BMW motorsport bilene med vanoser da ? De har ikke peil på hva de driver med de. :applause:

Fordi di har mulighet til og mappe vanos selvsagt. jeg mener ikke man får mere effekt av og fjærne vanos, men man må ofte det da det ikke er så mange sprut som kan justere den enda. kan man kjøre med vanos og sprut så er det selvsagt bedre.Med vipec v88 kan man kjøre med vanos og ell gass og alt vist man vil, men det koster derreter og+ att det er ikke mange som kan og mappe det enda.PPF kan :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor kjører BMW motorsport bilene med vanoser da ? De har ikke peil på hva de driver med de. :applause:

Den vanosen hjelper, men ikke på toppeffekten. Vekk med vanos og på med kvasse kammer, større dyser og datasprut så kommer effekten i S50 også, men man mister masse av bunndraget. Dette vet jeg alt om siden jeg har har gjort de modifikasjonene på min.

hvor mye power ble det i din etter disse modsa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en økning på ca 30hk i motoren. Den går dårligere under 3500 omdr, men den går merkbart bedre over 4000omdr også senket jeg toppeffekten ifra 7400 til 6900 omrd(kan diskuteres om det er bra eller ikke) så toppeffekten kommer tideligere. Kan sikkert få mere toppeffekt hvis jeg juster mere på kammene, men da mister jeg enda mere bunndrag og det vil jeg ikke.

Hvis man kobler ut ledningen til vanos på S50 så ligger vanos slik at den gir full effekt. Man mister mellomregisteret da, ikke noe på toppen. Hvordan vanos er på S54 vet jeg ikke, men vil tro det er samme der. S50 vanos liker ikke kvasse kammer og mye ekstra turtall. Da ryker den på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...