Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Må få penger fra et sted vi som ikke jobber offshore vet du ;)

Å jobbe offshore er vel ikke akkurat synonymt med store penger lenger. Iallefall for oss som ikke jobber direkte for et oljeselskap.

Men det er synonymt med store mengder fri (ja det finnes untak men da er det heller ikke noe å klage over på lønnssiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få penger fra et sted vi som ikke jobber offshore vet du ;)

Å jobbe offshore er vel ikke akkurat synonymt med store penger lenger. Iallefall for oss som ikke jobber direkte for et oljeselskap.

Ikke det? Snitt lønna passerte 1.000.000 tidligere i år. Du har jo de som jobber offshore og tjener dårlig, vet om folk som har 25.000 utbetalt. Da er det jaggu ikke verdt det å vere borte i to uker altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble vel dette rimelig OT, men vil nå egentlig ta dette litt videre.

Hvor i alle dager har du det ifra, at snittlønna offshore er passert en million?? Du må jaggu vise til hvor du har dette fra, for nå er du helt på jordet. Jeg har reist rundt på en bra del plattformer, og har ennå ikke møtt en som har over millionen ennå. Da snakker jeg ikke om Plattformsjef og andre topptopptopp-stillinger.

At det finnes folk som har over millionen, ja selvsagt, men de alle fleste av de er ansatt i et oljeselskap - og det er etter at de har endel ekstraturer/overtid. Og ekstraturer/overtid skal ikke regnes med i en slik diskusjon. Jeg har selv tjent greit totalt, men det er jo ikke fordi jeg har god lønn - men for at jeg har mange timer. De alle fleste som er "pågulvet" offshore, ligger rundt 400.000+ i året. Forpleining har bra betalt, mens stillas/overflatebehandling/iso er lavest. Resten ligger serum midt imellom.

Men du sier 25000 utbetalt? Hva er det for et tall da? Er dette i måneden, eller etter hver tur? Hvis det er i måneden, så er ikke det så værst - så lenge de går i rotasjon. Og BTW... I en slik diskusjon så er det jo brutto en må snakke, ikke netto. Jeg betaler 40% skatt, mens naboen betaler 30% skatt - så for å holde en lønnsdiskusjon saklig, må en snakke brutto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stod en artikkel om det på en av avisene på nettet for en stund tilbake. Det sier seg jo selv at stillas/overflatebehandling har lavere lønn, siden de stort sett er uskolerte.

Må huske på at det er ikke alle som jobber i nordsjøen som er med i den utregningen der. Kjenner en som jobbet som formann nede i Kaspiahavet for Aker, da snuser de på 60.000 brutto.

Jeg vet da at man må snakke brutto, men nå var nå det tallet jeg fikk. Og JEG mener det ikke er verdt å vere borte i 2-4 uker på den lønna i hvert fall.

Men men, det var visst et ømt tema for deg, så vi får legge diskusjonen flat med en gang ;)

Jeg kjenner også noen som går 4 skift på en lokal bedrift her, de har 520.000 i grunnlønn uten overtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ømt i det hele tatt, har bare ikke møtt den mengden som tjener over millionen som du snakker om. At jeg kan ramse opp enkelttilfeller, det er jo klart. Syntes det bare var rart at du kunne slenge ut noe slik. Har du vært offshore forresten? Høres ikke slik ut, når du snakker om slike lønninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, der står det vitterligen operatørselskap, og inkl overtid/tillegg. Det er ikke mengden av arbeiderene offshore som blir omtalt, ei heller er det grunnlønn (som er reellt egentlig) som står, for det selger jo ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funka som bare pokker den, men den ble for trøtt for min del rett og slett. Bilen kom i sitt rette element med 3.2l, fungerer utrulig bra og er en drøm å kjøre i forhold. Så kan nå de S14 fantastene si hva dem vil :) Får ikke sekser lyd fra den uansett :lol:

Fikk sekser med EVIGVARENDE fusking istedenfor :P

S38 sier jeg bare... forran S50 alle dager alle år ut livet.

Men bilen din er jo godkjent ombygd da... Det er derfor du kan hive oppi S38 eller s54 nå.. For nå er den godkjent og klar for en skikkelig sekser.

(er litt ironi og litt ikke, men s50 er jo ikke episk lenger.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sekser med EVIGVARENDE fusking istedenfor :P

S38 sier jeg bare... forran S50 alle dager alle år ut livet.

Men bilen din er jo godkjent ombygd da... Det er derfor du kan hive oppi S38 eller s54 nå.. For nå er den godkjent og klar for en skikkelig sekser.

(er litt ironi og litt ikke, men s50 er jo ikke episk lenger.)

Evigvarende er det vel ikke....Men jeg skal heller ha en S50 som fusker enn en S14!

S38 kommer jeg nok aldrig til å putte oppi, det blir for svært. Og ja, bilen er godkjent med S50, men man kan ikke putte nedi en S38 fordet. Da er den akuratt like ulovlig.

Hvem sier at S50 er episk da? Den holder jo på å falle bort alikevel, så da kan jo jeg beholde den :)

Legge ut de ekstra kronene for å få de 20hk i en S54 er ikke verdt det mener jeg. Dessuten er S50en mye penere å se på enn S54 også. MEN nå skal jeg ikke si at det aaaaaldri kommer noe S54 i min bil :P Har gått på en smell med det før! hehe

Over til noe annet, så var jeg å balte litt med RC felgene i går. Fikk tatt ut boltene i noen av dem. Når jeg satte en av felgene på bilen for å begynne å pusse ser jeg at ytter kanten er skeiv på den....da ble jeg lei å gikk hjem. Da er det to felger som må til retting, bare håpe de kan rette ytter kanten uten at det blir varige skader der. Det er så lite at man ikke ser det når felgen ikke går rundt på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sekser med EVIGVARENDE fusking istedenfor :P

S38 sier jeg bare... forran S50 alle dager alle år ut livet.

Men bilen din er jo godkjent ombygd da... Det er derfor du kan hive oppi S38 eller s54 nå.. For nå er den godkjent og klar for en skikkelig sekser.

(er litt ironi og litt ikke, men s50 er jo ikke episk lenger.)

Var ikke dette et direkte unødvendig innlegg, Rakett? Verken S38 eller S54 er problemfri, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...