Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Var å sjekka diagnose og VANOS en gang til i dag. Denne gang var det faktisk feil på luft temp sensor. Verdiene på vanos testen har en kriteria på +-5. Og på ene syklusen vi kjørte viste den 45 på ene og 40 på andre. Det var på eksos kammen på high exhaust test.

En annen ting er at når man skal ta vanos testen så skal den legge seg på 1200rpm, men min legger seg på 1500-1550. Vet ikke om det er en feil som gjør det eller hva det er. Skulle nesten tru at det er veiv sensoren som blir brukt til å lese av engine speed eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en hyggelig overraskelse med min idag. Satte på bredbåndslamda i helgen. Hadde full tank i Hirthals og fyllte så i Hamburg igjen. Da hadde den brukt 1.36l på mila.. Det er bra forbedring det. Brukte noe mere ifra Hamburg og ned til Ringen. Ble litt hardkjør på Autobahn ;)

Genialt med stor tank. Trengte bare fylle bensin en gang på turen ned :D..

Sto selvfølgelig over 2 timer i kø gjennom Hamburg. Herlig i 24gr og uten klima.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tssss, har jo ikke gjort noe. Har bare kjørt :) Skal bytte luft temp sensor i innsuget i dag og vokse den en sisste gang denne sesongen.

Har blitt betenkt med hele lakk planene jeg har, kanskje jeg har mer glede av å kjøpe bur, stoler, belter og banehjul med r-dekk. Ryker for 30k på et blunk da.

Den skal uansett fikses under. På med ny understell masse og blå farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...