Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Ok. Jeg kjøpte Glasurit 2 komponent epoxy hos fargerike, 1000 kr for 1 liter! Pensler den på, så blir det et tykt godt lag, har aldri heller sitt at den "flasser" av.

Ser foressten det har blitt byttet nedre del av bakskjermen din på venstre side, siden du har den nye typen

glideskinnene til fangeren. Goe greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har vert skadet på venstre side, har funnet flere avvik på venstre side :) Så kom ikke som noe sjokk, hehe :P

Spiller jo uansett liten rolle for min del, har prøvd å gravd i storyen til bilen uten hell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde du på oppå epoxyen Larsen?

Bjørn

Ingenting, det skulle ikke vere nødvendig visst nok

Kan jo ikke legge Dynamat under der før jeg finner ut hvor i pokker det kommer vann fra. Det blir nok noe fukt fra våte sko på gass pedalen. Får tørke utav den å finne fram spyleslangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde du på oppå epoxyen Larsen?

Bjørn

Ingenting, det skulle ikke vere nødvendig visst nok

Kan jo ikke legge Dynamat under der før jeg finner ut hvor i pokker det kommer vann fra. Det blir nok noe fukt fra våte sko på gass pedalen. Får tørke utav den å finne fram spyleslangen!

Eg er ikke enig i de.Vis du spør ein annen selger kan du få eit annet svar.Eg har jobbet som oppretter\lakkerer i 12 år,og du får aldri samme svar vis du spør forskjellige lakk levrandører.det eg bruker epoxyen til er å isolere.(eksempel sprayboks) Du har sikkert erfart at spryter du på grynnin,lakk osv over feks sprayboks så koker de eller krakilerer.

de er de fine med epoxy at de ikke gjør de,og du kan lakke rett på epoxy,en med alt.

De vil si at epoxy er rett og slett ein form for grynnin,grynning er ikke tett,den trekker vann,så derav ville eg ha lakk oppå.Lakken er heller ikke 100% tett,ser du på den med microskop se du små hull,men ikke som grynning da.

Pollerer du lakken blir den tilnermet tett.

Min erfaring med rust: syregrynning,epoxy og til slutt lakk.

Men dette er min erfaring og mening da.

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man slik syregrunnig på boks da? Jeg må jo bare hive meg over stålbørsten igjen å få slipt bort epoxyen.

Trodde epoxyen var tett jeg, men den er ikke det da nei. Hmmm!

Han har også Jotun sin epoxy som jeg kan male på med kost. Den blir knall hard og tett. Brukte den når jeg sveisa rundt ruta for et par år siden. Og der er det akuratt som nytt fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man slik syregrunnig på boks da? Jeg må jo bare hive meg over stålbørsten igjen å få slipt bort epoxyen.

Trodde epoxyen var tett jeg, men den er ikke det da nei. Hmmm!

Han har også Jotun sin epoxy som jeg kan male på med kost. Den blir knall hard og tett. Brukte den når jeg sveisa rundt ruta for et par år siden. Og der er det akuratt som nytt fortsatt.

Er ikke sikker på om den fås på boks desv.Vi har hat 2 typer,Dupont sin 2 komponent,og ein 1 komponent(tror de er standox) som sprytes på med sprøyte.

Har ingen erfaring med jotun(utenom malt huset med de)

Men golv som er fukti året runt med matte over seg har jo ikke di beste forutsetningene heller da!

Ang ved ruta har den jo lakk over seg og er ikke konstant fukti,så har vel og litt med de og gjøre og.

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig riktig! Jeg skal snakke med lakkereren i dag, så får høre hva han sier. Er uaktuelt å legge inn igjen noe teppe nå før jeg finne ut hvor det kommer vann inn hen. Er på begge sider også, det er det som er litt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man slik syregrunnig på boks da? Jeg må jo bare hive meg over stålbørsten igjen å få slipt bort epoxyen.

Trodde epoxyen var tett jeg, men den er ikke det da nei. Hmmm!

Han har også Jotun sin epoxy som jeg kan male på med kost. Den blir knall hard og tett. Brukte den når jeg sveisa rundt ruta for et par år siden. Og der er det akuratt som nytt fortsatt.

Wurth har syregrunning på boks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ikke inn vann fra dørene? Var plaget med det på min. Var ett lite hull i fuktsperra og plast duken det pipla gjennom.

Oppdaget det såvidt etter jeg demonterte alt interiøret og vanna bilen godt med hageslange.

Ingenting er umulig! Jeg hadde jo lekkasje fra røret til varmeapparatet i fjor, og før det så kom det fra frisk luft inntaket til varmeapparatet. Må vel snart nerme meg at det blir tett :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...