Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

my nm tåler dissa akslene a? hk er ikke intrisnt, er ikke det som knekker en aksel. har vært igjennom endel 325 aksler og alle knekker i splinsen ytterst. detta var med 3.6 i e30n. nå er det s62 på nærmere 600nm så satser ikke på 325. har du noe specs larsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

my nm tåler dissa akslene a? hk er ikke intrisnt, er ikke det som knekker en aksel. har vært igjennom endel 325 aksler og alle knekker i splinsen ytterst. detta var med 3.6 i e30n. nå er det s62 på nærmere 600nm så satser ikke på 325. har du noe specs larsen?

600nm? :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

my nm tåler dissa akslene a? hk er ikke intrisnt, er ikke det som knekker en aksel. har vært igjennom endel 325 aksler og alle knekker i splinsen ytterst. detta var med 3.6 i e30n. nå er det s62 på nærmere 600nm så satser ikke på 325. har du noe specs larsen?

600nm? :shock:

hehe. bedriftshemligheter 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at selve akslingen er testet til 3500nm, og han refererte til flere turbo e30 med over 500hk som kjørte de. Da har man nok over 500nm også.

Men er du usikker kan du jo gå for de langt dyrere og sikkert mye bedre akslingene som Driveshaftshop lager. Thunegutt kjøpte de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag : E90 320si skive (300x20) og E39 528-540 kaliper :) si skiva har samme innerdiameter som e30 og har riktig innpress til e30m3. Billige deler er det og :) Trenger bare lage adapter til kaliper

Jeg har alerede skiver med hylse i til e30 brekk. Adaptere og calipter til e36 m3 3.2.

Angrer egentlig litt, litt stress når jeg skal bytte skive liksom :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm oki. har ikke en link til nettside eller noe? har vært i prat med selholm og og bygge aksler og de kan snekre noen til 800nm, men da koster de jo der etter :P

Alternativet er jo oppskriften til PPF, men grunnet økt vekt og litt mye styr så valgte jeg ikke det oppsettet.

Her er de jeg handla fra: http://stores.ebay.com/ppmracing

Driveshaft shop: www.driveshaftshop.com

Heisann Larsen.

Hvilket oppsett er det du har tenkt å kjøre med på E36 M3 bremsene bak? Hylse inne i skiven eller bygge om til e36 brekk?

Jeg skal ha hylse inni skiven for E30 brekk, er enklest det. Jeg har både kalipere og braketter, så trenger bare kjøpe nye skiver og lage hylser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjerne det :) Jeg tenkte å lage min samme inner dia som orginal ny skive og slik at jeg krymper den inni E36 skiva og sikkrer den med sveis. Kan gjerne sveise rundt hele kanten også om det lar seg gjøre i sveisemaskinen vi har på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjerne det :) Jeg tenkte å lage min samme inner dia som orginal ny skive og slik at jeg krymper den inni E36 skiva og sikkrer den med sveis. Kan gjerne sveise rundt hele kanten også om det lar seg gjøre i sveisemaskinen vi har på jobb.

orginal dim på 325 er hvertfall 160mm.

de som lagde hylsen til meg ville ikke sveise pga forskjellige stål. så de brukte z skruer slik at hylsen ikke skulle vri seg.

han varmet også hylsen godt opp før han slapp den nedi.

kan høre litt med han som lagde hylsen til meg hvordan han gjorde det.

sender bilde i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...