Gå til innhold

E30 M3 S14B23 -> S50B32 -> RB26DETT. MYE på s.230


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke "bare" til å prøve annen ECU på desse, må jo ta over EWSII og det der. Kunne nok hatt testa S:M:G sin hvis jeg hadde hatt bilen kjørbar.

Saken er at jeg vil sende den til Tyskland for re-mapping til Alpha-N og fjerning av EWSII, men ble litt i tvil nå. Er dumt å mappe om en hjerne for 2000kr og så viser det seg at det er den som er problemet.

Kan jeg sende den til deg da 530dE39, så får du han til å se på den? Jeg har noen uker til bilen skal ut fortsatt så.

Har fått tips om at dårlig jording for spesiellt coilene kan koke ECU'en. Jeg har brukt te to orginale jordings punktene. Det er fra motorlabben til rammevangen og fra under coil dekselet til chassis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo se ann fritiden fremover og kanskje ta en tur ned igjen så kan vi sjekke din hjerne i min bil.

Må bare finne ut åssen det går med EWSen.

Hadde du en link til han som chiper om hjerner btw?

Var et overraskende stort dupp i effekten når vi testen min i benk i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant dette bilde nå, her ser jeg den ene jordingen går fra oppdekselet og til toppen. Jeg TROR ikke jeg har vert så gal at jeg har satt den ene enden til den ledningen i chassiet....Dæven hvis jeg har gjort det, da er det jo håp her.

DSC01507.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo se ann fritiden fremover og kanskje ta en tur ned igjen så kan vi sjekke din hjerne i min bil.

Må bare finne ut åssen det går med EWSen.

Hadde du en link til han som chiper om hjerner btw?

Var et overraskende stort dupp i effekten når vi testen min i benk i dag.

EWS greiene er ikke prob. Bare tar ut EWS boksen din også, så legger vi bare nøkkelen din inni min nøkkel ring. Tror ikke selve ringen har noe å si.

Hvor mye fikk du på hjul da?

Den mappen han har er jo ikke laget på motor med kammer da, vet ikke hvordan det går.

http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI. ... TQ:GB:1123

Fekzen her på forumet kan sikkert hjelpe til med chip.

Tviler på han har samme pris. Hos han i Tyksland får jeg Alpha-N, EWS delete, ny vanos mapp, ny tenning/bensin og vmax delete, samt turtall sperre flytting om ønskelig. Den mappen han har er laget på motor med carbon boks og effektanlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekzen her på forumet kan sikkert hjelpe til med chip.

Trenger chip med alpha N tune. og bort med fartssperre.

Når du snakker om jording Larsen så husker jeg at jeg hadde dårlig jording på den ifra toppdeksel og da var det mye lugging på motoren. Jeg brukte sånn "taggete" låseskive på jordingsskruen til karosseri, men måtte slipe punktet helt rent før dette ble bra.

Jeg kan jo ta vekk jordingen i toppen og la bilen gå litt å kjenne på hjernen min.

Greit da at jeg ikke har skrudd alt sammen ennå så det er lett å ta ut.

Ja må jo nesten høre hvordan chippen takler kammene ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mailet litt att og fram til han karen, så han vet hva han driver med og virker som han har god peiling på S50en. Han kan nok gi deg et svar på hvordan det går med kammer, kan jo hende DME fikser dette selv.

Jeg kommer nok til å sende min ned til han å få A/N tune på den, slik at det er klart for carbon boks.

Viss du stikker innpå Youtube og søker på vo1vo så finner du mine filmer, du hører fuskingen godt på et par av de AutoX filmene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er 50-60gr så vil du ikke klare og holde den. Da vil du brenne fingrene.. Både på 3,0 og 3,2L så blir ECU ganske så varm. Vipecen min blir ikke varm i det hele tatt.

Brenne puselabbene mener du vel, er ikke varmt før det freser.

Dette bildet Larsen? Er dette fra da motoren kom fra donorbil?

Jeg har jording til chassi på min, funker jo det...

Men vil uansett tro det er det samme da den bare skal ha god jord til toppdeksel som ikke er i særlig kontakt med noe mtp toppdekselpakningen og boltene som har godt med gummi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er 50-60gr så vil du ikke klare og holde den. Da vil du brenne fingrene.. Både på 3,0 og 3,2L så blir ECU ganske så varm. Vipecen min blir ikke varm i det hele tatt.

Brenne puselabbene mener du vel, er ikke varmt før det freser.

Du vill føle at du brenner fingrene ved 40gr. Vevsskader oppstår ved temperaturer over 45gr så du vil være rimelig sår i fingrene hvis du tar på 60gr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke "bare" til å prøve annen ECU på desse, må jo ta over EWSII og det der. Kunne nok hatt testa S:M:G sin hvis jeg hadde hatt bilen kjørbar.

Saken er at jeg vil sende den til Tyskland for re-mapping til Alpha-N og fjerning av EWSII, men ble litt i tvil nå. Er dumt å mappe om en hjerne for 2000kr og så viser det seg at det er den som er problemet.

Kan jeg sende den til deg da 530dE39, så får du han til å se på den? Jeg har noen uker til bilen skal ut fortsatt så.

Har fått tips om at dårlig jording for spesiellt coilene kan koke ECU'en. Jeg har brukt te to orginale jordings punktene. Det er fra motorlabben til rammevangen og fra under coil dekselet til chassis.

Kan høyre med han etter påske om han vil sjå på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet er fra da den var tatt ut av donorbil ja. Jeg sjekket den i går, og den er montert akuratt slik som på dette bilde. Jeg skal ta å se over det uansett, og slenge på en jord på venstre side av motoren samt lage en jordingsloop på alle coilene.

Skal jobbe på bilen i kveld, så kanskje det kommer noe bilder i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er greiest å vente til min bil er oppe å går. Siden du har kobla EWS opp så avansert blir det vel mye styr å få mitt opplegg til å virke i din bil eller?

Jeg nermer meg kanskje ferdig når dere kommer tilbake fra gutteturen, så da kan jeg jo ta meg en tur opp til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...